Postnl brievenbuspakketje kwijt

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door MissBrew »

Hallo,

In mijn vakantie heb ik Reef slippers gekocht bij Treffers op Texel in De Koog. Het voetbed liet daarvan los een paar dagen na aankoop maar ik was inmiddels thuis.

De winkel gaf aan dat het een bekend probleem is en verzocht mij de slipper op te sturen. Dat heb ik gedaan door met brievenbuspakketje met track&trace.

Het pakketje is nooit aangekomen en heeft de status "vermist" bij Postnl.

Postnl wil niets doen want het is een brievenbuspakketje en dat is niet verzekerd en Treffers zegt niets te doen omdat ze de slipper niet hebben.

Wat zijn nu mijn rechten?

Ik hoop dat iemand mij goed advies kan geven.

PGros
Berichten: 1143
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door PGros »

Ik denk dat dit het is. Je mag hopen dat het pakket nog aankomt.

Moneyman
Berichten: 30204
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bij PostNL kom je niet verder. Je kunt hooguit hopen op coulance van de verkoper - maar dat lijkt er evenmin in te zitten.

Pak je verlies, zou ik denken.

Namasthe
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 jul 2021 16:34

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Namasthe »

Tja dit is typisch PostNL. Als iets waarde heeft NOOIT PostNL gebruiken of er een echt pakketje van maken. ik ben inmiddels zo ver dat ik nooit meet iets (laat) versturen door PostNL. Ze kunnen er nooit iets aan doen, beloven altijd beterschap en geven een hoop blabla als antwoord.

Helaas ben jij de verzender en dus degene die verantwoordelijk is voor het “pakketje“.

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door MissBrew »

Hartelijk dank voor jullie reacties!

Het voelt zo ontzettend onrechtvaardig.
Het waren dure slippers van € 60,00. Ik heb foto's gestuurd en de winkel Treffers zei dat het een bekend probleem was van de Reef slippers.

Na het kwijt raken van het pakketje zei Treffers dat postnl ze moest vergoeden.

Van een winkel verwacht ik toch dat ze allang weten dat postnl er niets mee gaat doen.

Ik wist het helaas niet. Dus Treffers De Koog Texel sla ik in het vervolg over.

Ik ga in het vervolg ook zeker op zoek naar een andere pakketdienst.

Petermetsnor
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 nov 2018 11:50

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Petermetsnor »

Ook hier in Almere is Poslnl drama, leverancier levert op tijd, Postnl bezorgt wanneer ze zin hebben. Op een daldag (postnl bepaalt dit blijkbaar dus zelf) bezorgen ze gewoon niet, ongeacht dat je leverancier dit belooft en ook dan heeft opbellen geen nut omdat het een brievenbuspakketje is en je wordt gewoon afgescheept en in de maling genomen door Postnl. 2 keer afgestuurd door de leverancier, Bol.com in dit geval, en maar een bezorgd na een week. En even ter info: Postnl heeft door deze overheid onterecht het monopoly op de brievenmarkt gekregen, want de concurent is opgekocht terwijl dit niet was goedgekeurd. :evil:

Lady1234
Berichten: 27190
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als Treffers dan weet dat die slippers zo rottig zijn, waarom worden ze dan door hen verkocht?

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door MissBrew »

Lady1234 daar heb je een goed punt!

Dit schreef Treffers:
"Dit is met deze slipper bij sommige paren vaker gebeurd.

Kunt u deze slipper naar ons retour sturen?

Graag naar onderstaand adres footwear en dan deze mail en uw gegevens bijsluiten.

Dan gaan wij het netjes oplossen."

Helaas is netjes oplossen niet mogelijk door Treffers zonder de daadwerkelijke slipper.

Nijogeth
Berichten: 10043
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar ja, daar kun je dat bedrijf toch niet op aankijken? Je had 1 taak, zorgen dat die slipper daar kwam. Die taak is, door toedoen van PostNL, niet volbracht, dus kunnen zij ook niet verder.

Techneut71
Berichten: 222
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik vind de vraag van Lady anders wel terecht: als het bedrijf weet dat er zoveel problemen zijn met dat type, dan verkoop je die slippers toch niet meer?

Lady1234
Berichten: 27190
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u had al foto’s gestuurd. Ze wilden die rotzooi alleen maar terug om te kunnen claimen bij de leverancier. Zij hadden u gewoon moeten vergoeden.

Slechte afwikkeling.

peter17111962
Berichten: 590
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Dus eigenlijk wilt U zeggen dat Postnl als het ware een slippertje heeft gemaakt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Jablan »

Petermetsnor schreef:
22 aug 2022 15:46
Ook hier in Almere is Poslnl drama, leverancier levert op tijd, Postnl bezorgt wanneer ze zin hebben. Op een daldag (postnl bepaalt dit blijkbaar dus zelf) bezorgen ze gewoon niet, ongeacht dat je leverancier dit belooft en ook dan heeft opbellen geen nut omdat het een brievenbuspakketje is en je wordt gewoon afgescheept en in de maling genomen door Postnl. 2 keer afgestuurd door de leverancier, Bol.com in dit geval, en maar een bezorgd na een week. En even ter info: Postnl heeft door deze overheid onterecht het monopoly op de brievenmarkt gekregen, want de concurent is opgekocht terwijl dit niet was goedgekeurd. :evil:
Waarbij je vergeet te melden, dat PostNL na de overname (juridisch fusie) van Sandd, door dezelfde overheid is gedwongen om een deel van het werk uit te besteden aan lokale postbedrijven.

Als bij jou op sommige dagen van de week niet wordt bezorgd, is er een tekort aan bezorgers.

