LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank blijft vragen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Erthanax »

TS heeft het niet expliciet gemeld, maar ik vermoed dat de contante storting meer dan 15.000 euro bedroeg. Dan heeft de bank dus een meldingsplicht.
Zelfs als het "maar" om 10.000 zou gaan: op een slapende rekening zonder saldo wordt een groot bedrag contant gestort en meteen weggeschreven naar een rekening bij een andere bank. Geen wonder dat er alarmbellen afgaan.

Ano85
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2018 18:24

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Ano85 »

Ik ben eerlijk gezegd wel teleur gesteld van sommige reacties.

Ik was al bij hun op kantoor geweest en de situatie uitgelegd.zij waren er van overtugd en wat mij was verteld is dat rabo dossier zou sluiten.
Sinds die tijd is geen activiteit verricht.
Dat rabo mij weer om yransactie geschiedenis vraagd en mij vraagd of ik nog mijn salaries ga storten op de rekening vind ik ontrecht.

Zo was de constructie» geld geleend»auto gekocht»auto berkocht»geld op mijn rekening terecht gekomen» geld van de rekening afgehaald»na een tijd gestort op rabo rekening en vervolgens wer op mijn ander rekening nummer bij een ander bank
Alles is via mijn eigen rekening nummer en naam .bij de belastiengaangifte alles gemeld.

Juist hierom had ik mijn geld niet op de rek bij rabo gelaten want stel je voor als rabo toch vermoedens had voor wittwasserij (blijkbaar dat hebben zij nu ook) hadden zij direct blokade gezet op min rekening nummer met mijn geld daarop.er zijn genoeg verhalen op internet over te lezen.
Tjah.maar mijn vraag is weer ,mogen zij mij weer om gegevens vragen en transacties van mijn ander bank,
Met het kenis dat zij mij eerder hadden gemeld dat ze de dossier zouden sluiten en sindsdien is er niks veranderd geen bedragen gestort of afgehaald

Ik denk persoonlijk dat rabo misbruik maakt met zijn positie

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ano85 schreef:Tjah.maar mijn vraag is weer ,mogen zij mij weer om gegevens vragen en transacties van mijn ander bank,
Met het kenis dat zij mij eerder hadden gemeld dat ze de dossier zouden sluiten en sindsdien is er niks veranderd geen bedragen gestort of afgehaald

Ik denk persoonlijk dat rabo misbruik maakt met zijn positie
Het antwoord op je eerste vraag is "ja, dat mag", en onder omstandigheden moet dat zelfs. Het antwoord op het tweede deel kan alleen de Rabobank je geven. Aan hen moet je vragen waarom het dossier ondanks eerdere toezeggingen niet gesloten is.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus kort samengevat: u leent geld, koopt een auto, verkoopt die auto, de opbrengst komt op uw rekening terecht, u haalt het geld eraf, stort het contant op uw Rabo rekening, en maakt het weer over naar uw andere rekening.

En dan vindt u het raar dat de Rabo dat “raar” vindt?

Ano85
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 apr 2018 18:24

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Ano85 »

Lees aub het hele verhaal.
:!: :!: :!: :!: :!:

Ja dat vind ik idd raar.want het staat nergens in de wet hoe ik met mijn geld om moet gaan.
Ik kan.mijn prive situatie niet hier tot details vertellen.dus daar houd ik het bij.
Echt bepaalde mensen.moet iets aan hun "vooroordeel"doen
Rechtertje spelen op dit forum

Ppfff

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ano85 schreef:Lees aub het hele verhaal.
:!: :!: :!: :!: :!:

Ja dat vind ik idd raar.want het staat nergens in de wet hoe ik met mijn geld om moet gaan.
Ik kan.mijn prive situatie niet hier tot details vertellen.dus daar houd ik het bij.
Echt bepaalde mensen.moet iets aan hun "vooroordeel"doen
Rechtertje spelen op dit forum

Ppfff
U hoeft hier niet het hele verhaal te vertellen, maar bij de Rabo moet u met uw billen bloot, compleet logisch.

atlas1302

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ik vind wel dat iedereen met zijn geld mag doen op zijn eigen manier, als de Rabo daar problemen mee heeft moet dat duidelijk gezegd worden naar de client toe. Als de bank vindt dat zijn salaris gestort moet worden voor het aanhouden van de rekening, de bank wilt ook pindakaas op zijn boterham, dan moet dat duidelijk uitgelegd worden waarom!

