Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
PSmith
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2022 13:54

Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door PSmith »

Ik heb een klacht over het bedrijf: zoek-uw-bedrijf.nl

In maart 2020 heb ik mondeling akkoord gegeven om mijn website te promoten via zoek-uw-bedrijf.nl . Vermoedelijk had dit een duur van twee jaar. Door verhuizing is het schriftelijke contract namelijk zoek geraakt.

In juni 2022 werd ik plots gebeld door het bedrijf dat ze mij voor dit kalenderjaar zouden blijven promoten en of ik daarvoor hun de bijbehorende betaling kon doen. Ik heb duidelijk gezegd dat ik dit niet wilde. Hun reactie was dat hun promotie al vanaf 1 mei liep. Zij hadden dus al kosten voor mij gemaakt en konden mij tegemoet komen door de duur van de promotie te verkorten tot eind augustus en daarmee ook 50 euro van de prijs af te kunnen halen. Zo werden de kosten dus 250 ipv 300 euro exclusief btw.

Ik weiger dit te betalen, omdat zij stilzwijgend mijn contract hebben verlengd. Bovendien negeren zij ook mijn brief waarin ik om bewijs van contract en contractduur vraag. Inmiddels hebben zij een bemiddelingsbureau ingeschakeld genaamd FairCollect om mij alsnog te laten betalen, en ook willen zij mij voor de bemiddelingskosten laten opdraaien.
Ik overweeg om wel met dit bemiddelingsbureau in gesprek te gaan, maar dit heb ik tot op heden niet gedaan.

Welk advies geven jullie mij mee?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14
Beste antwoord
Gekozen door PSmith

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

door tampie74 » 11 jul 2022 09:37

U bent ondernemer daar gelden andere regels voor.
U kunt uw vraag beter stellen op.
https://www.higherlevel.nl/
Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

voor bedrijven gelden andere regels dan voor consumenten, stel uw vraag op een site voor bedrijven....

kijk dus de algemene voorwaarden na.... op hun site staan deze waarschinlijk wel en anders word het gewoon betalen.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door tampie74 »

U bent ondernemer daar gelden andere regels voor.
U kunt uw vraag beter stellen op.
https://www.higherlevel.nl/

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door rvjapio »

...een vermoedelijke duur van twee jaar...contract kwijt geraakt. Breng uw administratie eerst eens op orde voordat u in de volgende blunder stapt. En sluit nooit mondelinge contracten af.

Nick0004
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 feb 2024 11:36

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door Nick0004 »

Pas op!!
Dit bedrijf heeft zijn misleidende manier van werken nog niet verleerd!

De geniepige verkoop op afstand komt tot stand door het niet willen verlengen van een 2 jarige lopende overeenkomst. Er is echter nooit een overeenkomst vooraf aangegaan, maar door het niet willen verlengen heb je een nieuwe overeenkomst afgesloten met ze!

Wees op je hoeden, als bedrijf heb je geen terugroeprecht. Maar zij werken uiteraard niet volgens de wetgeving door misleidende verkooptrucjes te hanteren.

De factuur die nader hand werd toe gestuurd is buiten proporties hoog.

Word je gebeld door +315599762541 niet opnemen en nooit verder op het gesprek ingaan want zelfs al denk je niks te kopen, misleiden ze je een valse verkoop. Onder de naam van vind-uw-bedrijf.nl
Laatst gewijzigd door Nick0004 op 19 feb 2024 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door kuklos »

Nick0004 schreef:
19 feb 2024 11:46
De geniepige verkoop op afstand komt tot stand door het niet willen verlengen van een 2 jarige lopende overeenkomst. Er is echter nooit een overeenkomst vooraf aangegaan, maar door het niet willen verlengen heb je een nieuwe overeenkomst afgesloten met ze!
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Deze snap ik niet. En vermoedelijk zijn er meer mensen die dit niet snappen.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Door het niet verlengen van een niet aangegane overeenkomst heb je een nieuwe overeenkomst.
Nou ja, gelukkig heb ik geen bedrijf.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Ik vermoed dat er in de algemene voorwaarden van het contract staat, dat er verlengd wordt als je niet opzegt. Dat is heel gebruikelijk.
Bij particulieren kan je daarna per maand opzeggen, voor ZZP-ers weet ik het niet en voor grotere bedrijven kan het weer anders liggen. Maar hun "toegeeflijkheid" om per augustus het contract te stoppen betekent waarschijnlijk dat het ook voor bedrijven per maand opzegbaar is ? En dat proberen ze dan nog een beetje op te rekken ? Ik zou laten weten dat je het per direct opzegt, en laat ze dan maar bewijzen dat de opzegtermijn vijf maanden is. Zo lang je blijft steggelen of het verlengt had mogen worden zeg je het niet op, en elke maand extra is dan winst voor hun.

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door criticus2 »

ik denk dat er bedoeld wordt:
wanneer je aangeeft niet te willen verlengen (zij zullen wel het initiatief nemen iemand te benaderen voor verlengen) geef je gelijk aan dat er blijkbaar wel een overeenkomst was. anders is wel of niet verlengen van iets niet aan de orde.
Maar dan ben je blijkbaar zelf ook niet zo scherp dat je binnen je eigen bedrijf niet weet of er wel of niet een overeenkomst bestaat die al dan niet voor verlenging in aanmerking komt...

floorb11
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2024 10:40

Re: Stilzwijgend verlengen contract door zoek-uw-bedrijf.nl

Ongelezen bericht door floorb11 »

Ik heb zojuist hetzelfde meegemaakt. Een vrouw belde mij (+31 53 762 06 81) met de mededeling dat mijn vermelding op vind-uw-bedrijf.nl verliep en of ik dat wilde verlengen. Ik wilde niet verlengen want ik weet niet eens waar het over ging. Toen kreeg ik vrij snel een bandje waar ik dus moest bevestigen dat ik wilde stoppen. Tijdens het gesprek ben ik gaan Googlen en ik vond heel erg veel klachten. Ik heb dus opgehangen en het bandje niet ingesproken.

Ze belde binnen een paar seconden terug, toon was opeens heel vijandig en ik moest weten dat ik bij deze dus de verlenging aanging. Ik heb haar meerdere keren verteld dat ik nooit heb bevestigd (ik weet zeker dat ik dat niet heb gedaan). Maar volgens haar was dat wel zo, in 2022. Ik vroeg of ik die opname dan zou mogen horen, daarvoor moest ik de administratie bellen.

Ik heb zojuist even gekeken en mijn bedrijf wordt niet vermeld op vind-uw-bedrijf.nl en ik ga er dus vanuit dat ze zo graag dat bandje wilde omdat je dan bevestigd dat er een overeenkomst is geweest, dat heb ik dus niet gedaan. Ik lees wel overal dat mensen facturen ontvangen, dus ik hoop dat dat niet gebeurt.

Ik zou inderdaad iedereen adviseren om NIET op te nemen bij dit nummer.

Plaats reactie