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Hophophop »

Petermetsnor schreef:
22 aug 2022 15:46
Ook hier in Almere is Poslnl drama, leverancier levert op tijd, Postnl bezorgt wanneer ze zin hebben. Op een daldag (postnl bepaalt dit blijkbaar dus zelf) bezorgen ze gewoon niet, ongeacht dat je leverancier dit belooft en ook dan heeft opbellen geen nut omdat het een brievenbuspakketje is en je wordt gewoon afgescheept en in de maling genomen door Postnl. 2 keer afgestuurd door de leverancier, Bol.com in dit geval, en maar een bezorgd na een week. En even ter info: Postnl heeft door deze overheid onterecht het monopoly op de brievenmarkt gekregen, want de concurent is opgekocht terwijl dit niet was goedgekeurd. :evil:
Waarom denk je dat je PostNL af kan rekeningen op toezeggingen die de leverancier doet? Als de leverancier zijn beloftes niet nakomt moet je gewoon bij de leverancier zijn.

Walhak
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 nov 2017 01:09

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Walhak »

Ik heb ook een rotgevoel gekregen bij post.nl. Al twee keer iets niet aangekomen bij me terwijl het wel in de app te zien was dat ik het zou krijgen. Post.nl stuurt me dan naar de leverancier die beide keren het opnieuw opstuurt maar ik voel me daar niet fijn bij.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De webshop is verantwoordelijk voor de verzending van het pakket. Op www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ (tekst geschreven in de oogpunt van de winkel) en www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat wat uw rechten zijn.

Indien de winkel niet mee werkt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij indien u met de creditcard betaald heeft. Neem anders contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Seinhuis schreef:
23 aug 2022 03:11
De webshop is verantwoordelijk voor de verzending van het pakket. Op www.thuiswinkel.org/vragen/de-klant-zeg ... en-wat-nu/ (tekst geschreven in de oogpunt van de winkel) en www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-g ... t-geleverd staat wat uw rechten zijn.

Indien de winkel niet mee werkt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij indien u met de creditcard betaald heeft. Neem anders contact op met uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl voor hulp of advies.
Het gaat niet om een webshop en er is geen sprake van verzending door de winkelier. Snap niet helemaal waarom je dit copy/paste antwoord onder dit bericht zet.

TS heeft de slippers in de winkel gekocht, deze voldoen niet en de winkel zegt stuur maar terug, maar dit terugsturen is misgegaan. Dit kun je de winkel niet kwalijk nemen, enkel PostNL.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Dirkie »

MissBrew schreef:
22 aug 2022 15:23
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Het voelt zo ontzettend onrechtvaardig.
Het waren dure slippers van € 60,00. Ik heb foto's gestuurd en de winkel Treffers zei dat het een bekend probleem was van de Reef slippers.

Na het kwijt raken van het pakketje zei Treffers dat postnl ze moest vergoeden.
Dat was ook zo geweest als U het verstuurd had als een pakket met een verzekerde waarde. U heeft het verstuurd als een brievenbus pakket. Dat kunt u het slechts volgen en zien dat het nooit is aangekomen, meer niet. U bent de verzender dus U had ook de voorwaarden kunnen lezen en eventueel een andere verzend vorm kunnen kiezen.
Van een winkel verwacht ik toch dat ze allang weten dat postnl er niets mee gaat doen.
Waarom. U moest alleen zorgen dat de slippers terug kwamen in de winkel. Hoe is feitelijk uw probleem, niet het probleem van de winkel
Ik wist het helaas niet. Dus Treffers De Koog Texel sla ik in het vervolg over.
Echt flauw om de winkel de schuld te geven van uw probleem met PostNL.
Ik ga in het vervolg ook zeker op zoek naar een andere pakketdienst.
Tip. Zoek op dit forum even naar de problemen met pakket bezorging. Er is er niet een die feilloos werkt.

MissBrew
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 sep 2016 11:02

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door MissBrew »

Dirkie schreef:
23 aug 2022 08:31
MissBrew schreef:
22 aug 2022 15:23
Hartelijk dank voor jullie reacties!

Het voelt zo ontzettend onrechtvaardig.
Het waren dure slippers van € 60,00. Ik heb foto's gestuurd en de winkel Treffers zei dat het een bekend probleem was van de Reef slippers.

Na het kwijt raken van het pakketje zei Treffers dat postnl ze moest vergoeden.
Dat was ook zo geweest als U het verstuurd had als een pakket met een verzekerde waarde. U heeft het verstuurd als een brievenbus pakket. Dat kunt u het slechts volgen en zien dat het nooit is aangekomen, meer niet. U bent de verzender dus U had ook de voorwaarden kunnen lezen en eventueel een andere verzend vorm kunnen kiezen.
Van een winkel verwacht ik toch dat ze allang weten dat postnl er niets mee gaat doen.
Waarom. U moest alleen zorgen dat de slippers terug kwamen in de winkel. Hoe is feitelijk uw probleem, niet het probleem van de winkel
Ik wist het helaas niet. Dus Treffers De Koog Texel sla ik in het vervolg over.
Echt flauw om de winkel de schuld te geven van uw probleem met PostNL.
Ik ga in het vervolg ook zeker op zoek naar een andere pakketdienst.
Tip. Zoek op dit forum even naar de problemen met pakket bezorging. Er is er niet een die feilloos werkt.
Ik neem het de winkel kwalijk dat ze slippers verkopen waarvan ze weten dat er paren tussen zitten die niet goed zijn. Dat heeft de winkel ook toegegeven en als zij dat al weten terwijl ze verkopen in toeristengebied..... tja

Lady1234
Berichten: 27190
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Postnl brievenbuspakketje kwijt

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze denken wellicht, die klant zien we toch nooit meer. Winst binnen.

Plaats reactie