LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde levering uit faillissement veiling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Wyger
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2020 11:43

Verkeerde levering uit faillissement veiling

Ongelezen bericht door Wyger »

Onlangs een mooie laptop gekocht via een online BVA Auctions veiling.

In deze veiling werden 4 andere laptops aangeboden met dezelfde specificaties behalve dat bij 2 van deze laptops de foto's afweken.
Ik ben zelf ICTer van beroep en heb goed kunnen zien dat bij deze 2 laptops een zogeheten Surface Dock afgebeeld werd. Dit stond niet in de omschrijving van het kavel. Ik heb geboden op de laptop met Surface Dock (zichtbaar op de foto) en ik heb de veiling gewonnen.

Nu bij levering is er los in de verpakking een extra oplader meegeleverd en niet de afgebeelde Surface Dock. Een oplader en Surface Dock lijken erg op elkaar. De kans is groot dat er een vergissing gemaakt is bij het inpakken. Ik heb hierover direct contact gezocht met BVA Auctions.

In hun reactie wordt mijn claim afgewezen omdat het Surface Dock niet vermeld staat in de omschrijving van het artikel. Ik vraag mij af waarom ik wel een tweede oplader heb ontvangen. Die staat ook niet in de omschrijving. Dit sterkt mijn vermoeden dat er een fout is gemaakt bij het inpakken.

Ik heb gevraagd naar een passende oplossing maar gezien ze mijn "claim" afwijzen heb ik nergens recht op.
Klopt dit wel?

Lady1234
Berichten: 27121
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Verkeerde levering uit faillissement veiling

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het stond niet in de omschrijving, dus u hebt er geen recht op. Die foto was gewoon een lokkertje.

Wyger
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 jun 2020 11:43

Re: Verkeerde levering uit faillissement veiling

Ongelezen bericht door Wyger »