LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat kan ik hiermee doen?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Girl86
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:41

Wat kan ik hiermee doen?

Ongelezen bericht door Girl86 »

Ik zit met een lang, ingewikkeld verhaal, maar ben eigenlijk ten einde raad.

Een jaar geleden heeft mijn vriend onze relatie na 2 jaar beeindigt. Op dat moment liep hij net een 3tal maanden bij het GKB.
Ten tijde van onze relatie heb ik hem meerdere malen en bedrag geleend. In totaal is dit opgelopen tot ruim €1100,-
Achteraf heb ik hier natuurlijk spijt van, maarja als je denkt dat het goed is, dan doe je daar niet moeilijk over.
Op het moment dat hij bij het GKB kwam is daar ook de schuld aan mij vastgelegd, met zijn en mijn handtekening eronder, met het feit dat hij mij dat geld schuldig is.

Nu zijn we een jaar verder en in dat jaar heb ik nog maar €50,- van hem gekregen.
Wel weet ik dat hij gewoon op vakantie gaat, en nieuwe auto's koopt.
Al meerdere malen is er naar hem gebeld, maar krijg totaal geen respons.

Nu vroegen mijn ouders en ik me af, wat ik hieraan kan doen en of ik niet een soort van rente/boete kan gaan eisen?
Het duurt nu namelijk al zo lang, en al zovaak is beloofd dat het betaald zou worden.

Ikzelf denk dat ik sterk sta met het feit dat het zwart op wit staat met zijn handtekening eronder.

Wie kan mij helpen?
Want ik ben echt ten einde raad!

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Wat kan ik hiermee doen?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Leg deze vraag ook eens voor bij....

[email protected]

al meerdere malen hebben mensen van dit forum en van het forum van Vara Kassa hun vorderingen ook binnengekregen.

Grootvader

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Wat kan ik hiermee doen?

Ongelezen bericht door roro25 »

beste Girl86,

Op het moment dat je een relatie hebt is alles ok. Maar de ellende begint pas bij het uit elkaar gaan. Je hebt alleen een groot voordeel; je hebt de lening zwart op wit staan en hij heeft je reeds 50 betaald. Een bewijsvoordeel voor jou want hij heeft daarmee het bestaan van de schuld aanvaard.
Wat zijn de afspraken die gemaakt zijn met de GKB mbt tot aflossing van de bij jou uitstaande schuld. Is er afgesproken dat hij een vast bedrag zou aflossen of niet. Als die er zijn dan heeft hij zich daar niet aangehouden en is de gehele schuld direct opeisbaar. Daar zal je wel voor naar de rechter moeten.

Ik heb niet veel vertrouwen in het advies van grootvader. Volgens mij het ie aandelen in die firma of zo.

Ga liever naar het juridsich loket (www.hetjl.nl) voor meer hulp. Zit je onder de inkomensgrens van 17.000 euro dan heb je reht op gesubsidieerde bijstand van hen. Laat je door hen voorlichten.

succes

Gesloten