Doet de klant het niet dan zegt de bank gewoon bedankt voor de prettige samenwerking en wij sluiten uw rekening cf. algemene bank overeenkomsten die niet nagekomen worden. Een pinpas die ik op gezamenlijk op naam had staan met mijn vriendin maar niet werd gebruikt, werd ook ingeslikt door de bank zonder melding ervan. Reden: waarom heeft u een pinpas als u die nooit gebruikt :shock: Mag ik dat zelf even uitmaken......neen dat doet de bank voor jou.

Beetje hetzelfde maar dan heel anders, maar ik begrijp het verhaal wel...je zit volgens mij een beetje aan die andere bank vast, negatief saldo en zo en daar moet wat tegenover staan, salaris ! En je kan geen geld in de muur stoppen dat is jouw pech, anders was er niks/nakkes/nada aan de hand.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als iemand een groot bedrag contant op zijn rekening stort, waar normaal gesproken nauwelijks iets op staat, en hij schrijft dat bedrag binnen de kortste keren over naar een rekening bij een andere bank, heeft de Rabo bank het recht en de plicht informatie te vragen over die ongebruikelijke storting.

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ano85 schreef:.want het staat nergens in de wet hoe ik met mijn geld om moet gaan.
Maar er staat wel in de wet dat grote transacties onderzocht moeten worden. Dus als er geschoven wordt met meerdere betalingen op een slapende rekening geeft dit vragen. Op de eerste vraag hebben ze antwoord gekregen en daarna is er weer een transactie gepleegd met veel geld wat opnieuw aanleiding gaf tot onderzoek.

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ano85 schreef:Lees aub het hele verhaal.
:!: :!: :!: :!: :!:

Ja dat vind ik idd raar.want het staat nergens in de wet hoe ik met mijn geld om moet gaan.
Ik kan.mijn prive situatie niet hier tot details vertellen.dus daar houd ik het bij.
Echt bepaalde mensen.moet iets aan hun "vooroordeel"doen
Rechtertje spelen op dit forum

Ppfff
Ik zou graag het hele verhaal lezen, maar dat wordt lastig als jij het niet wilt vertellen. Oftewel: wat wil je nou?

atlas1302

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Lady1234 schreef:Als iemand een groot bedrag contant op zijn rekening stort, waar normaal gesproken nauwelijks iets op staat, en hij schrijft dat bedrag binnen de kortste keren over naar een rekening bij een andere bank, heeft de Rabo bank het recht en de plicht informatie te vragen over die ongebruikelijke storting.
Wat is een groot bedrag?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door angel1978 »

atlas1302 schreef:
Lady1234 schreef:Als iemand een groot bedrag contant op zijn rekening stort, waar normaal gesproken nauwelijks iets op staat, en hij schrijft dat bedrag binnen de kortste keren over naar een rekening bij een andere bank, heeft de Rabo bank het recht en de plicht informatie te vragen over die ongebruikelijke storting.
Wat is een groot bedrag?
Lees het topic

NeoDutchio
Berichten: 12327
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

atlas1302 schreef:Wat is een groot bedrag?[/b]
Boven de € 15.000 per keer, of kort achter elkaar waar het totaal boven de € 15.000 komt. Aangezien bij de eerste storting al vragen kwamen moet dit dus boven de € 15.000 zijn geweest.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Revoked »

NeoDutchio schreef:
atlas1302 schreef:Wat is een groot bedrag?[/b]
Boven de € 15.000 per keer, of kort achter elkaar waar het totaal boven de € 15.000 komt. Aangezien bij de eerste storting al vragen kwamen moet dit dus boven de € 15.000 zijn geweest.
Dat zijn de bedragen die als verdacht kunnen worden aangemerkt bij gangbare rekeningen. Bij een rekening die vanaf opening op nul staat, en daar een bedrag vanaf €5000,- maar 10 minuten op staat....en dat niet eens maar vaker...dan gaan echt alle belletjes af. Rekening eigenaar mag een verhaal ophangen als uitleg, maar de melding naar de fiscus is allang de deur uit.

atlas1302

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Ok dat wist ik niet van die 15.000 euro, TS had dit bedrag in ieder geval niet genoemd en volgens mij ook niet op de hoogte..anders begint ie niet zo`n topic natuurlijk.
Vijftien K is een leuk bedrag en dat zou ik niet graag in huis hebben, een bank lijkt me dan wel de aangewezen plek. Gemotiveerd verkopen via bank zou beter geweest zijn in dit geval, zo zou ik het doen tenminste.

