LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Regels rondom tariefverhoging Exact

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
HansWartenberg
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2019 15:36

Regels rondom tariefverhoging Exact

Ongelezen bericht door HansWartenberg »

Beste,

Ik heb een zakelijk geschil met Exact over een verhoging van het maandbedrag van € 18 naar € 95. Als reden de " veranderende wereld".
Er schijnt een mail gestuurd te zijn in oktober, die heb ik niet ontvangen anders had ik per direct opgezegd. Ik heb nadat ik de incasso zag staan het contract opgezegd, en daarna 2 maanden het oude maandbedrag overgemaakt. Exact geeft nu de vordering uit handen bij Flanderijn, de mail ontvangen. Is een dergelijke verhoging rechtvaardig, lijkt mij buiten proportioneel. Wat zijn mijn rechten? Ook collega ondernemers zijn verbaasd dat deze verhoging is doorgezet.

Graag uw reactie,

Met vriendelijke groet,
Hans

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Regels rondom tariefverhoging Exact

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik zie dat het goedkoopste pakket € 39,00 per maand is.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Regels rondom tariefverhoging Exact

Ongelezen bericht door kuklos »

HansWartenberg schreef:
11 apr 2019 15:44
Er schijnt een mail gestuurd te zijn in oktober, die heb ik niet ontvangen anders had ik per direct opgezegd.
Heb je nagevraagd of zij het juiste emailadres hadden? En of ze konden aantonen een email verstuurd te hebben?
HansWartenberg schreef:
11 apr 2019 15:44
Ik heb nadat ik de incasso zag staan het contract opgezegd, en daarna 2 maanden het oude maandbedrag overgemaakt.
En wat is de gedachte hierachter? Dus 2 maanden oude bedrag overmaken?
HansWartenberg schreef:
11 apr 2019 15:44
Exact geeft nu de vordering uit handen bij Flanderijn,
HansWartenberg schreef:
11 apr 2019 15:44
de mail ontvangen. Is een dergelijke verhoging rechtvaardig, lijkt mij buiten proportioneel. Wat zijn mijn rechten?
Wat hebben jullie contractueel afgesproken aangaande verhogingen? Zowel over het bedrag waarmee verhoogd mag worden, als de wijze waarop ze dit communiceren etc.?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Regels rondom tariefverhoging Exact

Ongelezen bericht door renewouters »

Toch maar eerst even de belangrijkste vraag: wat staat er in je contract met Exact?

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Regels rondom tariefverhoging Exact

Ongelezen bericht door crazyme »

Gaat dit over de wijziging van pakketsamenstelling ? Het aantal facturen wat verzonden kan worden ?

Dat is inderdaad een actie gericht op het uitmelken van klanten.

U heeft dan alleen geen schijn van kans.

Gesloten