LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pakketje met onbekende naam geweigerd

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2019 12:31
...
tttlocke schreef:
11 nov 2019 10:36
Gaf u wel eens pakketjes mee aan mensen die geen kaartje konden tonen?
Ja, want als het pakje rechtstreeks afgeleverd wordt op een afhaalpunt, dan heeft de besteller geen kaartje. In alle gevallen wordt de naam geregistreerd van de ophaler en het nummer van het legitimatiebewijs.
Uw ervaringen op het DHL ophaalpunt boeien mij op dit moment niet zo.
De opmerking die ik maakte was in de context van het niet af kunnen leveren van het pakket omdat er niemand thuis was om het in ontvangst te nemen (Moederslink schreef daarover, ik reageerde daarop, u quote). Check dat nog eens. Het kaartje is belangrijk in het kader van het voorkomen van oplichting (voor de procedure zoals die bedoeld is). Bij 'niet thuis en daarna ophalen op het ophaalpunt' vroeg u vast om het kaartje (om het daarna in de prullenbak te gooien).

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
11 nov 2019 17:45
Het kaartje is belangrijk in het kader van het voorkomen van oplichting (voor de procedure zoals die bedoeld is). Bij 'niet thuis en daarna ophalen op het ophaalpunt' vroeg u vast om het kaartje (om het daarna in de prullenbak te gooien).
Nogmaals, op het kaartje staat geen informatie waarmee het pakket bij het afhaalpunt bekend is. Er staat een track en trace code op waarmee de ontvanger online kan zien waar het naar toegebracht is. Deze track en trace code is slechts een onderdeel van de hele barcode van het pakket. Pakketten worden op naam gezocht omdat een barcode uit meer cijfers en letters bestaat dan alleen uit de track en trace code.
Met het kaartje kan je niets als ophaalpunt. Er zijn mensen die komen met, maar ook zonder kaartje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik schreef ook al dat hier door de bezorgers van DHL gewoon geen kaartje in de bb wordt achtergelaten.
Het kan dus aan de bezorger liggen .

Als jij zélf de enige juiste en échte besteller bent en je bent niet thuis krijg je daarvan wel zelf een mail dat het op het ophaalpunt ligt. Heb ik net vorige week 2x meegemaakt terwijl ik wél gewoon thuis was.
Ik heb daar hier over geschreven. Ik kreeg dus een mail.

Verder gedacht: stel.... je bent digibeet ...gebruikt geen PC ...ontvangt dus ook geen e-mails...
krijg je dan wel een kaartje in de bus ?
Enfin...laat ook maar...☺

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

ZeerPrivé schreef:
11 nov 2019 17:17
alfatrion schreef:
11 nov 2019 17:16
ZeerPrivé schreef:
11 nov 2019 13:29
Ik vind het sneu en respectloos om pakketbezorgers voor niks op te laten draven, wetende dat je op het moment van bezorging niet eens thuis bent.
Voor hun is dat inkomen.
Ze krijgen pas betaald bij aflevering.
Een groot deel van hen heeft een arbeidsovereenkomst. En voor de gene die dat niet hebben geldt dat anderen niets te hebben met hun overeenkomsten. De beste reden om ze niet voor niets te laten komen is dat je er zelf dan niet bent, maar daarvoor moet je wel kunnen aangeven bij de koop wanneer er geleverd moet worden én nadien kunnen aanpassen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@alfatrion: 'voor hun is dat inkomen' zijn jouw woorden, niet de mijne.

Voor mij doet het er helemaal niet toe of dat wel of niet hun inkomen is, vandaar dat ik het daar ook helemaal niet over had. Je hebt een afspraak met de bezorger. Ik maak geen afspraak met iemand, ook niet met een bezorger, als ik van tevoren al weet dat ik niet thuis ben.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nee, je hebt geen afspraak met de bezorger.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2019 19:28
Nogmaals.........
zonder kaartje.
Het zal allemaal wel, maar ik begrijp niet wat u wilt zeggen. Uw beschreven ervaringen als DHL ophaalpunt verantwoordelijke hebben niets te maken met wat ik opmerkte op de bijdrage van Moederslink. En al helemaal niets meer met het onderwerp in dit topic.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
11 nov 2019 21:14
Nee, je hebt geen afspraak met de bezorger.

Ik vind van wel. Hoe dat juridisch zit, doet er voor mij persoonlijk niet toe.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wij hebben een afspraak dat jij morgen met de fiets naar het werk gaat, omdat ik dat vind. Hoe dat juridisch zit doet er voor mij niet toe.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

alfatrion schreef:
11 nov 2019 22:22
Wij hebben een afspraak dat jij morgen met de fiets naar het werk gaat, omdat ik dat vind. Hoe dat juridisch zit doet er voor mij niet toe.