Het tijdperk met een rolletje geld op zak is voorbij, maar helemaal uitbannen dat gaat volgens mij nooit lukken, hoe graag de fiscus het ook wilt. De Rabobank heeft dan de mogelijkheid nog om uw papiergeld in te slikken en als het goed gaat op uw rekening bij te schrijven. Uitdaging laten we maar zeggen, plofkraak bestendige automaten en een sorteerder voor de valse briefjes. Dat gaat echt wat worden :D

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door newmikey »

Ano85 schreef:mag dit volgens de wet?
Mag rabo je dwingen om gebruik te maken van je rekeningnummer?(reknummer is enig tijd al zonder saldo)
Mag rabo de bankafschriften van jouw anderbank van je vragen?
Lijkt me de RABO zich keurig aan de wet houdt en buitengewone transacties in de gaten houdt en meldt. Dat mogen ze niet alleen, dat moeten ze zelfs. De RABO is bovendien ook gewoon een bedrijf en mag dus van u eisen dat u gewoon gebruik maakt van uw rekening - ze hebben niets aan slapende klanten en ze mogen zelf uitmaken of ze u als klant willen handhaven of niet. U blijft maar doorgaan over de Belastingdienst maar de meldingsplicht op bijzondere transacties heeft nog wel andere redenen ook.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door kweenie »

Ano85 schreef: Ik kan.mijn prive situatie niet hier tot details vertellen.dus daar houd ik het bij.
Echt bepaalde mensen.moet iets aan hun "vooroordeel"doen
Rechtertje spelen op dit forum
Je privé situatie hoef je op het forum inderdaad niet uit te leggen. Maar je suggereert dat die anders dan standaard is. Dan lijkt het mij niet gek dat je jouw privésituatie wel bij de bank zit moeten uitleggen.

Volgens mij zijn er trouwens weinig mensen hier die 'rechtertje spelen'. Wel zijn er mensen die, onder andere met de regelgeving in het achterhoofd, aangeven dat een "anders dan standaard" situatie vaak reden voor onderzoek is. Niet omdat de bank dat wil, maar omdat de bank vanuit de regelgeving daartoe verplicht is.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door grun »

atlas1302 schreef:Een pinpas die ik op gezamenlijk op naam had staan met mijn vriendin maar niet werd gebruikt, werd ook ingeslikt door de bank zonder melding ervan. Reden: waarom heeft u een pinpas als u die nooit gebruikt :shock: Mag ik dat zelf even uitmaken......neen dat doet de bank voor jou.
De ABN-Amro doet het ook, maar die sturen tenminste eerst nog een brief waarin staat dat slapende rekeningen die een jaar of langer niet gebruikt worden, korte tijd later gesloten gaan worden.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Wat voor rekening (naam product) heeft u bij de Rabobank? Er is namelijk een grote kans dat u in strijd handelt met de overeengekomen voorwaarden die gesloten zijn bij het openen van de rekening.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Rabobank blijft vragen

Ongelezen bericht door scontra »

Ano85 schreef:Lees aub het hele verhaal.
:!: :!: :!: :!: :!:

Ja dat vind ik idd raar.want het staat nergens in de wet hoe ik met mijn geld om moet gaan.
Ik kan.mijn prive situatie niet hier tot details vertellen.dus daar houd ik het bij.
Echt bepaalde mensen.moet iets aan hun "vooroordeel"doen
Rechtertje spelen op dit forum

Ppfff
Nou, dan toch maar even de wetgeving over/rond/op financiële transacties doornemen.
Dan zult ook u tot de conclusie komen dat de bank volledig volgens de wettelijke regels heeft gehandeld.

Gesloten