Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:19
Burgers mogen wetsvoorstellen maken. Dus ja. Maar ik kan niet iets tackelen wat ik niet kan vinden.
Je hebt dus geen idee hoe het werkt. Anders zou je gewoon een initiatiefvoorstel schrijven.
Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:19
Welke regeling/wet staat dat ik niet mag opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld?
Nergens natuurlijk. Je zoekt een verkeerde oplossing voor een uberhaupt niet bestaand probleem.
Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:17
Ik heb de avg gebeld...
Als dit is wat je schrijft, zou ik me maar niet druk maken over het schrijven van wetsvoorstellen.

Laat het juridische los en zoek hulp op het sociale vlak, daar heb je veel meer aan.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:17
Ik heb mijn sleutels besteld bij veiligheids-sloten.nl en nee, ik ga geen enkele bedrijf af, behalve hun.
Ik heb dezelfde vragen zoals jullie..maar het gaat mij maar om 1 ding...waarom mag ik geen gegevens opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld? Welke wet? Welke regeling?
Ik heb de avg gebeld en ze zeggen dat het geen avg is. Ik heb de avg gevraagd welke wetten. Welke regelingen..maar ze kunnen me niks geven
Goh, is de AVG ook al telefonisch bereikbaar? :roll:

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:17
maar het gaat mij maar om 1 ding...waarom mag ik geen gegevens opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld? Welke wet? Welke regeling?
U mag het best vragen, maar een bedrijf gaat geen administratie bijhouden van wanneer welk artikel besteld is. Er valt simpelweg geen antwoord op te geven.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

ZeerPrivé schreef:
19 dec 2023 13:36
Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:17
Ik heb mijn sleutels besteld bij veiligheids-sloten.nl en nee, ik ga geen enkele bedrijf af, behalve hun.
Ik heb dezelfde vragen zoals jullie..maar het gaat mij maar om 1 ding...waarom mag ik geen gegevens opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld? Welke wet? Welke regeling?
Ik heb de avg gebeld en ze zeggen dat het geen avg is. Ik heb de avg gevraagd welke wetten. Welke regelingen..maar ze kunnen me niks geven
Goh, is de AVG ook al telefonisch bereikbaar? :roll:
Ja echt he, wist inderdaad niet dat ik de AVG kon bellen. :lol: :lol:
https://www.autoriteitpersoonsgegevens. ... ywetgeving
Maarre, ooit lang geleden sleutels moeten bij laten maken en dat ging echt niet zonder een geldig ID.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:17
Ik heb mijn sleutels besteld bij veiligheids-sloten.nl en nee, ik ga geen enkele bedrijf af, behalve hun.
Ik heb dezelfde vragen zoals jullie..maar het gaat mij maar om 1 ding...waarom mag ik geen gegevens opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld? Welke wet? Welke regeling?
Ik heb de avg gebeld en ze zeggen dat het geen avg is. Ik heb de avg gevraagd welke wetten. Welke regelingen..maar ze kunnen me niks geven
U mag dat gewoon vragen, maar dan zult u de codes moeten geven. Om te verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van die sleutels.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 dec 2023 15:14
U mag dat gewoon vragen, maar dan zult u de codes moeten geven. Om te verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van die sleutels.
Ook als de TS de code/ het certificaat laat zien, krijgt zij geen antwoord op die vragen. De reden is simpel: dat wordt helemaal niet bijgehouden. Er is geen register van bijgemaakte sleutels o.i.d. - het enkele feit dat iemand beschikt over de sleutel en het erbij horende certificaat is voldoende om een extra sleutel te (laten) maken.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door xflorisx »

Mrvica88 schreef:
19 dec 2023 13:19
Burgers mogen wetsvoorstellen maken. Dus ja. Maar ik kan niet iets tackelen wat ik niet kan vinden..welke regeling/wet staat dat ik niet mag opvragen wanneer extra sleutels zijn besteld?
Je moet de vraag andersom stellen. Je mag alles vragen, maar waar staat in de wet dat ze jou die gegevens moeten geven.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

xflorisx schreef:
19 dec 2023 16:05
Je moet de vraag andersom stellen. Je mag alles vragen, maar waar staat in de wet dat ze jou die gegevens moeten geven.
En dan eerst nog de voorafgaande vraag beantwoorden: waarom zouden die gegevens er überhaupt zijn?

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
19 dec 2023 15:19
Nijogeth schreef:
19 dec 2023 15:14
U mag dat gewoon vragen, maar dan zult u de codes moeten geven. Om te verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van die sleutels.
Ook als de TS de code/ het certificaat laat zien, krijgt zij geen antwoord op die vragen. De reden is simpel: dat wordt helemaal niet bijgehouden. Er is geen register van bijgemaakte sleutels o.i.d. - het enkele feit dat iemand beschikt over de sleutel en het erbij horende certificaat is voldoende om een extra sleutel te (laten) maken.
Dat zou kunnen, maar ik weet wel dat sommige sleutelmakers een eigen administratie bijhouden. Zo kon ik hier ook achterhalen hoeveel sleutels ik in totaal had van mijn eigen voordeur. Ik twijfelde of ik er 2 of 3 had laten bijmaken, toen ik de code liet zien, keek ie even en wist ie me te vertellen dat het er 3 waren. Bleken mijn ouders er ieder 1 te hebben en was dat vergeten. Dacht dat ze er samen 1 hadden.

