LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding door ANWB Webwinkel

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wimzelluv
Berichten: 21
Lid geworden op: 16 jan 2012 14:45

Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Wimzelluv »

Vandaag zag ik in de ANWB Kampioen een ledenaanbieding van een softshell jack. Met in een grote zwarte button de prijs van € 69,--. Niet leden betalen € 99,--. Daarbij stond dat er een kortingscode opgegeven moest worden. Deze stond in de advertentie.
Ik heb, als lid, er twee besteld. Volgens mijn redenatie zou ik dan 2 x € 69,00 en bezorgkosten van € 3,95 moeten betalen. Totaal € 141,95.
Echter, mijn rekening betrof € 161,95 (zie bijlage).

Ik heb een soortgelijk voorval al eerder gehad met de ANWB. Ook een hele vreemde manier van berekenen. Ik heb daarover een mailwisseling gehad met de ANWB, waarbij mij uiteindelijk een hele vreemde constructie werd aangeboden om de zaak als te schikken.

Nu vindt er weer zo'n vreemde berekening plaats. Ik voel mij ernstig misleid door de ANWB. Ik heb van zowel de advertentie, als van de uiteindelijke afrekening een schermafdruk opgeslagen op mijn computer.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat gaf de ANWB dan aan als oorzaak dat u meer moest betalen? Als ik het probeer krijg ik maar op 1 stuks korting. Als ik meer ga bestellen wordt de korting van € 20 verdeeld onder de jassen. Staan er in de advertentie geen voorwaarden bij, of zou het gewoon een fout in het systeem kunnen zijn? Mensen met dezelfde ervaring is niet relevant, gewoon melden bij de ANWB dat er ergens een fout zit.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Normaal is het maar 1 product per lid, dus de tweede voor de normale prijs zonder korting. Blijkbaar ook hier.

Moneyman
Berichten: 30108
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wimzelluv schreef:Vandaag zag ik in de ANWB Kampioen een ledenaanbieding van een softshell jack. Met in een grote zwarte button de prijs van € 69,--. Niet leden betalen € 99,--. Daarbij stond dat er een kortingscode opgegeven moest worden. Deze stond in de advertentie.
Ik heb, als lid, er twee besteld. Volgens mijn redenatie zou ik dan 2 x € 69,00 en bezorgkosten van € 3,95 moeten betalen. Totaal € 141,95.
Echter, mijn rekening betrof € 161,95 (zie bijlage).

Ik heb een soortgelijk voorval al eerder gehad met de ANWB. Ook een hele vreemde manier van berekenen. Ik heb daarover een mailwisseling gehad met de ANWB, waarbij mij uiteindelijk een hele vreemde constructie werd aangeboden om de zaak als te schikken.

Nu vindt er weer zo'n vreemde berekening plaats. Ik voel mij ernstig misleid door de ANWB. Ik heb van zowel de advertentie, als van de uiteindelijke afrekening een schermafdruk opgeslagen op mijn computer.

Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Misleiding.... :roll:

Als je een kortingscode hebt, is het toch heel normaal dat die korting slechts éénmaal in mindering wordt gebracht?

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zoals TS het beschrijft is het aanbod "softshell jack, leden: € 69,--. en niet leden: € 99,--". De kortingscode is niet meer dan een mechanisme om dat te realiseren. Ik ben het eens met TS, mits het beschreven was als aangegeven.

Lowieze
Berichten: 6606
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

In de advertentie staat : niet leden betalen 99, leden 89. Met de kortingscode betaalt u 69.
Dus u bent lid, betaalt voor 1 jack 69, voor het andere 89 + de verzendkosten. U krijgt de korting maar één keer.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Nevyn »

Als ik het lees 1 jas als lid met korting 69 euro,
De tweede voor ANWB ledenprijs 89 euro
samen 158 euro
verzendkosten 3,95 euro
samen 161,95 euro

Wat is hier misleiding aan ?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Wimzelluv schreef:Zijn er meer mensen met soortgelijke ervaringen?
Ik heb nog nooit kleding online besteld, dus die ervaring heb ik niet. Wel heb ik andere ervaringen. Vandaar de volgende vraag:

- hoe kon de verwarring ontstaan? Heb je in je enthousiasme bepaalde informatie gemist, of was het niet duidelijk aangegeven dat de kortingscode per bestelling ging, in plaats van per stuk? Met het antwoord op deze vraag zou je de ANWB hier op attent kunnen maken. Misschien dat er nog wel iets aan te doen is.

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Het is geen MISLEIDING immers je bent lid op 1 auto dus telt de korting ook op 1 lidmaatschapsnummer.
Bij sommige mensen moet je echt alles 100% voorkauwen voordat ze het snappen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

R. Proctor schreef:Het is geen MISLEIDING immers je bent lid op 1 auto dus telt de korting ook op 1 lidmaatschapsnummer.
Bij sommige mensen moet je echt alles 100% voorkauwen voordat ze het snappen.
Volgens mij heeft het aantal auto's er niets mee te maken. Op één lidmaatschapsnummer kun je meerdere auto's hebben. Of krijgen degenen die wél lid zijn maar geen auto hebben géén korting op een softsheljack?

