LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Happy Bodies en de algemene voorwaarden

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
leroy88
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2020 21:17

Happy Bodies en de algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door leroy88 »

Beste forumleden,

Begin april heb ik onderstaande email ontvangen vanuit happy Bodies over de tijdelijke sluiting van de sportscholen ivm de lockdown.
HAPPY BODIES SLUIT TIJDELIJK ALLE LOCATIES DOOR CORONAVIRUS

Zoals je wellicht al hebt vernomen, heeft de overheid vandaag definitief besloten om alle sportlocaties in Nederland te sluiten. Deze sluiting geldt in eerste instantie t/m 6 april 2020.

Vanzelfsprekend vallen alle locaties van Happy Bodies ook onder dit besluit.

Net als voor jou is dit voor Happy Bodies een nieuwe situatie. Een zeer moeilijke en onzekere tijd voor jou en voor onze coaches die elke dag ziel en zaligheid stoppen in het coachen en begeleiden van onze sporters, juist om de gezondheid te verbeteren. Tevens betreuren wij het dat je in deze periode niet even lekker kan sporten bij jouw vertrouwde lifestyleclub.

Voor deze eerste periode van sluiting hebben wij besloten geen verdere acties te ondernemen. Totdat wij tegenbericht ontvangen gaan wij ervan uit na 6 april 2020 weer open te kunnen. Indien dit niet het geval is zullen wij direct bij je terugkomen en informeren hoe wij de dan komende periode tegemoet zullen treden.

Wij begrijpen dat je mogelijk vragen zal hebben. Om te voorkomen dat onze ledenadministratie alle vragen niet meer kan beantwoorden willen wij je daarom graag wijzen op de algemene voorwaarden. Hierin kan je de belangrijkste informatie reeds vinden. Mocht je vraag er niet tussen staan dan vernemen wij die uiteraard graag:

ALGEMENE VOORWAARDEN HAPPY BODIEShttps://www.happybodies.nl/uploads/Alge ... 0nieuw.pdf

Team Happy Bodies
In de email wordt er verwezen naar de algemene voorwaarden voor de meest gestelde vragen. Tijdens het lezen van de algemene voorwaarden valt mij het volgende op:
HB behoudt zich het recht voor om een van de, of meerdere, lifestyleclubs of onderdelen hiervan, tijdelijk of blijvend te wijzigen en de lifestyleclubs geheel of gedeeltelijk af te sluiten tijdens
feestdagen, verbouwingen, onvoorziene omstandigheden, overheidsbeslissingen en interne opleidingsdagen, zonder dat restitutie van lidmaatschapsgelden mogelijk is.
Nu heb ik de algemene voorwaarden er bij gepakt van dit jaar toen ik lid werd en hierin staat zonder onvoorziene omstandigheden en overheidsbeslissingen niet in.

Hieronder de email conversatie met Happy Bodies hierover;
Beste
Tot mijn verbazing zit er een verschil in de algemene voorwaarde welke ik heb ontvangen (begin 2020) en welke nu op de website staan van HappyBodies. In de bijlage de versie die ik heb ontvangen.
Het verschil zit in het volgende; "onvoorziene omstandigheden en overheidsbeslissingen en interne opleidingsdagen, zonder dat restitutie van lidmaatschapsgelden mogelijk is."

Kunnen jullie aangeven hoe dit zit?
Reactie Happybodies
Beste Leroy,

Dank voor je mail.


In onze Algemene Voorwaarden staat het volgende omschreven: Happy Bodies behoudt zich het recht voor om de Algemene Voorwaarden alsmede de Huisregels en overige bepalingen aan te vullen c.q. aan te passen. Wijzigingen hierin zullen kenbaar gemaakt worden middels een nieuwsbrief of email, waarna deze regels en bepalingen bindend zullen zijn voor ieder lid.

We danken je voor je reeds getoonde begrip en wensen je veel gezondheid toe.
Mijn reactie hierop
Beste,

Deze algemene voorwaarden mbt. de wijziging heb ik ook gezien. Daarin staat dat wijzigingen kenbaar worden gemaakt middels een nieuwsbrief of email. Ik heb geen nieuwsbrief of een email ontvangen waar dit bekend is gemaakt. Graag ontvang ik dan ook een kopie van de desbetreffende nieuwsbrief en/of email waarin staat welke wijzigingen er zijn doorgevoerd en wanneer deze zijn ingegaan.

Met vriendelijk groet,
Reactie Happy bodies
Beste,

Dank voor je reactie.
De nieuwsbrief voegen wij in de deze mail toe.

In onze Algemene Voorwaarden staat echter ook het volgende omschreven:
"Bij bepalingen waarin deze algemene voorwaarden niet voorzien beslist de directie van HB. Deze beslissing is voor het lid bindend."

Uiteraard staat de wet hierboven, echter zijn er in dit geval geen wettelijke bepalingen en zou een rechter een besluit moeten nemen.
Dit is voor het eerst dat ik in algemene voorwaarden duik, als ze in hun eerste email aangeven dat daarin de antwoorden op de meest gestelde vragen staat. Breek Happy Bodies hiermee niet hun eigen voorwaarden door zonder communicatie de algemene voorwaarden aan te passen en zijn de nieuwe algemene voorwaarden wel of niet actief als ze hier niet over hebben gecommuniceerd? Is het daarnaast niet apart dat een bedrijf begint over een rechter een besluit moet nemen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Happy Bodies en de algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door berndv »

Dat kunnen ze leuk beweren , maar een wijziging in de algemene voorwaarden moet minimaal 1 maand vooraf bekend worden gemaakt, en indien het een wijziging in uw nadeel is, heeft u ook nog eens het recht om de overeenkomst op te zeggen als u het niet eens bent met de wijziging. En aangezien deze toevoeging HB meer rechten geeft en u dus uiteindelijk minder, is het naar mijn idee wel een wijziging in uw nadeel.

Moneyman
Berichten: 30111
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Happy Bodies en de algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Deze handelswijze kan niet door de beugel. Dergelijke bedingen zijn onredelijk bezwarend. Als de AV ten nadele van jou worden aangepast, heb jij de mogelijkheid kostenloos op te zeggen. Je betalingen tot aan de opzegdatum kan je opschorten.

Frankey
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 nov 2019 15:28

Re: Happy Bodies en de algemene voorwaarden

Ongelezen bericht door Frankey »

Ook ik heb steeds bezwaar gemaakt tegen de verandering van de voorwaarden

Mijn advies geen lid worden en iedereen die je kent op social media laten weten en vragen of ze het bericht willen delen.
Samen zijn we sterk.
Ik was uiteindelijk 2 maanden lidmaatschap kwijt maar zal er alles aan doen dat het hun( happy bodies ) meer kost of dat ze meer mislopen

Gesloten