Mrvica88
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2020 21:29

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Mrvica88 »

Niemand gaat mij vertellen wat er gaande is in mijn leven en wat niet. Dat heet gaslighten..een manipulatie techniek.
Hulp zoeken voor sociale contacten? Geen interesse. En ook hier geldt..niemand gaat wat dan ook bepalen voor mij. Wil je baas spelen over iemand, dan koop je een hond. Heb geen zin in mensen die controle willen hebben over mij.

Ik doe wat ik wil. En als ik zo iets heb van.. wetsvoorstellen maken dan zal ik dat ook doen.

Dingen bestellen bij wie dan ook...ze kunnen al die gegevens terug zien. Zelfs de tijd kunnen ze terug zien. Net zoals ik kan terug zien wanneer en om hoe laat ik dingen heb gekocht.

Ik vindt het niet erg dat mensen geen antwoorden kunnen geven. Dat geeft niks. Maar zomaar dingen roepen..ho maar. Stop maar. Ik hou niet van onwetendheid en dan vanuit onwetendheid dingen roepen, terwijl je niet eens weet waar je het over hebt.

Nogmaals..ik heb hun bewezen op camera dat ik die certificaat nummer heb geknipt en door de wc heb gespoeld. En heb ze bewezen dat ik de hoofdbewoner ben van het adres wat ik heb opgegeven zoals huurcontract en DigiD. Ze kunnen me precies zeggen wanneer er slotcilinders zijn besteld..maar weigeren om me te vertellen wanneer extra sleutels zijn besteld.

Zelfs de bankafschrijving is op mijn naam. De naam dus dat op de huurcontract staat van deze woning.

Ik heb een mooi idee gekregen voor de wetsvoorstellen...kan iemand bewijzen dmv uittreksel van de gemeente... alsjeblieft... bewijs. Is er sprake van inbraak dan dient het te gebeuren ook met videobellen en tijdens die video bellen ook id laten zien. Maar waar zetten? Het gaat hier om je eigen eigendom ****

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U mag helemaal geen gewoon papier door de wc spoelen. Weet u dat niet? Staat in de wet. 😡

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Kunt u dan niet gewoon op uw bankafschriften kijken wanneer u die extra sleutels heeft besteld. Dan weet u wanneer die extra sleutels zijn besteld.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts denkt dat iemand anders sleutels heeft besteld. Beetje paranoïde.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door xflorisx »

Moneyman schreef:
19 dec 2023 16:43
xflorisx schreef:
19 dec 2023 16:05
Je moet de vraag andersom stellen. Je mag alles vragen, maar waar staat in de wet dat ze jou die gegevens moeten geven.
En dan eerst nog de voorafgaande vraag beantwoorden: waarom zouden die gegevens er überhaupt zijn?
Nee hoor, Nergens voor nodig. Hij mag vragen, maar laat topic starter maar eerst een wet opzoeken waarin staat dat hij recht heeft op die gegevens. Stel bijvoorbeeld dat leverancier ze niet eens heeft. Kan hij/zij nog zeggen dat hij/zij ze niet heeft.

Gezien de reactie hierboven van TS kan dit wel een heel leuk topic worden.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door xflorisx »

Lady1234 schreef:
19 dec 2023 22:47
De Ts denkt dat iemand anders sleutels heeft besteld. Beetje paranoïde.
Een beetje maar!

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Hommer »

Het is geen paranoia als ze echt achter je aan zitten en/of je kwaad willen doen :wink:

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
19 dec 2023 19:38
Moneyman schreef:
19 dec 2023 15:19
Nijogeth schreef:
19 dec 2023 15:14
U mag dat gewoon vragen, maar dan zult u de codes moeten geven. Om te verifiëren dat u daadwerkelijk de eigenaar bent van die sleutels.
Ook als de TS de code/ het certificaat laat zien, krijgt zij geen antwoord op die vragen. De reden is simpel: dat wordt helemaal niet bijgehouden. Er is geen register van bijgemaakte sleutels o.i.d. - het enkele feit dat iemand beschikt over de sleutel en het erbij horende certificaat is voldoende om een extra sleutel te (laten) maken.
Dat zou kunnen, maar ik weet wel dat sommige sleutelmakers een eigen administratie bijhouden. Zo kon ik hier ook achterhalen hoeveel sleutels ik in totaal had van mijn eigen voordeur. Ik twijfelde of ik er 2 of 3 had laten bijmaken, toen ik de code liet zien, keek ie even en wist ie me te vertellen dat het er 3 waren. Bleken mijn ouders er ieder 1 te hebben en was dat vergeten. Dacht dat ze er samen 1 hadden.
Maar dat zegt natuurlijk nog steeds niets. Iemand anders kan één sleutelmaker verder hebben gebruikt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nee, daarom snap ik ook eigenlijk niet wat TS precies wil. Misschien in het algemeen sleutelregister checken? Dat zou wel een grote fout zijn zou zoiets bijgehouden worden. Een goeie hacker vindt zo wat sleutels van mensen die wat leuke zaken in huis hebben en het scheelt in braaksporen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Waarom mag ik geen informatie opvragen of er extra sleutels zijn besteld of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

En dat is denk ik waarom TS iets over de AVG gehoord heeft: juist het registreren van dergelijke zaken kan spanning met de AVG opleveren. Niet het verstrekken van informatie aan de rechthebbende, als er al iets vastgelegd zou zijn

Het is een blijft een klok/ klepel-verhaal, overgoten met wat (al dan niet terechte) paranoia.

Plaats reactie