LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wesselss
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:50

Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Wesselss »

Hallo allemaal,

Vandaag kreeg ik bericht dat Justlease, een privat lease maatschappij, alle contracten overhevelt naar een andere maatschappij waarbij ook alle klantgegevens aan hun worden verstrekt.
Het verkregen mailtje begint nagenoeg direct met “Als klant merk je in het beginsel niets van deze wijziging...”
Bij zo een begin gaan mijn nekharen al overeind staan.

Nu vraag ik mij af of zij dit zomaar eenzijdig kunnen doen.

Het gehele mailtje is als volgt:

“Binnen de financiering van ons wagenpark heeft een wijziging plaatsgevonden. Als klant merk je in beginsel niets van deze wijziging. Echter, wij zijn juridisch verplicht jou hier schriftelijk over te informeren.

De wijziging houdt in dat wij voertuigen, de bijbehorende leasecontracten en de leasevorderingen hebben overgedragen aan Terberg Business Lease Finance B.V. Het kan zijn dat dit betrekking heeft op één of meer voertuigen die jij van ons in gebruik hebt, of zult krijgen, en de bijbehorende leasecontracten en -vorderingen.

Je ontvangt informatie over de leaseovereenkomsten en de voertuigen (voor zover die onderdeel uitmaken van bovengenoemde financieringstransactie) voortaan mede uit naam van Terberg Business Lease Finance B.V., voor wie jij deze voertuigen houdt. Mochten er in de toekomst veranderingen intreden, dan ontvang je daarover eerst schriftelijk nader bericht uit naam van Terberg Business Lease Finance B.V. (zoals instructies over de plaats waar het voertuig bij het einde van de lease dient te worden ingeleverd). Door deze e-mail informeren wij jou dat je aan dergelijke nadere berichten van Terberg Business Lease Finance B.V. gehoor kunt geven.

Nu wij de rechten uit de leaseovereenkomsten aan Terberg Business Lease Finance B.V. hebben overgedragen, mogen ook de persoonsgegevens die wij van jou verwerken aan Terberg Business Lease Finance B.V. worden verstrekt. Jouw persoonsgegevens zullen verwerkt worden in overeenstemming met het privacy beleid dat je kunt raadplegen op onze website.”

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat is dan het probleem? De voorwaarden blijven gelijk.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarvan gaan je nekharen dan overeind? Wat is je probleem/ je angst? Het contract verandert er niet door, en het is ook niet de eerste de beste "sjappie van de hoek". Terberg is gewoon een grote speler.

Wesselss
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:50

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Wesselss »

Het probleem is dat ik graag zelf de bedrijven uit kies waar ik zaken mee wilt doen.
In het verleden heb ik zakelijk met Terberg te maken gehad en dat verliep niet erg soepel op zijn zachts gezegd.
Ik wil er sindsdien niets meer mee te maken hebben.
En nu besluit een andere partij die keuze voor mij te maken.

Vandaar mijn vraag of dit zomaar kan.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door berndv »

Wesselss schreef:
12 dec 2019 08:39
Vandaar mijn vraag of dit zomaar kan.
Ik vermoed van wel. Het is geen contractbreuk in de zin dat er voorwaarden veranderen. Als er voorwaarden veranderen, heeft u natuurlijk de mogelijkheid om de overeenkomst te ontbinden, maar ik lees dat er voor u geen veranderingen zijn, behalve dat u een andere contractpartner krijgt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ah, vandaar. Het antwoord is dus "ja, dat kan".

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wesselss schreef:
12 dec 2019 08:39
Het probleem is dat ik graag zelf de bedrijven uit kies waar ik zaken mee wilt doen.
Justlease is gewoon een dochteronderneming van Terberg. Altijd al zo geweest. Ook toen u ervoor koos dus.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

2 namen = 2x reclame kosten en als Terberg groter is mag Just weg!

Ze waren gewoon te lief voor hun klanten!

Wesselss
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jul 2013 23:50

Re: Privat Lease maatschappij hevelt contracten over.

Ongelezen bericht door Wesselss »

Oke, dank voor jullie reacties.

Gesloten