Lowieze
Berichten: 6606
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
R. Proctor schreef:Het is geen MISLEIDING immers je bent lid op 1 auto dus telt de korting ook op 1 lidmaatschapsnummer.
Bij sommige mensen moet je echt alles 100% voorkauwen voordat ze het snappen.
Volgens mij heeft het aantal auto's er niets mee te maken. Op één lidmaatschapsnummer kun je meerdere auto's hebben. Of krijgen degenen die wél lid zijn maar geen auto hebben géén korting op een softsheljack?
Als je lid bent van de ANWB, ook al heb je verder niets bij hen lopen, dan mag je gebruik maken van de kortingscode. Je moet wel je lidmaatschapsnummer opgeven, zodat ze kunnen controleren of je lid bent.
Je hebt wel gelijk hoor wat de informatie op de betreffende pagina betreft, er staat nergens vermeld dat je de code maar 1 keer kunt gebruiken. Op zich is het logisch, het is anders als de jas afgeprijsd is, dan kun je er meer voor die prijs bestellen.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lowieze schreef:In de advertentie staat : niet leden betalen 99, leden 89. Met de kortingscode betaalt u 69.
Als dat daar zo staat, dan heb je gelijk.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

alfatrion schreef:
Lowieze schreef:In de advertentie staat : niet leden betalen 99, leden 89. Met de kortingscode betaalt u 69.
Als dat daar zo staat, dan heb je gelijk.
Dan is het nog even de voorwaarden voor de code checken, of dat per bestelling of per artikel is. Alhoewel dat niet zo heel moeilijk te bedenken is natuurlijk.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

witte angora schreef:Volgens mij heeft het aantal auto's er niets mee te maken. Op één lidmaatschapsnummer kun je meerdere auto's hebben. Of krijgen degenen die wél lid zijn maar geen auto hebben géén korting op een softsheljack?
Je bent lid voor pechhulp, ongeacht of je zelf een auto hebt. Daarom kun je per jaar vier keer gebruikmaken van voertuighulp, voor maximaal twee verschillende kentekens. Vanaf de vijfde hulpverlening of bij het derde kenteken vraagt de ANWB jou om een eigen bijdrage.

Lowieze
Berichten: 6606
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cornelis7 schreef:
witte angora schreef:Volgens mij heeft het aantal auto's er niets mee te maken. Op één lidmaatschapsnummer kun je meerdere auto's hebben. Of krijgen degenen die wél lid zijn maar geen auto hebben géén korting op een softsheljack?
Je bent lid voor pechhulp, ongeacht of je zelf een auto hebt. Daarom kun je per jaar vier keer gebruikmaken van voertuighulp, voor maximaal twee verschillende kentekens. Vanaf de vijfde hulpverlening of bij het derde kenteken vraagt de ANWB jou om een eigen bijdrage.
Wat heeft dit met de aanschaf van een jack te maken? Voor 15 euro per jaar ben je ANWB-lid en heb je geen recht op pechhulp of wat dan ook. Je kunt alleen wel profiteren van de kortingen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door witte angora »

Cornelis7 schreef:
witte angora schreef:Volgens mij heeft het aantal auto's er niets mee te maken. Op één lidmaatschapsnummer kun je meerdere auto's hebben. Of krijgen degenen die wél lid zijn maar geen auto hebben géén korting op een softsheljack?
Je bent lid voor pechhulp, ongeacht of je zelf een auto hebt. Daarom kun je per jaar vier keer gebruikmaken van voertuighulp, voor maximaal twee verschillende kentekens. Vanaf de vijfde hulpverlening of bij het derde kenteken vraagt de ANWB jou om een eigen bijdrage.
Volgens mij heb je echt geen idee waar het lidmaatschap van de ANWB voor staat... Net als degene op wie ik gereageerd heb. Plus dat je volslagen off-topic reageert, net als degene op wie ik gereageerd heb....

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door grun »

Cornelis7 schreef:Je bent lid voor pechhulp, ongeacht of je zelf een auto hebt.
Dat is het lidmaatschap van de Wegenwacht, maar dat staat los van het algemene lidmaatschap van de ANWB. Voor 15 euro per jaar ben je algemeen lid, en krijgt daarvoor een paar keer het clubblad De Kampioen, je kunt gebruik maken van kortingsacties zoals nu met de jas. Daarnaast hebben ze ook verzekeringen (UniGarant) en financiele diensten zoals de ANWB Visa creditcard.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Misleiding door ANWB Webwinkel

Ongelezen bericht door renewouters »

We kunnen in ieder geval stellen dat sommige forumleden in dit topic wel voor misleiding zorgen....

Gesloten