Negatieve BKR-registratie: heb jij daar ervaring mee?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Negatieve BKR-registratie: heb jij daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ik weet niet hoeveel mensen het item in de tv-uitzending hebben gezien. Daar ging het (de gedeeltes die ik zag) onder andere over iemand die ondanks gewonnen rechtszaken alsnog een onterechte BKR registratie had.
Meester Visser riep mensen op zich te melden bij een meldpunt. Als degenen die zich daar melden alsnog terecht geregistreerd staan dan zou dat bewijzen dat meester Visser ongelijk heeft. Als er wel een groep (klein of groot) blijkt te zijn waar de registratie onterecht is dan zou dat het gelijk van meester Visser bewijzen.
Dat er een systeem moet zijn voor kredietregistratie bestreed hij overigens niet, dat is wettelijk bepaald en heeft ook nut. Het ging juist om gevallen waar het mis gaat. Hoeveel dat er zijn durf ik zelf totaal niet te zeggen, ik neem aan dat het merendeel terecht geregistreerd staat. En dat dat ook nut kan hebben om verdere schulden te voorkomen.

PetervdB
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 apr 2023 23:21

Re: Negatieve BKR-registratie: heb jij daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door PetervdB »

Lady1234 schreef:
07 apr 2023 10:11
Ik lees nog steeds niet waar men dan door het BKR wordt klemgezet als pas na vijf jaar de registratie vervalt.

Men wil dan blijkbaar weer gaan lenen of op afbetaling kopen. Uiterst onverstandig.
Mensen die serieuze schulden hebben gehad worden vaak klemgezet door het BKR omdat een BKR registratie schuldhulpverlening zoals een saneringskrediet in de weg staat. Mensen die zich een keer vergist hebben of na een periode van schulden hun zaakjes op orde hebben worden beperkt als ze bijvoorbeeld willen investeren in een bedrijf of een huis. U doet daarbij de kortzichtige aanname dat dit onverstandig is terwijl u dit niet kunt weten omdat u niet weet wat bijvoorbeeld de afloscapaciteit is van deze mensen. In veel gevallen is het juist erg verstandig om een huis te kopen of te investeren in een bedrijf omdat de huidige regering fiscaal huiseigenaren en ondernemers bevoordeelt.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Negatieve BKR-registratie: heb jij daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door kuklos »

PetervdB schreef:
08 apr 2023 00:27
Mensen die serieuze schulden hebben gehad worden vaak klemgezet door het BKR ...............
Het BKR zet niets of niemand klem. Wanneer valt dat kwartje nu eindelijk eens?
Het BKR registreert wat anderen bij hun aanmelden en haalt weg zodra anderen daar opdracht toe geven. De pijn wordt veroorzaakt door de wetgeving en door de partijen die mensen aanmelden. De enige keer dat je het BKR iets kan verwijten als ze het foutief verwerken, dus over persoon A wordt een melding gedaan en deze wordt geregistreerd bij persoon B.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Negatieve BKR-registratie: heb jij daar ervaring mee?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als mensen dan een afloscapaciteit hebben, moeten ze dat maar gaan sparen.

Plaats reactie