LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Celtjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2010 17:05

Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Celtjuh »

Hallo allemaal. Ik zit met een probleem, ik ben in 2015 van mijn oude woning naar een gloednieuwe woning gegaan. De woningbouw had mij verteld dat de huur wel hoger was, maar omdat het zo goed geïsoleerd was zou ik veel minder betalen aan energie. Niet dus. Ik zat toen bij nuon, die ik ook had opgebeld omdat ik vermoedde dat er iets niet klopte. Vervolgens kreeg ik te horen dat dat niet aan de meter kon liggen, want het was een slimme meter. Woning bouw ook ingelicht en daar kreeg ik het zelfde te horen.Dus ik dacht, nou dan moet het wel goed zijn.


Ook niet dus. Ik ben in april vorig jaar over gestapt naar greenchoice. Toen mijn contract verliep zou ik overstappen naar powerpeers. Maar ik had wat nare dingen gelezen over greenchoice dus ik dacht ik ga maar even foto's maken van de meterstanden, dan heb ik bewijs als het fout zou gaan.
Vervolgens heb ik gekeken op mijn profiel, en wat schetst mijn verbazing. Er zat een mega groot verschil tussen de standen. Qua gas heb ik 1090 kuub teveel betaald, en qua stroom 1700kwh.
Ik natuurlijk meteen contact op genomen, en moest de meterstanden nogmaals fotograferen met een krant erbij. Zo gezegd zo gedaan, en wat bleek nou, de meterstanden correspondeerden niet met de meterstanden bij hun. Ze hebben mijn meternummers verwisseld met die van iemand anders.
Ik hoor dus een behoorlijk bedrag terug te krijgen.
Maar dat schiet dus absoluut niet op, ik ben al 5 en een halve maand bezig om mijn geld terug te halen.
Liander is geweest om de nummers en standen te corrigeren. Die zijn allemaal doorgegeven aan powerpeers, waar ik nu dus klant bij ben.
Nu moest greenchoice weer de standen bij powerpeers opvragen. Dat heeft weer 2 maanden geduurd voor dat weer eens gedaan word. Nu zouden ze weer met nuon contact opnemen, want die hadden ook teveel berekend. Volgens powerpeers is dat op 3 juli gebeurd, vervolgens bel ik vorige week nuon om die maar weer eens achter de broek te zitten, die vertelden mij dat er niks in hun systeem stond over contact met powerpeers. af gelopen vrijdag powerpeers maar weer eens gebeld, die zouden er meteen werk van maken en nuon bellen. En ze zouden mij later op de dag weer terugbellen. Wat ze niet gedaan hebben.
Afgelopen woensdag weer gebeld en ik zou in de loop van de dag weer terug gebeld worden. Dit gebeurde ook, maar de man was nog niks wijzer. Ik zou de volgende ochtend opgebeld worden, zo niet dan vrijdag, ik had wat afspraken staan, dus kon niet met zekerheid zeggen of ik thuis was, maar mochten ze me niet bereiken dan zou ik een mail toegestuurd krijgen. Niet dus. Niks nada noppes. Moedeloos word ik ervan.
Ik heb van powerpeers en chreenchoice ondertussen wel een mail gekregen waarin stond wat ik nog tegoed had volgens hun aan gas en stroom, maar de berekening komt niet overeen met de standen die ik gefotografeerd heb. Daar zit een verschil tussen van 3 kuub gas en 160kwh aan stroom ten nadele van mij. Als ik een mail stuur om te vragen hoe ze aan die berekeningen komen, dan word ik gewoon genegeerd.
Wat ik nu graag zou willen weten, is horen ze dit niet binnen een bepaalde tijd afgehandeld te hebben wettelijk gezien? Ik vind het belachelijk dat ik hier nu al 5 en een halve maand mee bezig ben. En heb ik ook recht op eventuele rente? Als iemand mij helpen kan dan heel graag. Groetjes Marcella

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dit is volgens mij geschikt voor de geschillencommissie!

Celtjuh
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 apr 2010 17:05

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Celtjuh »

Helaas heb ik daar geen geld voor. Maar ik ga ze morgen even bellen, misschien hebben ze advies.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Naar de Geschillencommissie en daar je klacht indienen. Geld krijg je terug bij gelijk.

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Ik zou nog even geduld hebben, het is natuurlijk wel een uitzoekerij geweest en vakantietijd.
U heeft in ieder geval een bewijs dat u geld terug krijgt.
Had het telefoonnummer van die medewerker gevraagd, had u een aanspreekpunt gehad of als u zijn naam nog weet vraag om doorverbonden te worden.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Op je jaar afrekening staat meestal ook het meter Nummer!

Dat na plaatsing slimme meter controleren is wel zo SLIM.

Er worden monteurs ingehuurd en sommige werken erg slordig en pakken willekeurige en noteren verkeerd.
Er is dus iemand anders die veel tekort betaalde en dat mogen ze nu over 3 jaren proberen terug te krijgen!

Helaas wil Kassa & Radar geen oproep doen om na plaatsen Slimme Digitale meter even het Meter nummer te controleren!
6 miljoen woningen in een jaar of 5 wisselen en dan krijg je fouten zoals deze helaas.

Met je jaar afrekening en duidelijke foto van ander meter nummer moet voor geschillen commissie voldoende zijn maar niet Nuon maar netbeheerder moet dit regelen... Liander dus of woon je elders in NL?

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Problemen met greenchoice, powerpeers en nuon

Ongelezen bericht door criticus2 »

Komkommertijd schreef:
19 aug 2019 10:03
Op je jaar afrekening staat meestal ook het meter Nummer!

Dat na plaatsing slimme meter controleren is wel zo SLIM.

Er worden monteurs ingehuurd en sommige werken erg slordig en pakken willekeurige en noteren verkeerd.
Er is dus iemand anders die veel tekort betaalde en dat mogen ze nu over 3 jaren proberen terug te krijgen!

Helaas wil Kassa & Radar geen oproep doen om na plaatsen Slimme Digitale meter even het Meter nummer te controleren!
6 miljoen woningen in een jaar of 5 wisselen en dan krijg je fouten zoals deze helaas.

Met je jaar afrekening en duidelijke foto van ander meter nummer moet voor geschillen commissie voldoende zijn maar niet Nuon maar netbeheerder moet dit regelen... Liander dus of woon je elders in NL?
Als je de OP leest zal je zien dat het Liander is.

Gesloten