LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Van topicstarter begrijp ik dat Paypal meer van zijn rekening heeft afgehaald dan wordt gedekt door zijn bank betaalcapaciteit en creditcard. Dat kan toch helemaal niet?

Stel op je bankrekening staat 100 euro en je mag niet rood staan. Je hebt geen creditcard. Dan kunnen hackers toch maar maximaal die 100 euro stelen? Meer hoort pp dan te blokkeren.

Inzake veiligheid pc raad ik ook aan Hostsman te gebruiken of Spywareblaster. Ik heb nooit meer spyware / malware sinds ik deze programmaatjes gebruik.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Julie4444 schreef:
mp2017 schreef:Wat een onzin!
Hoezo onzin? TS bevestigt het nu zelf ook.
Wat bevestigt TS nu zelf, dat is gissen wat Ts en je zelf doet!
mp2017 schreef:Hoezo waren of zijn er twee partijen?
Heb je mijn post niet begrepen ofzo, dat je dat vraagt? Ik stel dat dat dus juist onwaarschijnlijk is.... :roll:
Ik heb jou post wel begrepen, maar dat hoef dan ook nog niet zo te zijn!
mp2017 schreef:De Pc van TC is gehackt en de daders hebben geld van het PayPal account afgehaald.

Nergens staat dat de PC op slot gezet is, behalve een melding van de hackers.
Dat er gat in de beveiliging is, mag duidelijk zijn, alleen dat de hackers gebruik van de slechte beveiliging van PayPal gemaakt hebben.
Je roept zelf onzin. Misschien eerst even het topic en OP lezen voor je mijn posts wegzet als onzin a.u.b. De TopicStarter had zelf 2FA moeten enablen.


Heb het topic gelezen en ook jou postings, zoals ik al eerder heb geschreven, heeft TS zijn/haar PC niet beveiligd.
:wink:
Of het werkelijk aan de 2FA gelegen heeft, is dan ook weer gewoon gissen!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mp2017 schreef:
Julie4444 schreef:
mp2017 schreef:Wat een onzin!
Hoezo onzin? TS bevestigt het nu zelf ook.
Wat bevestigt TS nu zelf, dat is gissen wat Ts en je zelf doet!
mp2017 schreef:Hoezo waren of zijn er twee partijen?
Heb je mijn post niet begrepen ofzo, dat je dat vraagt? Ik stel dat dat dus juist onwaarschijnlijk is.... :roll:
Ik heb jou post wel begrepen, maar dat hoef dan ook nog niet zo te zijn!
mp2017 schreef:De Pc van TC is gehackt en de daders hebben geld van het PayPal account afgehaald.

Nergens staat dat de PC op slot gezet is, behalve een melding van de hackers.
Dat er gat in de beveiliging is, mag duidelijk zijn, alleen dat de hackers gebruik van de slechte beveiliging van PayPal gemaakt hebben.
Julie4444 schreef:Je roept zelf onzin. Misschien eerst even het topic en OP lezen voor je mijn posts wegzet als onzin a.u.b. De TopicStarter had zelf 2FA moeten enablen.

Heb het topic gelezen en ook jou postings, zoals ik al eerder heb geschreven, heeft TS zijn/haar PC niet beveiligd.
:wink:
Of het werkelijk aan de 2FA gelegen heeft, is dan ook weer gewoon gissen!
Blijkbaar kan je zowel niet lezen, als dat je de materie niet begrijpt.

1. TS had geen 2FA, WAARDOOR dit kon gebeuren.
2. TS zegt zelf dat hij ransomware op de PC heeft geconstateerd én dat de bestanden encrypted zijn, én dat men ransom eist in de vorm van Bitcoins.
3. TS had wel MSE/W Defender, dus "onbeveiligd" is ook niet waar.

Waarom je dit bljift ontkennen is mij een raadsel, maar ik ben er wel klaar mee.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Bob Schurkjens schreef:Van topicstarter begrijp ik dat Paypal meer van zijn rekening heeft afgehaald dan wordt gedekt door zijn bank betaalcapaciteit en creditcard. Dat kan toch helemaal niet?

Stel op je bankrekening staat 100 euro en je mag niet rood staan. Je hebt geen creditcard. Dan kunnen hackers toch maar maximaal die 100 euro stelen? Meer hoort pp dan te blokkeren.

