Nieuwe weg kort naast onze woning.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Laat ik bij het begin beginnen. Wij hebben een koophuis aan de rand van een industriesterrein.

De woning word al 60 jaar bewoond door gezinnen. Zonder bedrijvigheid, toch valt het onder bedrijfspand zoals ook in het kadaster staat.

Rondom ons staat een bedrijf die wil gaan slopen en herbouwen. Op zich geen probleem, echter is het zo dat ze strak langs ons huis een weg gaan leggen waar kantoormedewerkers, busjesvolk en vrachtverkeer overheen gaat. Er word een schutting geplaatst van 1.90 maar men wil geen rekening houden met eventuele waardevermindering van de woning wanneer wij deze willen gaan verkopen.

Er zijn veel zaken die negatief voor ons zijn qua woongenot, maar ook evt trilschade, privacy wat wegvalt, geluidsoverlast etc.

Het nadeel is dat er voor deze sloop en bouw geen bestemmingsplan gewijzigd hoeft te worden. Dit zorgt ervoor dat de gemeente buiten schot blijft wanneer het gaat om planschade en dat het bedrijf bij wijze van spreken kan doen wat ze willen.

Nu is de sloopmelding ingedient, hier kan ik niet tegen in bezwaar gaan.

Maar zijn er nog mensen die tips hebben?

Want het is een groot bedrijf “tegen” ons.

- rechtsbijstand kan niet, kwamen tot de conclusie dat we deze net 2 weken te laat hadden gekregen.

Vragen? Ik hoor het graag.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Beste antwoord
Gekozen door blueeyes85

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

door moederslink » 17 nov 2023 10:21

Als het mag : zet een mooie dichte rij coniferen achter het huis én opzij , op een stukje groenstrook.
Ze groeien hard , binnen 2 jaar kunnen ze al 2 meter zijn.
Geen inkijk , het dempt het geluid ( géén weerkaatsing door beton muren ), vogeltjes etc.
Dan waan je je ook niet gelijk meer op een industrie terrein.
Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar er is nu al een bedrijfspand, met uiteraard het nodige verkeer. Waar blijkt uit dat u meer last zult gaan krijgen?

Als u verwacht schade te krijgen van de bouw enz. laat dan voordien een staat opmaken door eendeurwaarder, zodat u bewijzen hebt.

Ik zou niet weten op wat voor grond u waardevermindering van uw woning zou kunnen claimen. U woont tenslotte op een bedrijventerrein.

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:58
Waar blijkt uit dat u meer last zult gaan krijgen?
Bericht wel gelezen ?, Ze gaan een nieuwe weg aanleggen, vlak langs de woning van de topicstarter.
Ook al ben ik er niet bekend, ik schat zo in dat deze weg nu elders ligt......

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door witte angora »

Hebben we het over een doorgaande weg, of is het enkel de toegang tot het terrein? En hoeveel auto's zullen er per dag komen? Is het alleen overdag, of gaat het 24/7 door?

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Op dit moment loopt er een weg voor onze woning langs op ongeveer 8 meter, in de nieuwe situatie zal er ook nog een doorlopende weg strak naast de woning komen.

Op deze weg zullen sowieso van smorgens 05:00 tot savonds 19:00 verkeer rijden. Waarschijnlijk kan het 24/7 maar dat is nog niet helemaal duidelijk.

Voor eventuele schade in de toekomst laten we in samenwerking met het bedrijf wat gaat bouwen een 0 meting doen. Dus dat probleem is gelukkig al “opgelost”.

Het is een weg voor kantoorgenoten die er werken maar tevens de weg voor het laden en lossen.

Waaruit blijkt dat wij hinder ondervinden?

- er word privacy ontnomen. Het pand wat gesloopt word zit nu aan onze veranda vast. Hierdoor is ons achterthuis helemaal afgesloten. Volledig privacy en rust.

Pand word gesloopt, schutting van 1.90 neergezet, vrachtwagens en verkeer gaan er langs. Vrachtwagenchauffeurs zitten hoger dan 1.90 dus weg privacy.

Ook komt ons huis nu in een keer op een “kruispunt” te staan. Waar wij 3 jaar geleden niet voor gekozen hebben en wat toen ook niet bekend was.

De woning word een stuk minder aantrekkelijk voor de verkoop. En zo zijn er nog wel een aantal zaken.

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Lady1234 schreef:
16 nov 2023 20:58
Maar er is nu al een bedrijfspand

U woont tenslotte op een bedrijventerrein.
Dit staat verder overal los van. Dus als je op een bedrijventerrein woont moet je alles pikken?

Beetje onzin opmerking.
Natuurlijk weet je dat je op een bedrijventerrein komt te wonen dat er vrachtverkeer etc rondrijdt.

