Onkosten declareren bij Ziggo

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Danielle123
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2018 12:37

Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door Danielle123 » 17 nov 2018 12:44

Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?

NeoDutchio
Berichten: 4481
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door NeoDutchio » 17 nov 2018 18:55

Wat maakt het voor u voor verschil of u die factuur in cash of natura vergoed krijgt?

Lady1234
Berichten: 5938
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 nov 2018 19:01

U had natuurlijk ook de monteur van Ziggo op uw kosten kunnen laten komen en als toen gebleken was dat het aan Ziggo lag, had u die niet hoeven betalen.

scontra
Berichten: 1392
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door scontra » 17 nov 2018 19:29

Danielle123 schreef:
17 nov 2018 12:44
Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?
Indien de geboden korting op het abonnement in overeenstemming is met het bedrag van de rekening, dan kunt u deze korting maar beter accepteren. Het uitgegeven bedrag komt dan netjes terug, al is het niet op de wijze die u graag wil.
U krijgt uw geld terug en dat is toch wat u wil :!:

sylvesterb
Berichten: 3039
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb » 17 nov 2018 19:45

Danielle123 schreef:
17 nov 2018 12:44
Omdat wij slecht beeld hadden op onze tv hebben we ziggo gevraagd een monteur te sturen (tv was niet kapot) om de ontvangst van het signaal te checken. Volgens hem was het doortrekken van een kabel het probleem, dat moesten we zelf oplossen. Wij regelden een elektricien, die concludeerde na lang zoeken dat het probleem in het kastje van Ziggo zat. Hij stuurde natuurlijk wel een factuur en die willen wij verhalen bij Ziggo. Zij bieden een korting op ons abonnement voor een aantal maanden. Wij willen gewoon ons geld... Weer iemand wat onze rechten zijn?
Erg netjes dat aanbod van Ziggo zou het accepteren. De vraag is namelijk wat het probleem was in het kastje van Ziggo? Als het kastje niet is vervangen en het probleem is weg dan lag het toch in uw domein.

alfatrion
Berichten: 14406
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door alfatrion » 17 nov 2018 22:40

Je hebt in principe wel recht op "contant" geld, maar de weg van de minste weerstand lijkt me wel duidelijk.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 306
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout » 21 nov 2018 13:35

Staat het advies van de Ziggo monteur zwart op wit (papier of mail)? In dat geval kan je een poging wagen en anders zou ik gauw de korting aanvaarden...

Bovendien10
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2018 10:40

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door Bovendien10 » 21 nov 2018 13:49

Ter aanvulling. Misschien ontkent Ziggo dat de ontvangst slecht is en aan u ligt, maar ik heb wel meer dan 100 keer een slechte ontvangst. Laatst heb ik de coaxkabel vervangen en het kastje opnieuw geïnstalleerd. Het deed 2 weken alles goed, maar na 2 weken weer slechte ontvangst. U staat niet in uw eentje, dus het ligt echt aan Ziggo. Ik volg al hun adviezen op en 100 keer lukt het niet, want na 1 week wordt gemeld dat het aan de kabels ligt. Altijd maar weer.

yan
Berichten: 597
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door yan » 21 nov 2018 14:59

Ziggo gebruik nog wel eens de meest vreemde smoezen om een fout van hun toch bij de klant te laten liggen.

Hier werden we ook afgescheept dat we "groene stroom" hadden en dat daardoor het internet kon wegvallen.
Onzin natuurlijk en 3 medewerkers later werd er inderdaad toegegeven dat ze zelf een administratieve fout hadden gemaakt, 2x klikken en alles werkte weer.

Stroom is gewoon stroom, dat heeft geen enkele invloed op je signaal.

bprosman
Berichten: 9864
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door bprosman » 21 nov 2018 15:07

dus het ligt echt aan Ziggo.
De signaalwaarden van het binnenkomend signaal zijn eenvoudig uit te lezen in het modem. Dus of je het "binnen of buiten" moet zoeken is ook nog wel redelijk eenvoudig te bepalen.

renewouters
Berichten: 2688
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door renewouters » 21 nov 2018 19:30

yan schreef:
21 nov 2018 14:59
Ziggo gebruik nog wel eens de meest vreemde smoezen om een fout van hun toch bij de klant te laten liggen.
Komisch om dat op uitgerekend dit forum te zeggen. Zelfs als een probleem overduidelijk door een consument is veroorzaakt wordt over het algemeen de schuld binnen een aantal berichten bij de leverancier gelegd.