Inzake veiligheid pc raad ik ook aan Hostsman te gebruiken of Spywareblaster. Ik heb nooit meer spyware / malware sinds ik deze programmaatjes gebruik.
Dat is inderdaad een goede, ik bedacht het me vandaag. ING gaat geen geld overboeken als het er niet is. ING heeft ook limieten qua roodstand..
Paypal doet het gewoon, ervan uitgaande dat astronomische bedragen op je betaalrekening en/of CC staan.. :cry:

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Leihcim321 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Van topicstarter begrijp ik dat Paypal meer van zijn rekening heeft afgehaald dan wordt gedekt door zijn bank betaalcapaciteit en creditcard. Dat kan toch helemaal niet?

Stel op je bankrekening staat 100 euro en je mag niet rood staan. Je hebt geen creditcard. Dan kunnen hackers toch maar maximaal die 100 euro stelen? Meer hoort pp dan te blokkeren.

Inzake veiligheid pc raad ik ook aan Hostsman te gebruiken of Spywareblaster. Ik heb nooit meer spyware / malware sinds ik deze programmaatjes gebruik.
Dat is inderdaad een goede, ik bedacht het me vandaag. ING gaat geen geld overboeken als het er niet is. ING heeft ook limieten qua roodstand..
Paypal doet het gewoon, ervan uitgaande dat astronomische bedragen op je betaalrekening en/of CC staan.. :cry:
Dat is vanuit het simpele feit dat Nederlandse banken de boel wél fatsoenlijk hebben moeten beveiligen voor alle klanten, terwijl dat bij PP en andere buitenlandse bedrijven niet de norm is.

Heb eens een bankrekening gehad in New Zeeland - daar kon je gewoon met alleen een wachtwoord geld overschrijven, terwijl in Nederland je daar TAN- of SMS-codes voor nodig hebt.

Vandaar ook dat je er zelf goed bovenop moet zitten en zelf overal 2FA instellen en als vereiste stellen, zodat niemand iets kan doen met jouw geld/mail/persoonlijke informatie.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Julie4444 schreef: Dat is vanuit het simpele feit dat Nederlandse banken de boel wél fatsoenlijk hebben moeten beveiligen voor alle klanten, terwijl dat bij PP en andere buitenlandse bedrijven niet de norm is.

Heb eens een bankrekening gehad in New Zeeland - daar kon je gewoon met alleen een wachtwoord geld overschrijven, terwijl in Nederland je daar TAN- of SMS-codes voor nodig hebt.

Vandaar ook dat je er zelf goed bovenop moet zitten en zelf overal 2FA instellen en als vereiste stellen, zodat niemand iets kan doen met jouw geld/mail/persoonlijke informatie.
Precies, vanaf de tijd dat ik m`n tan codes op een a4 in mijn lade had tot nu met de TAN sms-jes, nooit iets mis gegaan. En heel eerlijk paypal ook niet sinds 2001. Tot je gehacked wordt en je Google smartlock gebruikt.. :cry:
Krom.
@Julie4444 thanks voor je bijdrages, daar kan ik wat mee (y)

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Julie4444 schreef:
mp2017 schreef: Wat bevestigt TS nu zelf, dat is gissen wat Ts en je zelf doet!
mp2017 schreef:Hoezo waren of zijn er twee partijen?
Heb je mijn post niet begrepen ofzo, dat je dat vraagt? Ik stel dat dat dus juist onwaarschijnlijk is.... :roll:
Ik heb jou post wel begrepen, maar dat hoef dan ook nog niet zo te zijn!
mp2017 schreef:De Pc van TC is gehackt en de daders hebben geld van het PayPal account afgehaald.

Nergens staat dat de PC op slot gezet is, behalve een melding van de hackers.
Dat er gat in de beveiliging is, mag duidelijk zijn, alleen dat de hackers gebruik van de slechte beveiliging van PayPal gemaakt hebben.
Julie4444 schreef:Je roept zelf onzin. Misschien eerst even het topic en OP lezen voor je mijn posts wegzet als onzin a.u.b. De TopicStarter had zelf 2FA moeten enablen.

