Nieuwe weg kort naast onze woning.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HandigeHarrie
Berichten: 1375
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De vraag die bij mij op komt is: hoe ver is je aanvraag voor het omzetten naar woonbestemming, in formele zin ? Of heb je alleen telefonisch of aan het loket gezegd dat je dit wil ?
Als de bouwaanvraag van de buren komt maakt dat wellicht iets uit, dan gaat het om een bedrijvenperceel naast een perceel met woonbestemming.
Voor nu is een poging om de weg op een andere plek te laten lopen, de beste optie. Dus voordat er tekeningen zijn ingediend (kosten gemaakt) . Als de plannen al in kannen en kruiken zijn, kunt u eventueel aanbieden om de kosten van nieuwe tekeningen te vergoeden, als ze bereid zijn om de inrichting aan te passen. Maar dan moet u wel vriendelijk blijven dus niet verontwaardigd gaan doen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door moederslink »

Als het mag : zet een mooie dichte rij coniferen achter het huis én opzij , op een stukje groenstrook.
Ze groeien hard , binnen 2 jaar kunnen ze al 2 meter zijn.
Geen inkijk , het dempt het geluid ( géén weerkaatsing door beton muren ), vogeltjes etc.
Dan waan je je ook niet gelijk meer op een industrie terrein.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Laurierstruiken zijn ook een mogelijkheid. Die moeten wel gesnoeid worden, anders worden ze wel erg breed.

Uitsluitend een woonbestemming voor uw pand/perceel verkrijgen, lijkt me niet waarschijnlijk. Dan komen volgens mij naastliggende bedrijven al gauw in de problemen met normen voor hinder/overlast (bv. geluid, licht).

U zit in een onplezierige situatie, maar ik vrees dat er weinig aan is te doen. Op welke manier zou het bedrijf rekening met u moeten houden? De toegangsweg verleggen, neem ik aan. In de beoogde situatie ligt die weg langs de perceelgrens, zodat de rest van het perceel optimaal gebruikt of bebouwd kan worden. Wat kunt u daar tegenover stellen?

Ruud.A
Berichten: 225
Lid geworden op: 29 jan 2023 19:34

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Ruud.A »

blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 21:41
Op dit moment loopt er een weg voor onze woning langs op ongeveer 8 meter, in de nieuwe situatie zal er ook nog een doorlopende weg strak naast de woning komen.

Op deze weg zullen sowieso van smorgens 05:00 tot savonds 19:00 verkeer rijden. Waarschijnlijk kan het 24/7 maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

Voor eventuele schade in de toekomst laten we in samenwerking met het bedrijf wat gaat bouwen een 0 meting doen. Dus dat probleem is gelukkig al “opgelost”.

Het is een weg voor kantoorgenoten die er werken maar tevens de weg voor het laden en lossen.

Waaruit blijkt dat wij hinder ondervinden?

- er word privacy ontnomen. Het pand wat gesloopt word zit nu aan onze veranda vast. Hierdoor is ons achterthuis helemaal afgesloten. Volledig privacy en rust.

Pand word gesloopt, schutting van 1.90 neergezet, vrachtwagens en verkeer gaan er langs. Vrachtwagenchauffeurs zitten hoger dan 1.90 dus weg privacy.

Ook komt ons huis nu in een keer op een “kruispunt” te staan. Waar wij 3 jaar geleden niet voor gekozen hebben en wat toen ook niet bekend was.

De woning word een stuk minder aantrekkelijk voor de verkoop. En zo zijn er nog wel een aantal zaken.
Wat ontbreekt aan informatie is hoeveel meter afstand 'strak langs uw woning' is en hoeveel meter vanaf uw huis uw eigen grond is, u hebt het over een schutting, dus ik ga voorlopig uit van een gedeelte eigen grond.

Overigens, als u graag een hogere schutting wilt hebben, zal het bedrijf daar niet moeilijk over doen lijkt mij.
Die hoogte van 1,90 meter zal bedoeld zijn om buren te beschermen tegen buren die met een hoge schutting het zonlicht in de tuin van de buren wegnemen.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Toen u de woning betrok had u een KVK nummer heeft en als er dan dwingende redenen zijn om een bedrijfspand op een industrieterrein als woning te gebruiken wordt dat wel toegestaan.
Heft u uw bedrijf op dan vervallen die dwingende redenen en vervalt de woning weer in een bedrijfspand waarin bewoning niet meer is toegestaan dat maakt dat u eigenlijk illegaal in de woning verblijft die blijkbaar door de gemeente gedoogd wordt
Wonen op een industrieterrein brengt lusten en lasten met zich mee en dat maakt dat als een bedrijf uit wil gaan breiden u totaal niets in te brengen heeft mede omdat u er voor gekozen heeft om op het bedrijfsterrein te blijven wonen.
Wat u eigenlijk wil is dat alle vrachtverkeer van en naar het industrieterrein in de nachtelijke uren verboden wordt en uw privacy niet geschaad wordt.

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Ivo.w »

blueeyes85 schreef:
17 nov 2023 08:15
Met onzin opmerking probeer ik aan te geven dat wanneer je op een industrieterrein woont dat je geen rechten hebt oid. Natuurlijk weten wij wat de voor en nadelen zijn. Echter is het niet zo dat ze totaal geen rekening met je hoeven te houden.
Niemand hier schrijft dat u geen rechten heeft. Wel dat uw rechten in een brdrijfswoning (of misschien zelfs een bedrijfspand met tijdelijke woonvergunning) op een industrieterrein veel minder rechten heeft dan in een woonwijk. Zeker waar het om geluidsoverlast van uw buren en het (vracht)verkeer gaat.

Wat mij uit het topic nog altijd niet geheel duidelijk is: is die "weg" een openbare weg? Of is die "weg" een stuk verharding op het bedrijfsperceel van uw buurman?

Voor een nieuwe openbare weg moet de gemeente namelijk heel wat meer stappen doorlopen dan wanneer een bedrijf "gewoon" haar terrein opnieuw inricht. U heeft voor het opnieuw inrichten van uw achtertuin in de meeste gevallen ook geen vergunning nodig.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door rwolters »

blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 21:50
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:58
Maar er is nu al een bedrijfspand

U woont tenslotte op een bedrijventerrein.
Dit staat verder overal los van. Dus als je op een bedrijventerrein woont moet je alles pikken?

Beetje onzin opmerking.
Natuurlijk weet je dat je op een bedrijventerrein komt te wonen dat er vrachtverkeer etc rondrijdt.

Echter de nieuwe situatie is een hele verandering op allerlei vlakken.
Maar de veranderingen zijn wel zaken die je op een bedrijventerrein kunt verwachten. Je kunt daar bijvoorbeeld ook verwachten dat er ineens een groot bedrijfsgebouw je uitzicht wegneemt. Zaken die je in een gewone woonwijk minder gauw zult zien.

Plaats reactie