Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Meto
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2022 17:52

Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door Meto »

Bestelling van een monitor ter waarde van 978,— euro geretourneerd op 24 augustus volgens de retour instructies die ik van Bol heb ontvangen. Volgens track and trace is de retourzending ook afgeleverd op het opgegeven adres, op 25 augustus. Tot op heden geen terugbetaling ontvangen ondanks mijn correcte afhandeling van de retour en het nakomen van al mijn verplichtingen omtrent het retourneren van het product. Bol klantenservice geeft aan dat zij niets hebben ontvangen en dat het retourneren verantwoordelijkheid van de klant is, waardoor zij weigeren mij terug te betalen. De verantwoordelijkheid die ik als klant draag gold tot het moment dat zij mijn pakket in ontvangt hebben genomen, zoals aangegeven op de track and trace. Als zij van mening zijn dat zij het pakket niet hebben ontvangen, geeft PostNL klantenservice aan dat het verantwoordelijkheid van Bol is om dit aan te geven bij hen en dit te laten onderzoeken.

Kan iemand mij adviseren wat hierin een gepaste stap is?
Gisterenavond op 12 september een mail gestuurd met alle bewijzen en het verzoek om mij binnen vijf werkdagen terug te betalen ondat ik al mijn verplichtingen ben nagekomen en zij mijn pakket na ontvangst zijn verloren.

Alvast bedankt!

Vriendelijke groet,
Meto

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent de verzender, u moet klagen bij Post.nl.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door Moneyman »

fonsflons schreef:
13 sep 2022 15:42
Volgens mij geeft Bol altijd een retourlabel, dus ligt de verantwoordelijkheid bij Bol.
Niet altijd, hangt van de verkoper af. Die info mis ik nog in de OP: is er direct bij Bol.com of bij één van de wederverkopers gekocht?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij Bol besteld of via een wederverkoper via Bol : ik moet altijd zelf een retourlabel uitprinten.
Zit er niet standaard in.
Ik bestel best veel bij Bol en via Bol en er gaat ook wel eens wat retour.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door Cro »

Meto schreef:
13 sep 2022 12:36
De verantwoordelijkheid die ik als klant draag gold tot het moment dat zij mijn pakket in ontvangt hebben genomen, zoals aangegeven op de track and trace.
Dit zou ik nog even checken, volgens mij wordt track and trace juridisch niet als waterdicht gezien en kun je er dus wat dat betreft dus ook lang niet altijd rechten aan ontleden. Het is immers algemeen bekend dat track and trace zeer foutgevoelig is, en bijvoorbeeld de bezorgen kan pakketten op afgeleverd zetten in de track and trace, terwijl deze nog in de bus liggen.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bol weigert terugbetaling na ontvangen retour

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De grote vraag in deze casus is wie juridisch gezien de verzender van het pakket is . De verzender moet contact opnemen met postNL.

Omdat bol.com niet mee wilt werken, kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies. Hun kunnen u vertellen wat de vervolgstappen zijn.

Plaats reactie