Echter de nieuwe situatie is een hele verandering op allerlei vlakken.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd: ik snap dat dit voor jullie vervelend is. Maar het is al gezegd: jullie wonen op een bedrijventerrein. Een en ander betekent dat de woning sowieso al minder waard is dan als hij in een woonwijk stond. Een bedrijventerrein brengt ook bedrijvigheid met zich mee: dat is nu eenmaal de keuze die jullie gemaakt hebben. Wat het 'kruispunt' betreft: je wist van tevoren toch welke grond van jullie is, wat van de buren, en wat openbaar terrein is?

Wat de frequentie van het verkeer betreft: die zal niet veranderen ten opzichte van de huidige situatie, is het wel? Het privacygebeuren, sja... ergens snap ik het probleem wel, maar het bedrijf mag het eigen terrein nu eenmaal naar eigen inzicht inrichten, rekening houdend met onder andere logistieke criteria. Als de behoeften van een bedrijf veranderen, dan mag de boel gewoon aangepast worden. Zo simpel is het. Met jullie privacy kan dan echt geen rekening worden gehouden.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Nevyn »

Maar u schrijft ook dat uw woning eigenlijk een bedrijfspand is.
Heb laatst een verhaal gelezen over een stel dat hun huis waar ze al heel lang woonden op een bedrijventerrein niet konden verkopen als woning.
Maakt u door te gaan protesteren geen slapende honden wakker?

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

witte angora schreef:
16 nov 2023 21:56

Een en ander betekent dat de woning sowieso al minder waard is dan als hij in een woonwijk stond.

!! bovenstaande klopt inderdaad hier zijn wij ook zeker bekend mee !!



Een bedrijventerrein brengt ook bedrijvigheid met zich mee: dat is nu eenmaal de keuze die jullie gemaakt hebben.

!! Ook hier klopt bovenstaande !!

Wat het 'kruispunt' betreft: je wist van tevoren toch welke grond van jullie is, wat van de buren, en wat openbaar terrein is?

!! Wij wisten inderdaad van bovenstaande af, echter zit er op dit moment een groot kantoorgebouw (relatief jong) aan onze veranda vastgebouwd van ongeveer 23 meter. Dus we waren overal van afgesloten aan de achterkant. Geluid, verkeer etc etc.. nu gaan we naar het andere uiterste. En dit was nergens bekend bij aanschaf van de woning 3 jaar. (Althans dit is niet vermeld)

Wat de frequentie van het verkeer betreft: die zal niet veranderen ten opzichte van de huidige situatie, is het wel?

!! Jazeker gaat het wel veranderen. Want het gaat van 0% doorgaand verkeer naar erg veel verkeer. Laden en lossen gaat sowieso de hele dag door vanaf 05:00 tot savonds.


Het privacygebeuren, sja... ergens snap ik het probleem wel, maar het bedrijf mag het eigen terrein nu eenmaal naar eigen inzicht inrichten, rekening houdend met onder andere logistieke criteria. Als de behoeften van een bedrijf veranderen, dan mag de boel gewoon aangepast worden. Zo simpel is het. Met jullie privacy kan dan echt geen rekening worden gehouden.

!! Er is een verschil tussen niet willen en niet kunnen !!

Maar wij zijn eigenlijk op zoek naar tips and tricks die ik eventueel kan gebruiken in de toekomst als ik in bezwaar ga tegen de bouwvergunning.

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Nevyn schreef:
16 nov 2023 22:04
Maar u schrijft ook dat uw woning eigenlijk een bedrijfspand is.
Heb laatst een verhaal gelezen over een stel dat hun huis waar ze al heel lang woonden op een bedrijventerrein niet konden verkopen als woning.
Maakt u door te gaan protesteren geen slapende honden wakker?
Nee we maken geen slapende honden wakker, ik ben in het verleden ook al bezig geweest om de bestemming om te laten zetten naar wonen.

De gemeente weet er sowieso al van en ten tijde van aankoop hadden wij ook een kvk.

Maar in principe heeft de gemeente het 60 jaar gedoogd op de manier zoals het is.

Mochten ze er nu ineens over vallen dan snijden ze zichzelf in de vingers.

Want ze hebben het altijd geaccepteerd zonder er een stokje voor te steken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zet zelf een afscheiding ter hoogte van uw veranda.

WeerIemandanders
Berichten: 287
Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door WeerIemandanders »

Een rechtsbijstandverzekering biedt geen dekking bij lopende of voorziene conflicten. Dit betekent dat wanneer je pas een rechtsbijstandverzekering afsluit terwijl je al een conflict hebt, je hier geen rechtshulp bij krijgt. Hetzelfde geldt voor een conflict dat je had zien aankomen, zoals bijvoorbeeld bij een aangekondigde reorganisatie.

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Lady1234 schreef:
16 nov 2023 22:22
Zet zelf een afscheiding ter hoogte van uw veranda.
Volgens mij leest u de posts niet….

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door witte angora »

blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 22:33
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 22:22
Zet zelf een afscheiding ter hoogte van uw veranda.
Volgens mij leest u de posts niet….
Volgens mij wel... of je nu tegen de huidige muur van het pand aankijkt, of tegen een muur van dezelfde hoogte die je zelf neer zet, dat maakt toch geen verschil?

