Privé auto of auto van de zaak.

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
mermansawl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mar 2023 08:48

Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door mermansawl »

Betreft: Kan een rechter een beslissing van de Belastingdienst negeren en een uitspraak doen die haar beter uitkomt.

WIj hebben in 2019 stukken gehad met onze auto. Er zit een lang verhaal achter de reparatie maar deze kwestie gaat over of de auto een privé auto is of dat het een bedrijfsauto is. Kan en mag een rechter de beslissing nemen om van een privé auto een bedrijfsauto te maken zonder dat wij hierover door de belastingdienst worden geïnformeerd?

Wij hebben namelijk een definitieve aanslag inkomstenbelasting over het jaar 2019 waarop geen melding wordt gemaakt van een auto van de zaak en wij hebben een verklaring van de accountant dat de auto niet in de boeken van het bedrijf voorkomt. Toch heeft de Rechtbank Zeeland West Brabant locatie Bergen op Zoom al 2 x besloten onze privé auto aan te merken als een bedrijfsauto.

Wie heeft hier kennis over en weet hoe dit kan? Wanneer u deskundig bent kan ik ook de 2 vonnissen met u delen want de zaken zijn niet terug te vinden op de website van de Rechtspraak.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door BL2 »

In je andere topic over deze kwestie staan bijna 30 reacties van forumleden, maar geen enkele reactie van jou.
Waarom een nieuw topic starten over precies hetzelfde ?

mermansawl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mar 2023 08:48

Re: Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door mermansawl »

Daar heb ik helemaal geen bericht over gekregen en ik heb die ook niet gezien.

mermansawl
Berichten: 10
Lid geworden op: 27 mar 2023 08:48

Re: Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door mermansawl »

Beste lezers, ik wist niet dat mijn ander bericht aan Radar al was geplaatst dus ik sluit dit bericht en zal de antwoorden geven op uw vragen onder het andere bericht dat u kunt vinden onder de titel "Privé auto ten onrechte aangemerkt als bedrijfsauto met grote financiële gevolgen".

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door BL2 »

mermansawl schreef:
12 apr 2023 08:57
....al was geplaatst....
Sinds 27 maart al. Maar als je een topic start kijk je toch of er ontwikkelingen zijn....

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Privé auto of auto van de zaak.

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
12 apr 2023 09:23
Maar als je een topic start kijk je toch of er ontwikkelingen zijn....
Niet per sé als je nieuw bent op dit forum en verwacht een reactie/ melding van Radar te krijgen.

Plaats reactie