Heb het topic gelezen en ook jou postings, zoals ik al eerder heb geschreven, heeft TS zijn/haar PC niet beveiligd.
:wink:
Of het werkelijk aan de 2FA gelegen heeft, is dan ook weer gewoon gissen!
Blijkbaar kan je zowel niet lezen, als dat je de materie niet begrijpt.

1. TS had geen 2FA, WAARDOOR dit kon gebeuren.
2. TS zegt zelf dat hij ransomware op de PC heeft geconstateerd én dat de bestanden encrypted zijn, én dat men ransom eist in de vorm van Bitcoins.
3. TS had wel MSE/W Defender, dus "onbeveiligd" is ook niet waar.

Waarom je dit bljift ontkennen is mij een raadsel, maar ik ben er wel klaar mee.[/quote]


Dat is wat TS schrijft!


Het kan ook zo zijn dat ze de ransomware app hebben gedraaid om sporen van de hack te verdoezelen, de jackpot was nl al binnen?

Dat het de fout van TS is kan niemand ontkennen, als je je eigen PC niet goed beveiligd, ben je de dupe.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef: Dat het de fout van TS is kan niemand ontkennen, als je je eigen PC niet goed beveiligd, ben je de dupe.
Mp2017 jij ook bedankt voor je bijdrage, helaas kan ik er vrij weinig mee en biedt het ook geen nieuwe inzichten.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:
Precies, vanaf de tijd dat ik m`n tan codes op een a4 in mijn lade had tot nu met de TAN sms-jes, nooit iets mis gegaan. En heel eerlijk paypal ook niet sinds 2001. Tot je gehacked wordt en je Google smartlock gebruikt.. :cry:
Krom.
@Julie4444 thanks voor je bijdrages, daar kan ik wat mee (y)
Als PayPal een bedrag afboekt van je creditcard , dan sta je tot de verrekening met je bankrekening in het min.

Ieder bank heeft termijnen, wanneer de betalingen worden afgerekend/afgehouden van de rekening.

Dus kijk maar op je rekening, wat er tot nu is gebeurd!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als Paypal de betaallimiet van de klant niet strikt hanteert, dan kunnen hackers ook tien miljoen euro van je rekening trekken. Of honderd miljoen. Vergelijk het met de ongedekte cheque. Hier klopt helemaal niets van. Betaling had door pp nooit geautoriseerd mogen worden.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Bob Schurkjens schreef:Als Paypal de betaallimiet van de klant niet strikt hanteert, dan kunnen hackers ook tien miljoen euro van je rekening trekken. Vergelijk het met de ongedekte cheque. Hier klopt helemaal niets van. Betaling had door pp nooit geautoriseerd mogen worden.

Zoal ik eerder schreef, begrijp je niets van het systeem PayPal.

Geautoriseerd is, als van een Pc met de juiste inlog gegevens betalingen worden gedaan.

Bij ieder andere bank, als je de juiste inlog gegevens hebt, dan ga maar je gang.....-

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:
Precies, vanaf de tijd dat ik m`n tan codes op een a4 in mijn lade had tot nu met de TAN sms-jes, nooit iets mis gegaan. En heel eerlijk paypal ook niet sinds 2001. Tot je gehacked wordt en je Google smartlock gebruikt.. :cry:
Krom.
@Julie4444 thanks voor je bijdrages, daar kan ik wat mee (y)
Als PayPal een bedrag afboekt van je creditcard , dan sta je tot de verrekening met je bankrekening in het min.

Ieder bank heeft termijnen, wanneer de betalingen worden afgerekend/afgehouden van de rekening.

Dus kijk maar op je rekening, wat er tot nu is gebeurd!
Er is nog niks gebeurd op de bank of creditcard. Er is geen ruimte voor de incasso's (althans tot ze het 400 EUR bedrag proberen te incasseren van de creditcard). Dit had je overigens eerder in dit onderwerp had kunnen lezen :)
Paypal staat nog positief, tot de mislukte incasso's doorkomen, dan schiet het vermoedelijk in de min.
Ik weet niet precies wat je wilt zeggen met deze reactie?
Laatst gewijzigd door Leihcim321 op 04 sep 2017 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

mp2017 schreef:
Bob Schurkjens schreef:Als Paypal de betaallimiet van de klant niet strikt hanteert, dan kunnen hackers ook tien miljoen euro van je rekening trekken. Vergelijk het met de ongedekte cheque. Hier klopt helemaal niets van. Betaling had door pp nooit geautoriseerd mogen worden.

