LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stichting CAV, onderbewindstelling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
nanette39
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 sep 2014 12:18

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door nanette39 »

ik zit onder bewindvoering ook van de stichting,heb al jaren geen positieve ervaringen mee gehad,ben gister voor de 2e keer bij de kantonrechter geweest,de 1e keer met een woon begleider(heb een aangeboren zeldzame licht verstandelijke beperking) die was mee gegaan,cav kreeg een kans maar ze moesten op bepaalde punten veranderen,dat ging 3 maanden goed en toen ging het weer fout!
gister ben ik voor de 2e keer geweest bij de kantonrechter,die kantonrechter wou mij onlangs mijn vele klachten toch nog bij cav laten blijven!!!!
omdat ik een beperking heb,de kantonrechter wou afsluiten,maar ik had mijn schoonvader mee en die deed zijn mond open voor de groten finaciele gemaakt hadden die ze of ik anders voor op proef mijn eigen beheer kon krijgen,dat kon maar voor tijdelijk om te kijken of ik het wel kan!
mijn schoonouders en partner hebben daar vertrouwen in dat ik het kan met hulp van hun!

estben70
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jan 2015 00:32

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door estben70 »

Telefonisch contact gezocht met [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] en advies gevraagd over bewindvoering voor een persoon waar ik mij zorgen om maak. Duidelijk wordt vooral dat geld verdienen de insteek is...en zo makkelijk mogelijk. Mensen die te moeilijk zijn met financiën, daar branden ze zich niet aan. Advies: hulpverlening of eventueel opname voor de persoon in kwestie en daar zit o.a ook het probleem...de hulpverlening heeft deze mijnheer alleen maar verder in de problemen gebracht! Helaas
moet deze 55 jarige mijnheer het ook vaak met hulpverleners van rond de 25 jaar doen. [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator] Ik kan tot één conclusie komen, wil je geholpen worden door iemand met ruime kennis en ervaring GA NIET NAAR CAV...en al helemaal niet bij [Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

Rene Wissekerke
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2015 15:28

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door Rene Wissekerke »

C.a.v. één grote aanéénschakeling van grove procedure fouten en wanbeleid.
Ik ben nu 2 jaar onder bewind en heb dit zelf aangevraagd.
De bedoeling is dat mijn rekeningen betaald worden, aanvragen van uitkering/bijzondere bijstand worden geregeld zodat ik geen last meer zou hebben van bedrijven die geld van mij zouden tegoed zouden hebben zoals meestal via deurwaarders en ik minder afbetaalde dan er schuld bijkwam.
Ik heb dit allemaal zelf via de gemeente middels hulp via Plangroep en de Schuldsanering van de gemeente geregeld en de schulden zijn in de minne geschikt, en heb een overkoepelende lening ter afbetaling van het restant
Echter heb ik nu geen last meer van 10 bedrijven om kwaad op te worden maar 1 bedrijf waar je 10 keer kwaad op moet worden, het Stichting C.a.v dus. Je word behandeld als een idioot i.p.v. als medemens met problemen.
Het is nu zelfs zo dat doordat zij maar even vergeten zijn na mijn recente verhuizing naar een andere gemeente om de uitkering in de oude gemeente op te zeggen en in de nieuwe gemeente aan te vragen.
Ik heb per mail de vraag gesteld of dat het C.a.v. dit doet kreeg echter geen antwoord en heb daarom mijn bewindvoerder zelf gebeld (wat overigens bijna onmogelijk is) en heb met haar overeengekomen dat zij dat zou doen. Echter is dat niet gebeurd (Hier kwamen zij pas achter toen mijn uitkering niet was overgemaakt door de sociale dienst) en nu zijn ondanks dat bekend is dat het wel enige weken kan duren voor mijn uitkering uitbetaald word de rekeningen allemaal wel betaald en is er geen geld voor mijn leefgeld regeling. Schofterige actie, en nooit maar dan ook nooit zelfs niet in de jaren dat ik op straat leefde heb ik het zo slecht gehad als de afgelopen 2 jaar tijdens de zogenaamde bewindvoering.
Ook is mij nooit verteld dat er bij het C.a.v. een speciaal aangestelde (door de raad van bestuur van het C.a.v.) Klachtenfunctionaris bestaat. Telkens een andere bewindvoerder die niet weet wat de ander doet terwijl zij in een zogenaamd teamverband werken, onmogelijk dus. Financiële overzichten komen pas na ruim 14 dagen of helemaal niet en in beroep gaan tegen een betaalde rekening is dan niet meer mogelijk. Kortom zou ik een ieder ten zeerste aanraden NIET met deze bedriegers in zee te gaan, temeer daar je als cliënt de schuld van hun procedurefouten, personele fouten en financiële fouten krijgt, en zelfs een clausule in het contract wat je door met hun in zee te gaan moet accepteren het C.a.v. niet aansprakelijk kan stellen voor kosten die voortvloeien uit door hen gemaakte fouten.
Een heel erg teleurgestelde Rene, nu bezig met mijn klachten voor te leggen bij de Kantonrechter om af te dwingen van het C.a.v. als bewindvoerder verschoond te worden ...

flower1965
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2015 13:32

Re: Stichting CAV, onderbewindstelling

Ongelezen bericht door flower1965 »

Wij zitten in stichting CAV sinds mei j.l en het is nu al een drama . Rekeningen worden niet betaald 6 verschillende medewerkers al gehad in deze korte tijd . Reageren niet op een mail ohja wel 3 weken later . Er zijn achterstanden opgebouwd door CAV bij eneco , huur, zorgverzekering dat loopt nu bij een deurwaarder ,Evides . Heb zelf al veel berichten gestuurd naar de werknemers van die stichting en gevraagt hoe zit het nou met het eneco "" antwoord van hun wat is er dan met eneco oh wist niet dat je bij eneco zat " Er zijn veel mensen die bij een bewindvoerder zitten en je geeft alles uit handen om welke reden dan ook maar maar je bent en blijft altijd verantwoordelijk over de betalingen die hun voor je doen en ik heb besloten om met ze te stoppen de brief is onderweg naar de rechtbank er is geen vertrouwen meer !!!! .En ook liegen ze maar op los met mij aan de telefoon zitten en zeggen oh dat is nu net betaald zie ik net afgeschreven en dan ga ik checken bij de abn en is nooit afgeschreven of betaald dan nog maar eens bellen naar de stichting en hem geconfronteerd met het gesprek zegt hij nee is niet waar dat heb ik niet gezegd !! Het is liegen bedriegen daar .

Gesloten