LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

stofzuigertje schreef:Weet je wat dit lijstje hierboven bij de plaatselijke kringloop koste als je gelijkwaardige wilt?
Ik schat een honderdje of 2, 3 hooguit.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Ongelezen bericht door sylvesterb »

jayvdv schreef:Gezien de vele negatieve reacties inmiddels heb ik besloten om de gehele aanpak te herzien. Bedankt allen voor de gegeven input.
Erg verstandig, want u aanpak zal vermoedelijk tot weerstand lijden.

Moneyman
Berichten: 30166
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jammer en niet netjes dat je dan gelijk de openingspost verwijderd, Gelukkig was die al gequote. Het beste advies was overigens de eerste reactie:
piet987654 schreef:Ik denk dat dit dermate belangrijk en complex is dat U hiervoor beter direct een goede deskundige kunt raadplegen. Bijvoorbeeld een rechtswinkel.

jayvdv
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 aug 2018 11:40

Re: Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Ongelezen bericht door jayvdv »

DIt gedaan om de discussie te beëindigen. Omdat mij het leek dat gezien de hoeveelheid negatieve reacties ik wellicht eens rust moest nemen om te zien of ik een week of 2 weken later anders erover zou denken. Waarbij zoals door iemand hier ik al op zo een mooie en directe maar toch respectvolle manier bestempeld was als:
Lady1234 schreef: U bent verbitterd.

Noem het maar coulant.
Heeft het zin om eigenwijs door te gaan hiermee al denkende dat ik in het gelijk sta als ik klaarblijkelijk in het ongelijk sta volgens vrijwel iedereen?
Dan is een moment van bezinning en zelfreflectie naar mijn inziens op zijn plaats. En lijkt de conclusie ongeacht het motief of opsomming aan redenen niet eerlijk te zijn.

Tenzij u liever door discuteert? Wil dan voor het moment wel mijn voorafgaande gefrustreerde rol wel terug aan nemen gezien ik nu toch tijd over heb als single, maar stel dan eerder iets als Hangouts voor om daar verder een debat te voeren waarbij beide bij voorbaat een vooraf ingenomen stelling krijgt toe bedeeld ongeacht eventuele veranderingen in gedachten door zelfreflectie en rust te nemen. Ook ik handel helaas wel eens uit emotie.
Ook een duidelijk leermoment voor mijzelf. Uiteindelijk geeft niemand geeft graag zijn ongelijk toe, maar juist door het "anonieme" op een forum als deze kun je eerlijker zijn, maar moet je ook kritiek van anderen accepteren en incasseren als je zelf vraagt om bevestiging / andere visie.

En het klopt, uiteindelijk blijkt dat in combinatie met de ongezouten mening van Lady1234 onderstaande reactie het beste antwoord is;
piet987654 schreef:Ik denk dat dit dermate belangrijk en complex is dat U hiervoor beter direct een goede deskundige kunt raadplegen. Bijvoorbeeld een rechtswinkel.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Samenlevingscontract ontbinden en uitkopen ex partner

Ongelezen bericht door renewouters »

jayvdv schreef: Zij beroeid ervan af komen? In de 3,5 jaar samen heb ik alles voor haar betaald, haar levensonderhoud, zelfs haar huur 2 maal alle vakanties...
En dat terwijl Mevr. enkel het huishouden hoefde te doen in 20 uur p.w. Zelfs koken was teveel gevraad haha.
Dat is dus ca. 20x15x52x3,5=54.600 Euro.

Gesloten