Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Dagkoers
Berichten: 583
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik heb niet gescholden tegen de WBV en ook niet gedreigd!!

Moneyman
Berichten: 30142
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
17 apr 2024 13:57
Ik heb niet gescholden tegen de WBV en ook niet gedreigd!!
Dat zegt ook niemand.

juliomariner
Berichten: 4847
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Lekker weer aan het stoken Deltoer?
Sorry maar dit soort cafepraat daar hebben we toch helemaal niets aan.

Lady1234
Berichten: 27160
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een goede loodgieter is nooit weg. Nou nog een goede dakdekker en schilder plus elektricien en u bent helemaal klaar.😁

Dagkoers
Berichten: 583
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Neemt nooit de bovenste van google....😁

Thijs124
Berichten: 707
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Met die loodgieters breng je soms de hele omgeving explosief in gevaar.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
17 apr 2024 13:53
witte angora schreef:
17 apr 2024 13:10
Geen idee waarom ik dat zou willen, maar we zijn dus gewaarschuwd. Tegen andere medewerkers mag je trouwens ook niet schelden, dan wordt het huurcontract ook ontbonden.
Dat men waarschuwt tegen ongewenst gedrag vind ik meer dan prima, maar dat men loze dreigementen gebruikt is natuurlijk wel weer zwak ;-)
Maar ik heb dus geen idee waarom alle huurders daarvoor gewaarschuwd worden. Ik heb nog nergens gelezen dat mensen door de politie het kantoor uit zijn gezet, of dat er een locatieverbod is uitgedeeld of wat dan ook. Of dat medewerkers ergens van een galerij zijn afgegooid. Niks van dat alles.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door witte angora »

J. Deltoer schreef:
17 apr 2024 14:04
Ik heb een eigen huis, en heb een circulaire van de gemeente ontvangen dat ik binnenkort een migrantenfamilie en een Poolse loodgieter moet huisvesten anders wordt ik onteigend.
Polen zijn goed in het zelf stoken van wodka, wist je dat? Ok, het is niet helemaal je ding, maar er zit alcohol in, dus het is toch wel een beetje in de richting.

ZeerPrivé
Berichten: 5475
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Moneyman schreef:
17 apr 2024 13:53
witte angora schreef:
17 apr 2024 13:10
Geen idee waarom ik dat zou willen, maar we zijn dus gewaarschuwd. Tegen andere medewerkers mag je trouwens ook niet schelden, dan wordt het huurcontract ook ontbonden.
Dat men waarschuwt tegen ongewenst gedrag vind ik meer dan prima, maar dat men loze dreigementen gebruikt is natuurlijk wel weer zwak ;-)
Bij herhaald - verbaal - agressief gedrag kan het huurcontract vlg dit artikel wel worden ontbonden
https://www.kjenning.nl/blog/ontbinding ... r-agressie

Lady1234
Berichten: 27160
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Kan je beter een Rus nemen.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
17 apr 2024 11:25
Methusalah schreef:
17 apr 2024 06:22
Sommige mensen zijn namelijk compleet achterlijk. Heb ook een buurman waar ze gewoon op visite komen om te checken of hij er niet weer een vuilnisbelt van maakt waar geuren vanaf komen die je braak neigingen geven (en dat is zonder overdrijven).
Zelfs in zulke gevallen mag een verhuurder niet steeds zomaar naar binnen. De HR heeft in een soortgelijk geval aangegeven dat een frequentie van een keer per jaar redelijk is.

Ik weet het, en het is denk ik ook een goed ding. Aan de andere kant zorgt het natuurlijk voor een dilemma. Er is een vermoeden, het bewijs zit achter de voordeur, echter achter die voordeur mogen ze niet zo maar komen zonder bewijs. Huurders beschermen is één dingen, het huurdersgenot (of de veiligheid) beschermen van de andere huurders is een ander ding. Het maakt deze kwesties zeer lastig.

Moneyman
Berichten: 30142
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
17 apr 2024 14:43
Moneyman schreef:
17 apr 2024 13:53
witte angora schreef:
17 apr 2024 13:10
Geen idee waarom ik dat zou willen, maar we zijn dus gewaarschuwd. Tegen andere medewerkers mag je trouwens ook niet schelden, dan wordt het huurcontract ook ontbonden.
Dat men waarschuwt tegen ongewenst gedrag vind ik meer dan prima, maar dat men loze dreigementen gebruikt is natuurlijk wel weer zwak ;-)
Maar ik heb dus geen idee waarom alle huurders daarvoor gewaarschuwd worden. Ik heb nog nergens gelezen dat mensen door de politie het kantoor uit zijn gezet, of dat er een locatieverbod is uitgedeeld of wat dan ook. Of dat medewerkers ergens van een galerij zijn afgegooid. Niks van dat alles.
Da's helemaal gek. Je zou wat context verwachten bij een dergelijk zwaar dreigement.

Moneyman
Berichten: 30142
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
17 apr 2024 15:02
Moneyman schreef:
17 apr 2024 13:53
Dat men waarschuwt tegen ongewenst gedrag vind ik meer dan prima, maar dat men loze dreigementen gebruikt is natuurlijk wel weer zwak ;-)
Bij herhaald - verbaal - agressief gedrag kan het huurcontract vlg dit artikel wel worden ontbonden
https://www.kjenning.nl/blog/ontbinding ... r-agressie
Tuurlijk, maar die lat ligt ontzettend hoog. Als je ziet wat er allemaal gebeurt soms waarbij de rechter dan alsnog niet de overeenkomst ontbindt, dan komt het simpelweg schelden tegen een receptioniste nog niet eens in de buurt.

