LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] arag

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

arag

Ongelezen bericht door companancy »

heeft iemand goede of slechte ervaring met arag

ik heb nu 2 keer een advocaat van hun maar ze doen geen bal voor je eerlijk gezegd. ik moet elke keer erachter aan en voorkauwen wat ze moeten doen. ik ben nu met een stomme bezwaar al een jaar bezig
en hun doen er niks aan.
is daar geen wet voor dat ook de gemeente een bezwaar binnen bepaalde tijd gedaan moet hebben?

groetjes

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: arag

Ongelezen bericht door Amie »

Behalve Arag heeft DAS er ook een handje van om verzekerde van rechtsbijstandsverzekeringen te laten bungelen. Ik kreeg toen ik door mijn wg, wegens reorganisatie ontslagen werd, een Doe het lekker Zelf gevoel bij. Zij hebben geen contact opgenomen met wg, zelfs geen brief gestuurd. Ik heb, gezien de tijdsdruk alles zelf gedaan, tot de schikking voor de kantonrechter toe. Waar betaal je eigenlijk een verzekering voor als je toch zelf moet doen? Je komt er pas achter hoe goed of hoe slecht een verzekering is, als je er gebruik van moet maken. Deze verzekering gaat bij mij bij het grof vuil. Het is een grof schandaal om iemand in de waan te laten dat ze beschermd zijn maar als puntje bij paaltje komt is de boodschap: zoek het zelf maar uit.

companancy
Berichten: 101
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:44

Re: arag

Ongelezen bericht door companancy »

ja en naast dit alles
kwam ik er achter daar dat ik een uitkering heb ook nog in aanmerking kom voor een advocaat zonder dat ik er wat voor moet betalen
dus deze verzekering die meer dan 10 euro kost gaat de deur uit dat snap je wel

groetjes

vorage
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:01

Re: arag

Ongelezen bericht door vorage »

Ik zou haar een duidelijke termijn stellen van bijvoorbeeld twee weken om daadwerkelijk actie te nemen en daarna een beroep te doen op de geschillenregeling die een rechtsbijstandverzekeraar bijna altijd heeft.

Een bestuursorgaan moet normaal gesproken binnen acht weken op een bezwaar beslissen.

Gesloten