Zoal ik eerder schreef, begrijp je niets van het systeem PayPal.

Geautoriseerd is, als van een Pc met de juiste inlog gegevens betalingen worden gedaan.

Bij ieder andere bank, als je de juiste inlog gegevens hebt, dan ga maar je gang.....-
Dat is onzin. Als er geen geld op de rekening staat of een limiet is bereikt kun je het ook niet overmaken. Paypal zit hier wel mis mijninziens. Je gaat als serieuze financiële instelling toch geen 3000 euro overboeken als je niet eens weet of het er is? Als het niet uit bescherming van je client is dan nog uit bescherming van jezelf.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door mp2017 »

Leihcim321 schreef:
mp2017 schreef:
Leihcim321 schreef:
Precies, vanaf de tijd dat ik m`n tan codes op een a4 in mijn lade had tot nu met de TAN sms-jes, nooit iets mis gegaan. En heel eerlijk paypal ook niet sinds 2001. Tot je gehacked wordt en je Google smartlock gebruikt.. :cry:
Krom.
@Julie4444 thanks voor je bijdrages, daar kan ik wat mee (y)
Als PayPal een bedrag afboekt van je creditcard , dan sta je tot de verrekening met je bankrekening in het min.

Ieder bank heeft termijnen, wanneer de betalingen worden afgerekend/afgehouden van de rekening.

Dus kijk maar op je rekening, wat er tot nu is gebeurd!
Er is nog niks gebeurd op de bank of creditcard. Er is geen ruimte voor de incasso's (althans tot ze proberen te incasseren van de creditcard). Dit had je eerder in dit onderwerp had kunnen lezen :)
Paypal staat nog positief, tot de mislukte incasso's doorkomen, dan schiet het vermoedelijk in de min.
Ik weet niet precies wat je wilt zeggen met deze reactie?
Dat wil ik zeggen met mijn reactie.

Maar ik stop dan met mijn berichten en lees lekker verder, hoe het afloopt, tenminste als er dan nog een reactie komt.

Ben meer dan 15 jaar klant bij PayPal, dus heb dit soort verhalen al meegelezen!

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Even misschien een domme opmerking. PayPal is een financiële instelling. Het bied financiële aanbiedingen. Als er meer word afgeschreven dan je hebt valt het onder lening die aan de Nederlandse vereiste moet doen. Dan moet er ook aan alle Nederlandse regels worden voldaan. Zoals bkr toets en beveiliging en noem maar op. Naar mijn inzien voldoet PayPal daar dan niet aan. Toch?

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:Even misschien een domme opmerking. PayPal is een financiële instelling. Het bied financiële aanbiedingen. Als er meer word afgeschreven dan je hebt valt het onder lening die aan de Nederlandse vereiste moet doen. Dan moet er ook aan alle Nederlandse regels worden voldaan. Zoals bkr toets en beveiliging en noem maar op. Naar mijn inzien voldoet PayPal daar dan niet aan. Toch?
Nee, toch niet. Paypal is alleen maar het platform tussen koper en verkoper. Paypal verstrekt zelf geen lening.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door john18 »

Het haalt meer dan je hebt van je rekening. Dan is het een lening? Roodstand is ook een lening

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

Idd volgens mij idd is Paypal helaas geen "echte" bank. Dus hoeven ze waarschijnlijk ook niet aan de wetten mbt aansprakelijkheid te voldoen.. (7:529 BW)

http://www.iusmentis.com/zakendoen/epay ... -betaling/

http://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-7/artikel529

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:Het haalt meer dan je hebt van je rekening. Dan is het een lening? Roodstand is ook een lening
Die roodstand heb je bij je bank, niet bij Paypal.

Leihcim321
Berichten: 73
Lid geworden op: 02 sep 2017 14:01

Re: PC gehacked: Paypal bedragen overgemaakt

Ongelezen bericht door Leihcim321 »

john18 schreef:Het haalt meer dan je hebt van je rekening. Dan is het een lening? Roodstand is ook een lening
Ik heb een hoop dingen vastgelegd bij/met Paypal.. Maar zover ik weet nooit een lening afgesloten..

Gesloten