DeZevendeHenk
Berichten: 796
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

peter17111962 schreef:
17 apr 2024 08:18
Dagkoers schreef:
16 apr 2024 22:58
Ik denk dat er een misverstand is.
Ze kwamen inderdaad vanwege een anonieme melding.
Als er bij mij iemand binnen wil komen na een anonieme melding dan moeten ze mij eerst maar
eens vertellen wie die melder is zodat ik die kan aanklagen wegens valse beschuldigingen.
Als anoniem melden betekent dat de betreffende persoon daarna even "verhaal" komt halen, zo interpreteer ik je opmerking maar even, heeft dat natuurlijk niet veel nut. Ik heb mij overigens ook altijd afgevraagd hoe wij deze "NSB-methode" ooit hebben kunnen invoeren maar er was blijkbaar behoefte aan, wellicht een voorteken van de opkomst van rechts.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
17 apr 2024 16:07
witte angora schreef:
17 apr 2024 14:43
Moneyman schreef:
17 apr 2024 13:53

Dat men waarschuwt tegen ongewenst gedrag vind ik meer dan prima, maar dat men loze dreigementen gebruikt is natuurlijk wel weer zwak ;-)
Maar ik heb dus geen idee waarom alle huurders daarvoor gewaarschuwd worden. Ik heb nog nergens gelezen dat mensen door de politie het kantoor uit zijn gezet, of dat er een locatieverbod is uitgedeeld of wat dan ook. Of dat medewerkers ergens van een galerij zijn afgegooid. Niks van dat alles.
Da's helemaal gek. Je zou wat context verwachten bij een dergelijk zwaar dreigement.
En dat zou je verwachten richting een specifieke huurder. Maar we hebben het hier allemaal in de bus gekregen, tot twee keer toe.

Lady1234
Berichten: 27160
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En niemand heeft contact opgenomen met die WBV om te vragen waar die circulaire op slaat?

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Ron5300 »

@Dagkoers, alleen u weet waarom een medewerker van de WBV bij u aan de deur stond en zoals wel vaker maakt u het spannender dan het in werkelijkheid is.
U woont in een wijk waarin blijkbaar nogal wat criminaliteit heerst en misgunners? woonachtig zijn en wat u met het laatste bedoeld is dat jaloezie of gewapende criminelen die niet raak kunnen schieten?
Mocht dat het geval zijn dan kan ik me bij een informatief bezoek van een WBV medewerker wel iets voorstellen omdat u zich ook onveilig zou kunnen voelen.
Als een medewerker van de WBV bij u aanbelt bent u niet verplicht om die medewerker binnen te laten en kunt de vragen ook aan de deur beantwoorden.
Zoals u al schreef heeft u uw leven op orde, bent weinig thuis en alleen u heeft toegang tot uw woning en waarom zou één anonieme melder u het leven zuur gaan maken want voor één anonieme melder komt de WBV echt niet in actie, ze hebben wel wat beters te doen.

Moneyman
Berichten: 30142
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ron5300 schreef:
17 apr 2024 18:30
... en misgunners? woonachtig zijn en wat u met het laatste bedoeld is dat jaloezie of gewapende criminelen die niet raak kunnen schieten?
Haha dank voor de glimlach :D
Ron5300 schreef:
17 apr 2024 18:30
Zoals u al schreef heeft u uw leven op orde, bent weinig thuis en alleen u heeft toegang tot uw woning en waarom zou één anonieme melder u het leven zuur gaan maken want voor één anonieme melder komt de WBV echt niet in actie, ze hebben wel wat beters te doen.
Dat hangt wel van de aard van de melding af.

witte angora
Berichten: 30839
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
17 apr 2024 18:00
En niemand heeft contact opgenomen met die WBV om te vragen waar die circulaire op slaat?
Geen idee. Ik had wel een gesprek over een ander onderwerp uit die circulaire, en dat werd niet zo heel aangenaam. Terwijl de WBV er ook op dat punt volkomen naast zit.

Sommigen maken zichzelf nu eenmaal groter dan ze in werkelijkheid zijn. Doe je niks aan.

Ik maak me meer zorgen over het fikkie dat vanavond in de gang van de bergingen gesticht is. Buurman wist het naar buiten te trappen, de aanwezige pubers wisten natuurlijk weer van niks. Pubers die helemaal niet uit de buurt komen. Geen idee hoe ze naar binnen konden komen, ik vermoed dat de sleutels van verschillende flats veel te veel uitwisselbaar zijn. Jochies wel weg gestuurd, maar voor hoe lang?

Moneyman
Berichten: 30142
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mijn rechten bij bezoek/controle van de WBV?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
17 apr 2024 20:28
Lady1234 schreef:
17 apr 2024 18:00
En niemand heeft contact opgenomen met die WBV om te vragen waar die circulaire op slaat?
Geen idee. Ik had wel een gesprek over een ander onderwerp uit die circulaire, en dat werd niet zo heel aangenaam. Terwijl de WBV er ook op dat punt volkomen naast zit.
Maar toen ben je toch niet gaan schelden hé ;-)

Plaats reactie