Ivo.w
Berichten: 1755
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Ivo.w »

blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 21:50
Dit staat verder overal los van. Dus als je op een bedrijventerrein woont moet je alles pikken?

Beetje onzin opmerking.
Natuurlijk weet je dat je op een bedrijventerrein komt te wonen dat er vrachtverkeer etc rondrijdt.

Echter de nieuwe situatie is een hele verandering op allerlei vlakken.


Nee, dit staat er niet los van en de gemaakte opmerking is dus zeker geen onzin opmerking!

Op een bedrijventerrein gelden simpelweg andere regels voor wat betreft geluids- en verkeersoverlast dan in een woonwijk. En dat is niet in uw voordeel. Daar heeft u nu dus mee te maken, nu uw 'buurman' gaat herbouwen en het terrein gaat herinrichten.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hoe u het wendt of keertmaakt niet uit. U hebt, jammer genoeg voor u, geen recht van spreken. Wilt u meer privacy, dan zult u zelf voorzieningen moeten treffen.

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

witte angora schreef:
16 nov 2023 22:59
blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 22:33
Lady1234 schreef:
16 nov 2023 22:22
Zet zelf een afscheiding ter hoogte van uw veranda.
Volgens mij leest u de posts niet….
Volgens mij wel... of je nu tegen de huidige muur van het pand aankijkt, of tegen een muur van dezelfde hoogte die je zelf neer zet, dat maakt toch geen verschil?

Nee want dat is dus niet de situatie. Op de plek waar nu het gebouw staat komt dus de weg.

En de muur is niet van dezelfde hoogte want het pand is nu ruim 3 meter hoog. En een schutting mag maar 1.90 zijn.

blueeyes85
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 mei 2012 00:12

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door blueeyes85 »

Ivo.w schreef:
16 nov 2023 23:14
blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 21:50
Dit staat verder overal los van. Dus als je op een bedrijventerrein woont moet je alles pikken?

Beetje onzin opmerking.
Natuurlijk weet je dat je op een bedrijventerrein komt te wonen dat er vrachtverkeer etc rondrijdt.

Echter de nieuwe situatie is een hele verandering op allerlei vlakken.


Nee, dit staat er niet los van en de gemaakte opmerking is dus zeker geen onzin opmerking!

Op een bedrijventerrein gelden simpelweg andere regels voor wat betreft geluids- en verkeersoverlast dan in een woonwijk. En dat is niet in uw voordeel. Daar heeft u nu dus mee te maken, nu uw 'buurman' gaat herbouwen en het terrein gaat herinrichten.
Met onzin opmerking probeer ik aan te geven dat wanneer je op een industrieterrein woont dat je geen rechten hebt oid. Natuurlijk weten wij wat de voor en nadelen zijn. Echter is het niet zo dat ze totaal geen rekening met je hoeven te houden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door Jablan »

blueeyes85 schreef:
17 nov 2023 08:13
En de muur is niet van dezelfde hoogte want het pand is nu ruim 3 meter hoog. En een schutting mag maar 1.90 zijn.
Speciale situatie. Als je het nu een geluidsmuur noemt, dan kun je hoger gaan. Vier en een halve meter lijkt mij genoeg om geen last van de vrachtwagens te hebben.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Nieuwe weg kort naast onze woning.

Ongelezen bericht door witte angora »

blueeyes85 schreef:
17 nov 2023 08:13
witte angora schreef:
16 nov 2023 22:59
blueeyes85 schreef:
16 nov 2023 22:33


Volgens mij leest u de posts niet….
Volgens mij wel... of je nu tegen de huidige muur van het pand aankijkt, of tegen een muur van dezelfde hoogte die je zelf neer zet, dat maakt toch geen verschil?

Nee want dat is dus niet de situatie. Op de plek waar nu het gebouw staat komt dus de weg.

En de muur is niet van dezelfde hoogte want het pand is nu ruim 3 meter hoog. En een schutting mag maar 1.90 zijn.
Eerlijk gezegd begrijp ik je niet. Je doet alsof we jouw berichten niet lezen/begrijpen, terwijl juist jij degene bent die maar niet wil begrijpen dat je op een industrieterrein woont en dat daar andere regels gelden. Je komt bij mij over als een stadsmens die gezellig en knus een boerderijtje op het platteland gaat kopen en vervolgens klaagt over de stank van de varkenshouders in de omgeving. Goedkoop wonen heeft nu eenmaal consequenties. Wil je die consequenties niet, dan zal je moeten verkassen naar een woonwijk met vrij uitzicht aan alle kanten. Want ook in een woonwijk mag een schutting 1.90 hoog zijn, en kunnen je buren vanuit de bovenverdieping je tuin in kijken.

Maar sowieso snap ik je punt niet. Denk je nu echt dat ook maar één vrachtwagenchauffeur, die bezig is zijn vrachtwagen naar binnen te loodsen, over die schutting gaat zitten loeren om te zien of je een bikini aan hebt? Als je al zichtbaar bent?

Plaats reactie