LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Vijay_M
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 nov 2008 17:47

Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door Vijay_M »

Hallo iedereen.

Ik zit met een groot probleem, en wil graag jullie raad. Eindvraag is of ik de koopnietig kan verklaren?

Ik was opzoek naar een bril op sterkte. Ik ben bij Specsavers gaan informeren wat de prijzen zijn en hoeveel ik eventueel vergoed krijg van mijn verzekeraar. Na een leuk gesprek gehad te hebben met een medewerker heeft ze voor mij gecontroleerd hoeveel ik vergoed zal krijgen van mijn verzekeraar(zilveren kruis). Ze heeft geconstateerd dat ik 200 euro vergoed krijg van mijn verzekeraar.

In eerste instantie wilde ik gebruik maken van de deal 2 halen 1 betalen en een montuur uitzoeken van maximaal 100 euro. Dus je hebt twee brillen op sterkte voor 100 euro. Maar nadat de medewerker had geconstateerd dat ik 200 euro vergoed kreeg, heeft ze me geadviseerd om een duurdere montuur te nemen omdat ik het toch vergoed zou krijgen.

Na mijn tweede bezoek aan specsavers heb twee monturen gekozen van 169 euro. Heb enkele opties erop genomen, waardoor het eindbedrag 219 euro is geworden.

Specsavers zou voor mij de declaratie doen bij Zilveren kruis. Ik heb bij ophalen van de brillen 219-200= 19 euro betaald. Ik dacht een mooie deal :D

Maar na enkele maanden krijg ik het bericht van specsavers dat ze het bedrag niet hebben kunnen declareren en dat ze het bedrag van 200 euro van me rekening zouden afschrijven. Ik moest destijd bij aankoop van de brillen een contract tekenen waarbij ik verklaar dat Specsavers het bedrag dat ze niet kunnen declareren van mijn rekening konden afschrijven. Ik teken niet zomaar dingen, maar omdat Specsavers meerdere malen had gecontroleerd dat ik 200 euro terug kreeg en omdat ik nooit een bril heb gedeclareerd voorzag ik geen problemen.

Nu ben ik erachter gekomen dat ik helemaal geen recht heb op vergoeding bij zilveren kruis. Ik ben nu toch wel boos hierover. Ik ben tot de koop overgegaan omdat ik de brillen bijna 100% vergoed zou krijgen. Specsavers heeft wel tot drie keer toe geconcludeerd dat ik 200 euro terug zou krijgen. Bij de eerste bezoek, bij de tweede bezoek en bij het afrekenen van de brillen.

Wat zijn nu mijn rechten? Kan ik de koop vernietigen omdat ik eigelijk toch de koop heb gesloten op valse voorwenselen die specsavers mij gedaan heeft?

Ik hoop graag van u te horen.

Alvast bedankt voor uw reacties.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door kiz »

Ik moest destijd bij aankoop van de brillen een contract tekenen waarbij ik verklaar dat Specsavers het bedrag dat ze niet kunnen declareren van mijn rekening konden afschrijven.
Waarmee Specsavers zich dus al heeft ingedekt voor het feit dat hun informatie eventueel niet klopt.
Je had beter zélf even je polis er bij kunnen pakken, bijvoorbeeld tussen je 1e en 2e bezoek aan Specsavers.
Ik ben tot de koop overgegaan omdat ik de brillen bijna 100% vergoed zou krijgen.
Ik zou willen dat ik 2 brillen kon aanschaffen voor € 219... da's nog minder dan het deel dat ik zélf moet ophoesten na aftrek van de vergoeding die ik krijg.

Ivonne
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2004 16:40

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door Ivonne »

Ik ben er ook in getuint, een bril van 229 en een gratis 2e montuur, voor € 499,- vooruit moeten betalen!!!!! Moet ook 3 weken wachten voor ze klaar zijn en mag na 2 dagen niet meer annuleren!!!
SPECSAVERS BAH!!!!!
Ivonne

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door crazyme »

Vijay_M schreef:Nu ben ik erachter gekomen dat ik helemaal geen recht heb op vergoeding bij zilveren kruis.
Waarom heeft u hier geen recht op ?

Had Specsavers dit kunnen weten ?

(Mogelijk had u het jaar ervoor ook al € 200,- gedeclareerd, dat is belangrijke informatie welke u niet had moeten achterhouden)

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door WilWil »

Ik begrijp niet dat u het aan Specsavers laat om te kijken of er een vergoedign inzit. Dat is toch uw eigen verantwoordelijkheid? Een kleine blik in uw polis en u had geweten dat u de brillen niet vergoed kreeg.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Eindvraag is of ik de koopnietig kan verklaren?
Antwoord is simpel : Nee.

Het is uw verantwoordelijkheid en niet die van specsavers om de poilsvoorwaarden te controleren

stofzuigertje

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je aanvullend verzekerd zou zijn is het meestal mits je een bepaalde periode niets geclaimd heb wel vergoed, deze termijn is per verzekeraar anders.

Echter, als je alleen Basis hebt is zelden een vergoeding mogelijk.
Dus naast de naam moeten ze ook zeker weten welke polis je hebt en de voorwaarden weten.
Er zijn tabellen voor, en Hans Anders wist precies welke polis bij enkele verzekeraars wat uitkeerden.
Ik kreeg dus te horen dat mijn ogen te goed waren, alleen hele sterke glazen zou ik een deel vergoed krijgen.

Als je naast Zilveren Kruis ook vermelde welke aanvulling je had mag je weigeren te betalen en eventueel afgeschreven bedragen terug boeken wegens misleiding.
Dus alleen Zilveren Kruis noemen is niet voldoende, ze hebben zoveel verschillende aanvullende pakketten.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik teken niet zomaar dingen, maar omdat Specsavers ....
Als je nooit zomaar iets tekent, waarom dan nu wel. Specsavers is geen Zilveren Kruis, zij hebben verstand van brillen verkopen en niet van verzekeringen!

Willem I
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2010 09:52

Re: Bril van €219 gekocht onder foute voorwenselen.

Ongelezen bericht door Willem I »

Maar koop je nou een nieuwe bril omdat je een nieuwe bril nodig hebt, of koop je een nieuwe bril omdat een ander 'm voor je betaalt (oftewel: omdat niets goed genoeg is zolang een ander het betaalt)?

En ja, als je geen aanvullende verzekering hebt afgesloten die o.a. de kosten van een bril (deels) vergoedt..... Dat is toch iets wat eenvoudig te checken is voordat je naar een winkel gaat. Alleen maar afgaan op televisiereclames (e.d.) is natuurlijk vragen om problemen.

Gesloten