LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijk voor verlies sleutel werk (32000 euro!!)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
petracev
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jan 2008 22:10

aansprakelijk voor verlies sleutel werk (32000 euro!!)

Ongelezen bericht door petracev »

Ik ben onlangs met mijn werk (basisschool) verhuisd naar een nieuw gebouw. Dit gebouw wordt gebruikt door verschillende scholen en instanties.

Om mijn werk goed te kunnen doen, heb ik een sleutel nodig. (om binnen te kunnen komen, lokaal moet verplicht op slot, om na het speelkwartier de deur weer open te kunnen doen, die ook verplicht dicht moet tijdens het buitenspelen, om van de magazijns gebruik te kunnen maken, enz. enz.)

Op dit moment heb ik nog geen sleutel. Als ik een sleutel krijg, moet ik een formulier tekenen. Hier staat op dat alle schade persoonlijk op mij verhaald wordt bij verlies van de sleutel. De sleutel die ik krijg past op 64 sloten. Als ik de sleutel verlies, moeten al die 64 sloten vervangen worden. Elk slot kost 500 euro. Dat betekent dat als ik de sleutel verlies, ik 32000 euro moet betalen.

Mijn aansprakelijkheidsverzekering zal het vergoeden als bijvoorbeeld mijn tas gestolen wordt. Maar niet als ik de sleutel per ongeluk verlies.

Nu heb ik dus een probleem:
geen sleutel --> ik kan mijn werk niet goed doen
wel een sleutel --> ik loop het risico 32000 euro te moeten betalen bij verlies.

Ik heb in mijn hele leven nog nooit een sleutel verloren, maar ik vind dit een zéér onprettig idee.

Wie kan mij advies geven in deze situatie?

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: aansprakelijk voor verlies sleutel werk (32000 euro!!)

Ongelezen bericht door roro25 »

absoluut niet tekenen.

Werkgever probeert onder zijn aansprakelijkheid uit te komen. Werkgever moet nl. aantonen dat jij onvoorzichtig hebt gehandeld als jij die sleutel verliest. Door het ondertekenen van deze verklaring hoeven zij die onzorgvuldigheid niet meer te bewijzen en ben je de pineut.
Dus je zegt tegen je werkgever of die sleutel zonder verklaring of geen sleutel.

Gesloten