LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Medipoint beslissingen alleen mondeling meegedeeld

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Medipoint beslissingen alleen mondeling meegedeeld

Ongelezen bericht door Moneyman »

BreejKC schreef:
25 sep 2018 09:41
Ik kan me inderdaad mateloos kwaad maken om dit soort kwesties. Het maakt m.i. pijnlijk duidelijk dat Nederland onder het lachende Rutte-beleid verworden is van een sociale verzorgingsstaat in een a-sociale regeltjesstaat. Wel jammer dat in die regeltjesstaat met name de VVD-bedenkers van die regeltjes zichzelf erg slecht aan die regeltjes houden. Helaas is dat de laatste jaren ook pijnlijk duidelijk geworden. Maar voor dat soort figuren kan ik minder compassie opbrengen als voor een 99-jarige hulpbehoevende vrouw, waarbij de amateur-mantelzorger de regeltjes misschien iets minder op orde heeft als die grote overheid en uitvoerende organisaties.

Maar goed, we bezuinigen in ins land dan dus liever maar op speciale matrassen voor hulpbehoevende mensen, waarvoor kennelijk wachtlijsten bestaan, want die € 4 miljard voor grote bedrijven moeten toch ergens van betaald worden. Ik denk dat je voor 1/1000e. deel van dat bedrag in één keer die wachtlijst oplost. Verzorging en kapitalisme staan hier in een schril contrast pijnlijk tegenover elkaar.
Je mist werkelijk compleet het punt van dit topic Breejkc. Er een politieke tirade van maken voegt niet alleen niets toe, het is ook nog eens volkomen offtopic.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Medipoint beslissingen alleen mondeling meegedeeld

Ongelezen bericht door Lowieze »

BreejKC schreef:
25 sep 2018 09:41
Ik kan me inderdaad mateloos kwaad maken om dit soort kwesties. Het maakt m.i. pijnlijk duidelijk dat Nederland onder het lachende Rutte-beleid verworden is van een sociale verzorgingsstaat in een a-sociale regeltjesstaat. Wel jammer dat in die regeltjesstaat met name de VVD-bedenkers van die regeltjes zichzelf erg slecht aan die regeltjes houden. Helaas is dat de laatste jaren ook pijnlijk duidelijk geworden. Maar voor dat soort figuren kan ik minder compassie opbrengen als voor een 99-jarige hulpbehoevende vrouw, waarbij de amateur-mantelzorger de regeltjes misschien iets minder op orde heeft als die grote overheid en uitvoerende organisaties.

Maar goed, we bezuinigen in ins land dan dus liever maar op speciale matrassen voor hulpbehoevende mensen, waarvoor kennelijk wachtlijsten bestaan, want die € 4 miljard voor grote bedrijven moeten toch ergens van betaald worden. Ik denk dat je voor 1/1000e. deel van dat bedrag in één keer die wachtlijst oplost. Verzorging en kapitalisme staan hier in een schril contrast pijnlijk tegenover elkaar.

Stel dat u op zo'n speciaal matras ligt te wachten, omdat u zo'n last heeft van doorligplekken. Zou u dan niet graag regeltjes willen hebben als u dat niet krijgt omdat iemand dat matras houdt terwijl hij dat helemaal niet meer nodig heeft? Gelukkig maar dat daar regels voor zijn, zodat iedereen die recht heeft op bepaalde hulpmiddelen die ook kan krijgen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Medipoint beslissingen alleen mondeling meegedeeld

Ongelezen bericht door tttlocke »

BreejKC schreef:
25 sep 2018 09:41
Ik kan me inderdaad mateloos kwaad maken om dit soort kwesties. Het maakt m.i. pijnlijk duidelijk dat Nederland onder het lachende Rutte-beleid verworden is van een sociale verzorgingsstaat in een a-sociale regeltjesstaat. Wel jammer dat in die regeltjesstaat met name de VVD-bedenkers van die regeltjes zichzelf erg slecht aan die regeltjes houden. Helaas is dat de laatste jaren ook pijnlijk duidelijk geworden. Maar voor dat soort figuren kan ik minder compassie opbrengen als voor een 99-jarige hulpbehoevende vrouw, waarbij de amateur-mantelzorger de regeltjes misschien iets minder op orde heeft als die grote overheid en uitvoerende organisaties.

Maar goed, we bezuinigen in ins land dan dus liever maar op speciale matrassen voor hulpbehoevende mensen, waarvoor kennelijk wachtlijsten bestaan, want die € 4 miljard voor grote bedrijven moeten toch ergens van betaald worden. Ik denk dat je voor 1/1000e. deel van dat bedrag in één keer die wachtlijst oplost. Verzorging en kapitalisme staan hier in een schril contrast pijnlijk tegenover elkaar.
U gaat maar door. Het lijkt erop dat u de bijdrage van Moneyman niet gelezen heeft.
Voorbij gaat u aan het feit dat uit niets blijkt dat mevrouw dit matras nog nodig had. Dat was ook niet het punt van TS. Het tegenovergestelde is het geval.
Ik vind het helemaal niet zo netjes van u dat u een 99-jarige hulpbehoevende halfgehandicapte vrouw wilt laten liggen op een matras dat negatieve gevolgen kan hebben voor haar gezondheid. De compassie komt niet van u. Het 'virtue signalling' des te meer.
Het is maar goed dat het niet gaat zoals u wilt: de gezondheid van mevrouw zou er waarschijnlijk onder lijden.
Waarom niet eens in de spiegel gekeken?

Gesloten