Bewindvoering

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Hoi allemaal,

Ik heb vorige week bewindvoering aangevraagd. Helemaal vrijwillig en met een bewindvoerster waar ik vertrouwen in heb.
Nu vraag ik me alleen af of er nog praktische zaken zijn waar ik rekening mee moet houden of over na moet denken.
Hebben jullie nog tips of ideeën?
Voor de helderheid: ik heb geen schulden, het is echt om rust in mijn hoofd en overzicht in de financiën te krijgen.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door riddert »

Gezien je je al aangemeld hebt, hoef je er ook niet over na te denken. Dat heb je al gedaan. Geeft alleen maar onrust en twijfel. Onderga het gewoon.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Regel vaste afspraaktijden om de financiën door te spreken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Lisa29 schreef:
13 apr 2023 18:48
Hoi allemaal,

Ik heb vorige week bewindvoering aangevraagd. Helemaal vrijwillig en met een bewindvoerster waar ik vertrouwen in heb.
Nu vraag ik me alleen af of er nog praktische zaken zijn waar ik rekening mee moet houden of over na moet denken.
Hebben jullie nog tips of ideeën?
Voor de helderheid: ik heb geen schulden, het is echt om rust in mijn hoofd en overzicht in de financiën te krijgen.
Als dit jou rust geeft , vind ik dit alleen maar wijs en verstandig!
Hopelijk doet ze haar werk goed en wordt je vertrouwen niet beschaamd.

Vraag wél 1x per maand je afschriften op , kan ook digitaal hè, dan wordt het maandoverzicht ingescand.
En ....er zal maandelijks " gespaard " moeten worden . Hou dit ook goed in de gaten hè?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die afschriften kan je natuurlijk ook zelf downloaden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
13 apr 2023 20:06
Die afschriften kan je natuurlijk ook zelf downloaden.
Dat hangt er van af ......oa : wat de afspraken tussen cliënt en bewindvoering zijn.

Bewindvoering heeft een " beheerrekening " waar de inkomsten op komen.
Op díe rekening komen de inkomsten en uitgaven te staan, alleen inzichtelijk voor de bewindvoerder.
De cliënt heeft slechts een leefgeldrekening , waar alleen haar weekgeld op wordt gestort.
Ze hebben dan zelf geen inzage meer vwb inkomsten en uitgaven en spaarsaldo.
Ook zelf bv de bank bellen heeft dan geen zin meer, er wordt aan cliënt geen info gegeven.
Alles ligt nl dan onder ' gezag' vd bewindvoerder.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Dank voor de reacties! Ondanks dat ik het uit handen heb gegeven blijft er toch wat onrust momenteel.
Een vast moment om samen de financiën door te spreken is een goed idee, geloof dat dat ook wel een beetje de bedoeling was.

Mijn bewindvoerder heeft een systeem waarop ik als het goed is 24 uur per dag de rekeningen kan inzien door in te loggen. Zodat ik ook weet of er genoeg gespaard wordt en of er geen rare betalingen gedaan worden.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dit is een vrijwillig bewind, dus u kunt van alles en nog wat afspreken. Wellicht verstandig de eerste tijd elkaar wekelijks te spreken/te zien en als de zaken goed lopen een grotere interval aan te houden.

Succes gewenst.

Lisa29
Berichten: 559
Lid geworden op: 31 okt 2021 10:43

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door Lisa29 »

Ja het is idd fijn dat het vrijwillig is, dat is wat vrijer dan verplichte bewindvoering.
Ik mag sowieso altijd appen, dat is ook al fijn. En in de 1e tijd meer contact tot ik wat meer rust heb.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bewindvoering

Ongelezen bericht door moederslink »

Lisa29 schreef:
13 apr 2023 20:39
Dank voor de reacties! Ondanks dat ik het uit handen heb gegeven blijft er toch wat onrust momenteel.
Een vast moment om samen de financiën door te spreken is een goed idee, geloof dat dat ook wel een beetje de bedoeling was.

Mijn bewindvoerder heeft een systeem waarop ik als het goed is 24 uur per dag de rekeningen kan inzien door in te loggen. Zodat ik ook weet of er genoeg gespaard wordt en of er geen rare betalingen gedaan worden.
Ah, dát is mooi! Dan heb je zelf ook inzicht. Helemaal goed.
En elkaar regelmatig appen en zien , goed idee!

Plaats reactie