Prima hoor.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
11 nov 2019 21:16
Het zal allemaal wel, maar ik begrijp niet wat u wilt zeggen. Uw beschreven ervaringen als DHL ophaalpunt verantwoordelijke hebben niets te maken met wat ik opmerkte op de bijdrage van Moederslink. En al helemaal niets meer met het onderwerp in dit topic.
tttlocke schreef:
10 nov 2019 22:32
Dat bericht dient ook getoond te worden bij ophalen, naast het identiteitsbewijs.
Daar is mijn reactie op gebaseerd. Het niet thuis kaartje heeft geen waarde voor een ophaalpunt, want er staan geen relevante zaken op voor het afhaalpunt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door moederslink »

Bij het ophaalpunt is je naam zeggen en van wie je een pakje verwacht voldoende. ( via DHL )
De naam wordt gecontroleerd van je ID , je zet een krabbel en that.s it.
Naar een kaartje van DHL wordt überhaupt niet eens gevraagd want dat krijg je ook niet , je krijgt een mail.
Verwacht ik iets van POST. NL en ik ben niet thuis dan ligt er wél een briefje en dat moet ik meenemen naar het ophaalpunt ( dat overigens een ánder ophaalpunt is dan dat van DHL) en daar wordt het briefje dan gescand.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door moederslink »

Kaartje of een briefje ....het heeft niets meer met het topic te maken .
Het gaat hier om een mogelijke fraudeur die een pakje op een bepaald adres laat bezorgen en het mogelijk met een smoes later wil komen ophalen.
Het pakje is aangenomen door de buurman en TS hoeft helemaal niets te doen en heeft niets te vrezen.

Voor mij is dit topic duidelijk en voor mij dus klaar. Ik hoop voor de TS ook.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
11 nov 2019 23:27
Voor mij is dit topic duidelijk en voor mij dus klaar. Ik hoop voor de TS ook.
Ja hoor; zie het eerste bericht op pag. 3.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het enige dat zeker is, is dat de naam op het pakje niet overeenstemt met het adres.
Ook die mogelijke fraudeur is maar een aanname.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
11 nov 2019 22:43
tttlocke schreef:
10 nov 2019 22:32
Dat bericht dient ook getoond te worden bij ophalen, naast het identiteitsbewijs.
Daar is mijn reactie op gebaseerd. Het niet thuis kaartje heeft geen waarde voor een ophaalpunt, want er staan geen relevante zaken op voor het afhaalpunt.
Pffff. ... Het bericht dient volgens DHL werkwijze getoond te worden. Daarin zit de waarde. Dat was mijn punt. Deze maatregel verkleint de oplichtingskans bij afhalen na poging tot thuisbezorging ten opzichte van de situatie waarin alleen direct op een ophaalpunt wordt bezorgd. Dat u daar als ex-DHL-ophaalpuntverantwoordelijke anders over denkt of anders mee omging, zal mij een zorg zijn: voor het punt dat ik maakte is dat niet relevant.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

Lady1234 schreef:
11 nov 2019 23:50
Het enige dat zeker is, is dat de naam op het pakje niet overeenstemt met het adres.
Ook die mogelijke fraudeur is maar een aanname.
Het is de naam van de buurman aan de andere zijde. Die had het pakje besteld, Helaas is er bij de adressering iets fout gegaan met het huisnummer én kent niemand in de straat de achternaam van deze buurman.
Als de bezorger de andere buurman had gekozen, was er geen probleem geweest.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

tttlocke schreef:
12 nov 2019 00:09
NeoDutchio schreef:
11 nov 2019 22:43
tttlocke schreef:
10 nov 2019 22:32
Dat bericht dient ook getoond te worden bij ophalen, naast het identiteitsbewijs.
Daar is mijn reactie op gebaseerd. Het niet thuis kaartje heeft geen waarde voor een ophaalpunt, want er staan geen relevante zaken op voor het afhaalpunt.
Pffff. ... Het bericht dient volgens DHL werkwijze getoond te worden. Daarin zit de waarde. Dat was mijn punt. Deze maatregel verkleint de oplichtingskans bij afhalen na poging tot thuisbezorging ten opzichte van de situatie waarin alleen direct op een ophaalpunt wordt bezorgd. Dat u daar als ex-DHL-ophaalpuntverantwoordelijke anders over denkt of anders mee omging, zal mij een zorg zijn: voor het punt dat ik maakte is dat niet relevant.
Het gaat er niet over of ik daar anders over denk, het kaartje heeft bij geen enkel ophaalpunt waarde. Simpelweg door de eerder genoemde punten.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij Post NL, DHL en DPD heeft een kaartje op ophaal punt officieel totaal geen waarde en moet je legitimatie laten zien!

Maar als de winkel jou al jaren kent, zelfs je bij elkaar op de kleuterschool zat, geven ze het zonder kaartje of legitimatie ook gewoon mee.....
Alleen als ze legitimatie kunnen scannen wat soms verplicht is moet je terug... mijn fout!

Dit is de werkelijkheid en ja, ik weet dat er gewone en scan pakketten zijn dus mag ik 2x lopen als ik denk dat het zo ook wel ging!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Pakketje met onbekende naam geweigerd

Ongelezen bericht door tttlocke »

NeoDutchio schreef:
12 nov 2019 07:57
Het gaat er niet over of ik daar anders over denk, het kaartje heeft bij geen enkel ophaalpunt waarde. Simpelweg door de eerder genoemde punten.
Dat zal best, maar u blijft het punt missen dat ik maakte.

Gesloten