LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door grun »

T.H. van Aarle schreef:10% van Nederland heeft dus geen mobieltje? Dat zijn 1.8 miljoen mensen.
Daar valt wel het nodige op af te dingen. In de eerste plaats heeft NL geen 18 miljoen inwoners maar net iets meer dan 17 miljoen. En daarvan zijn 1.413.000 maar 7 jaar of jonger.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... gspiramide

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door kweenie »

Het gaat daar volgens mij over smartphone gebruik. Dat ligt natuurlijk nog een stuk lager dan het aantal huishoudens dat in het geheel geen mobiele telefoon heeft (dus ook gsm zonder internet). Maar eigenlijk is dat percentage niet zo heel relevant. Al zou maar één procent van de huishoudens geen mobieltje hebben, dan nog gaat het om tienduizenden huishoudens die alleen met moeite zouden kunnen inloggen.

Aan de andere kant zijn er ook tienduizenden mensen die in het geheel geen internet hebben/gebruiken. Die kunnen dus sowieso geen gebruik maken van zulke websites. En toch kunnen zij gewoon leven en de dingen regelen die geregeld moeten worden. Je kunt je dus afvragen of het echt noodzakelijk is om, naast de mogelijkheden voor mensen met gsm en internet en voor mensen zonder internet, nog een derde optie te ontwikkelen/in stand te houden, voor mensen met internet maar zonder gsm.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
T.H. van Aarle schreef:10% van Nederland heeft dus geen mobieltje? Dat zijn 1.8 miljoen mensen.
Daar valt wel het nodige op af te dingen. In de eerste plaats heeft NL geen 18 miljoen inwoners maar net iets meer dan 17 miljoen. En daarvan zijn 1.413.000 maar 7 jaar of jonger.
https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... gspiramide
Volgens mij heb jij niet naar de link gekeken die sjohie gaf. Als je daarnaar kijkt zie je onder andere dat het gaat om mensen van 12 jaar en ouder, om eens wat te noemen. Hier nog eens de link: https://opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/ ... 7159736171

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:Volgens mij heb jij niet naar de link gekeken die sjohie gaf.
Dat klopt, die heb ik gemist. Mijn reactie sloeg uitsluitend op de suggestie dat 1.8 miljoen mensen in NL geen mobieltje heeft.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door sjohie »

T.H. van Aarle schreef:
sjohie schreef: Verder heeft ~90% van de Nederlanders toegang tot een mobiele telefoon aldus het CBS, en dus de mogelijkheid tot het ontvangen van een sms. Uw gevoelde probleem is dus niet zo wijdverspreid als u hierboven schrijft, dat maakt het in individuele gevallen niet minder vervelend, maar het betreft verre van een meerderheid.
10% van Nederland heeft dus geen mobieltje?
Dat zijn 1.8 miljoen mensen.
Het gaat over toegang tot een mobiele telefoon, en dus de mogelijkheid tot ontvangst van een DigiD verificatie sms. En als men de groep die te jong is om dat zelfstandig te mogen doen (grofweg <12 jaar) er niog van af trekt, is van het grote probleem waar u het overheeft, overduidelijk geen sprake. Ter info, op de statline site van het CBS kan u dmv filters en de diverse zoekingangen nog veel meer relevante cijfers vinden, mocht u dat op prijs stellen.

Maar goed, ik heb eea met cijfers onderbouwd, van dé autoriteit op dat gebied in Nederland, het onafhankelijke CBS, als u eenzelfde kaliber bron heeft die uw grote probleem wel onderbouwd, sta ik daar open voor.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Groot probleem sinds dubbele beveiliging DigiD

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar pak hem beet 10% is wel een grote minderheid.

Er zijn talloze aanzienlijk kleinere groepen die voor hun belangen op de barricaden springen en ook nog 'gehoord' worden.

Gesloten