LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pietiebie
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jun 2018 17:12

Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door Pietiebie »

ik heb een vraag/probleem.
Aan het begin van het jaar heb ik op Facebook een advertentie gezien om te gaan fitnessen voor vrouwen. 7x gratis sporten op proef. ik heb gebeld en uitgelegd dat ik reageer op de Facebook advertentie van 7x gratis op proef sporten (ze reageerde al van: oh ja <-- heel lauw).
ik heb een afspraak gemaakt en ik moest gelijk iets ondertekenen (ik vond het een beetje vreemd en er werd ook gevraagd naar mijn bankrekening). ik dacht okay, na 7x op proef gesport te hebben, dan gaan ze pas geld innen. ik ben 5x geweest, maar door omstandigheden en drukte heb ik niet verder kunnen sporten. ik zag op mijn afschrift dat er voor 2 maanden geïnd werd. ik heb dat bedrag teruggestort en ook de automatisch incasso geblokkeerd. ik heb een bericht gestuurd dat ik voorlopig niet kon sporten, maar zodra alle drukte voorbij was dat ik wilde hervatten.
Krijg ik een brief van incasso (ik heb niet eens een aanmaning gehad).
Ik heb de Incassoburo gebeld en gezegd dat ik dat agressief en geldwolfgedrag vond. Ik kreeg toen van de Incassoburo te horen, "ja, je hebt ondertekend". Maar, waarom moest ik ondertekenen voordat ik 7x gratis op proef mocht sporten?
Ik zou dus nog iets laten weten aan de dames fitnessschool, maar voordat ik heb kunnen bellen heb ik alweer een incassobrief gekregen. ze vragen een bedrag voor het hele jaar met rente. Hoe kan je in Gods naam incasso vragen voor geld dat nog geïnd moet worden en dan ook nog rente voor het bedrag voor 12 maanden, terwijl er maar 6 maanden verstreken zijn?

Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

NeoDutchio
Berichten: 12336
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat heeft u ondertekend? U heeft ergens blind uw handtekening onder gezet en uw rekeningnummer doorgegeven. Zo te merken bent u een overeenkomst aangegaan. Om daar onderuit te komen zal u moeten bewijzen dat er gedwaald is. Maar ja, waarom een rekeningnummer doorgeven als iets gratis is? En waarom een handtekening zetten onder iets waar uitleg in staat maar niet gelezen word?
Waren er ook voorwaarden aan de 7 keer gratis sporten? Was het echt gratis om uit te proberen, of was de actie de eerste 7 keer gratis sporten bij een abonnement?
U geeft nu te weinig informatie om helder te weten wat er gebeurd is, wat de actie was en waar u voor getekend heeft.

rvjapio
Berichten: 1003
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door rvjapio »

Uw handtekening is heel veel waard, zowel positief als negatief. Als u vragen hebt bij tekening doe dat dan voortaan nooit voordat alles u duidelijk is.

Icasheb
Berichten: 243
Lid geworden op: 27 nov 2017 15:35

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door Icasheb »

Bij veel sportscholen stunten ze met gratis lessen of een maand gratis. Indien dit niet schriftelijk word beëindigd binnen 2 weken, dan zit je vaak alsnog eraan vast. Wat staat er op het contract wat u heeft ondertekend?

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Pietiebie schreef:Aan het begin van het jaar heb ik op Facebook een advertentie gezien om te gaan fitnessen voor vrouwen. 7x gratis sporten op proef.
Heb je daar een screenshot van?
Pietiebie schreef:ik dacht okay, na 7x op proef gesport te hebben, dan gaan ze pas geld innen.
Hoeveel dacht u dat ze zouden innen?
Pietiebie schreef:Krijg ik een brief van incasso (ik heb niet eens een aanmaning gehad).
Zijn er extra kosten intekening gebracht?

stofzuigertje

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Eerst goed lezen, dan tekenen en vele gaan alle sportscholen in de grote steden af en telkens een proef..... en daar zitten ze niet op te wachten!

ernieeduard
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jul 2017 13:25

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door ernieeduard »

Kijk dit is nou de Sport van de Sportschool!!! Daarom ben ik al jaren geleden gestopt met de Sportschool, heel veel beloftes tot aan de Maan, maar na komen hebben ze nog nooit gehoord. Ik wandel tegenwoordig en ik loop hard en ik loop gewoon tien trappen op en neer, dan heb je geen sportschool nodig. Op internet staan voldoende oefeningen om je hele lichaam in top conditie te houden zonder ook maar een stap in de sportschool te hebben gezet.

Nanzia
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jun 2018 15:43

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door Nanzia »

Hallo,

Als ik jou was zou ik naar de sportschool gaan en een kopie vragen van dat contract en eens goed lezen wat je nu eigenlijk precies getekend hebt. Bij de krant hebben ze weleens van die gratis proefabonnementen, maar in de kleine lettertjes staat meestal dat; als je het niet schriftelijk opzegt voor de proeftermijn verstreken is, het stilzwijgend met een betaald abonnement wordt verlengt, dat voortduurt tot dat je het schriftelijk hebt opgezegd. Dat gezegd is het dus heel goed mogelijk dat je nog steeds zo een stilzwijgend abonnement hebt lopen. Dus ff goed uitpluizen wat je hebt getekend en alles schriftelijk stopzetten en overal kopietjes van bewaren. Misschien kun je aan facebook een kopie van die advertentie vragen zodat je dat van die aanbieding kunt aantonen en eventuele misleiding kunt bewijzen. Succes ermee.

alfatrion
Berichten: 21923
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan sportschoolabonnement na proeflessen

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nanzia schreef:Bij de krant hebben ze weleens van die gratis proefabonnementen, maar in de kleine lettertjes staat meestal dat; als je het niet schriftelijk opzegt voor de proeftermijn verstreken is, het stilzwijgend met een betaald abonnement wordt verlengt, dat voortduurt tot dat je het schriftelijk hebt opgezegd. Dat gezegd is het dus heel goed mogelijk dat je nog steeds zo een stilzwijgend abonnement hebt lopen.
En laat dat nu net een misleidende en oneerlijke handelspraktijk zijn.

Gesloten