Erthanax
Berichten: 1757
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door Erthanax » 21 nov 2018 20:40

renewouters schreef:
21 nov 2018 19:30
Zelfs als een probleem overduidelijk door een consument is veroorzaakt wordt over het algemeen de schuld binnen een aantal berichten bij de leverancier gelegd.
In dit topic is dat niet het geval, dunkt me.

jji.smits
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2016 18:58

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door jji.smits » 22 nov 2018 01:21

Geachte dame/heer ik heb ook een akkefietje gehad met Ziggo over een telefoon gesprek gehad van twee uur met mijn mobiel .
Dit was een bedrag van 18,75 dit gesprek had ik met de man waar ik in de stalling sta met mijn camper.
Het nummer waar ik naar gebeld had van twee uur kon ik mij goed herderin Dat ging er over dat ik onderweg was naar hem on de camper onder te brengen,dat ik met de beller 2 uur Beld dat is niet als je onder weg ben naar hem ik kom er aan en dan twee uur praat.
Ik heb dit ook aan Ziggo gemeld dat dit niet klopte.
om mijn verhaal kort te houden na velen telefoontjes en ongeveer 45 E-mails met hen over en weer.
Besloot Ziggo om het bedrag te laten in vorderen door een deurwaarder dit heb ik terzijde geschoven tot ik werd gedaagd voor de recht bank te verschijnen .
Ik ben naar deze zitting gegaan met onder mijn arm de 45 E-mails die over en weer zijn gestuurd,daar heeft de rechter op besloten dat de vordering van Ziggo ongegrond was en heeft mij vrij gesproken.
Het was maar 18,75 en was tegen principe om een onterechte nota te betalen,dat heeft Ziggo veel geld gekost wand zij werden veroordeelt om alle kosten van de rechtsgang te betalen.

Eind goed algoed zeg ik maar.

sake1987
Berichten: 204
Lid geworden op: 02 jun 2018 14:32

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door sake1987 » 22 nov 2018 09:03

Eigenlijk is dit of topic, maar wil het toch even vermelden.
Nadat mijn schoonouder 3 x een ziggo monteur hadden gehad i.v.m wegvallen telefoon internet en slecht TV ontvangst.
Nadat ze 2 x een nieuwe modem en muurkastje hadden gekregen.
Keek de laatste monteur eindelijk in het aansluit kastje in de straat, wat bleek hier was alles wit van de oxidatie.
Na het schoonmaken werkt alles weer perfect.

alexander.rosen
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2018 09:59

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door alexander.rosen » 22 nov 2018 10:05

Het is altijd dom om niet te beginnen bij de aanbieder van de service. Ik weet toevallig dat Ziggo een tijd geleden ging overstappen op een nieuw ontwikkeld type aansluitdoosje dat in moeilijke situaties net dat beetje extra geeft om het signaal perfect te maken. Dat houdt zeer zeker niet in dat wat U ervoor had slecht was maar de techniek ontwikkelt zich nog steeds.
Verder is het zo dat binnenshuis uiteraard niet iets als slijtage of roest zou moeten optreden - in een normaal huishouden tenminste - maar ik zou me kunnen voorstellen dat er een schroefje met de jaren los trilt of er te had aan een kabel getrokken wordt, allemaal dingen die je in eerste linie laat oplossen door een Ziggo monteur en niet door iemand die daar niets mee te maken heeft. Je gaat tenslotte ook niet naar het gemeentelijk vervoersbedrijf als je een probleem met je auto hebt.
Ik vind het uitermate netjes van Ziggo dat men U zo tegemoet wil komen, en heel vreemd van U dat U daar dan nog eens een potje moeilijk over gaat doen. Je hebt gewoon geen recht als je naar een verkeerd loket gaat met je probleem en boft als je dan toch nog een aardige respons krijgt.

berndv
Berichten: 5840
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10
Locatie: Het oosten(daar waar de wijzen vandaan kwamen)

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door berndv » 22 nov 2018 10:56

niet dat ik verwacht dat ts nog terug komt, maar is het probleem inmiddels dan door Ziggo opgelost in "het kastje" (wat ik me daar bij moet voorstellen weet ik nog niet echt, is dat de verdeler in de straat of het AOP of de antenneversterker).

sylvesterb
Berichten: 3039
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Onkosten declareren bij Ziggo

Ongelezen bericht door sylvesterb » 22 nov 2018 12:14

alfatrion schreef:
17 nov 2018 22:40
Je hebt in principe wel recht op "contant" geld, maar de weg van de minste weerstand lijkt me wel duidelijk.
Waar staat dit recht dan? Ziggo heeft volgens mij gevolgschade gewoon uitgesloten in hun overeenkomst.

Plaats reactie