LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toeslagen aangevraagd via intermediair

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
daphnerozeboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2018 10:17

Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door daphnerozeboom »

ik heb onlangs zorgtoeslag aangevraagd via de site van de belastingdienst, paar weken kreeg ik een mail van mijn toeslagen dat ik via hun zorgtoeslag had aangevraagd, ik heb deze rekening niet betaald. deze week kreeg ik een brief met een aanmaning dat ik moest betalen en nu 47,- euro moest betalen. nadat wij vanmorgen de belastingdienst hebben gebeld vertelde deze persoon dat die site (mijn toeslagen.nl) niet bij de belastingdienst hoorde maar je wordt via de belastingdienst via een link wel doorgestuurd naar de site wij vinden dit oplichterij omdat je via de belastingdienst iets wil aanvragen en op de link klikt en vervolgens moeten wij horen dat dit niet van de belastingdienst is. wij zijn erg teleurgesteld en voelen ons opgelicht.
Laatst gewijzigd door Radar op 28 feb 2018 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Holy53 »

daphnerozeboom schreef:ik heb onlangs zorgtoeslag aangevraagd via de site van de belastingdienst, paar weken kreeg ik een mail van mijn toeslagen dat ik via hun zorgtoeslag had aangevraagd, ik heb deze rekening niet betaald. deze week kreeg ik een brief met een aanmaning dat ik moest betalen en nu 47,- euro moest betalen. nadat wij vanmorgen de belastingdienst hebben gebeld vertelde deze persoon dat die site (mijn toeslagen.nl) niet bij de belastingdienst hoorde maar je wordt via de belastingdienst via een link wel doorgestuurd naar de site wij vinden dit oplichterij omdat je via de belastingdienst iets wil aanvragen en op de link klikt en vervolgens moeten wij horen dat dit niet van de belastingdienst is. wij zijn erg teleurgesteld en voelen ons opgelicht.
Je wordt niet door Belastingdienst door gestuurd.
En hoezo opgelicht? Hebben ze niets voor u gedaan dan.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door grun »

daphnerozeboom schreef: maar je wordt via de belastingdienst via een link wel doorgestuurd naar de site wij vinden dit oplichterij omdat je via de belastingdienst iets wil aanvragen en op de link klikt
Mag ik vragen welke link precies u bedoelt? Ik kan het op de site van de belastingdienst niet vinden.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U bent natuurlijk niet door een link van de belastingdienst doorgestuurd naar een commerciële site om een toeslag aan te vragen.

U hebt gewoon op ern advertentie geklikt. Die site niet gelezen, uw gegevens ingevuld, niet in uw mail gekeken en nu denkt u dat u klaar bent.

Maar dat bent u pas als u betaald hebt.

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Emcede »

Mijntoeslagen.nl is NIET van de belastingdienst. U bent ook NIET door de belastingdienst doorverwezen of doorgelinkt. U heeft zelf deze site bezocht en uw gegevens ingevuld. Dit is een commercieel bedrijf. U ontvangt daarom een nota die u moet betalen. Niet betalen levert alleen maar ellende en nóg hogere kosten op.

Volgende keer toch beter uitkijken op welke sites u uw gegevens invoert... Dat u zich opgelicht voelt ligt enkel aan uzelf. U bent niet opgelicht, u heeft zich laten gebruiken door een bedenkelijk bedrijf.

Henk Toeter
Berichten: 659
Lid geworden op: 23 jun 2017 10:50

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Henk Toeter »


daphnerozeboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2018 10:17

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door daphnerozeboom »

Je wordt wel doorgestuurd via mijn belastingdienst !!!!!

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door grun »

daphnerozeboom schreef:Je wordt wel doorgestuurd via mijn belastingdienst !!!!!
U kunt toch gewoon even de link geven?

daphnerozeboom
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2018 10:17

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door daphnerozeboom »

Je gaat na de site van belastingdienst.nl je klikt op inloggen en je ziet mijn toeslagen staan via die link ben ik erop gekomen. Als meisje van 17 denk je alles te regelen via de belastingdienst en dan ga je via de belastingdienst wat aanvragen waarom staat daar dan mijn toeslagen. Je zou denken dat het bij de belastingdienst hoort of niet dan

Emcede
Berichten: 302
Lid geworden op: 18 dec 2010 23:45

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Emcede »

daphnerozeboom schreef:Je gaat na de site van belastingdienst.nl je klikt op inloggen en je ziet mijn toeslagen staan via die link ben ik erop gekomen. Als meisje van 17 denk je alles te regelen via de belastingdienst en dan ga je via de belastingdienst wat aanvragen waarom staat daar dan mijn toeslagen. Je zou denken dat het bij de belastingdienst hoort of niet dan
Als je op deze manier bent gaan inloggen is het onmogelijk dat je op een commerciële site terecht komt. Sorry hoor maar het kán gewoon niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door grun »

daphnerozeboom schreef:Je gaat na de site van belastingdienst.nl je klikt op inloggen en je ziet mijn toeslagen staan via die link ben ik erop gekomen. Als meisje van 17 denk je alles te regelen via de belastingdienst en dan ga je via de belastingdienst wat aanvragen waarom staat daar dan mijn toeslagen. Je zou denken dat het bij de belastingdienst hoort of niet dan
Het lukt mij niet om dat te reproduceren. Ik kan wel inloggen via digid en dan toeslagen aanvragen. Maar dat is gewoon gratis en niet via een intermediair.

Kun je het misschien eens proberen vanaf een andere pc? Ik krijg het idee dat u zonder het te weten omgeleid wordt naar een site die als twee druppels water lijkt op de belastingdienst site, maar het niet is.
Laatst gewijzigd door grun op 28 feb 2018 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als u intoetst belastingdienst.nl en u toetst rechtsboven op inloggen en dan op mijn toeslagen, komt u op een pagina waarop u met digid moet inloggen.

En dan bent u op de echte site van de belastingdienst. En die is uiteraard gratis, dus via deze weg kunt u nooit een nota gekregen hebben.

Hebt u uw digid moeten invullen?

Moneyman
Berichten: 30106
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Moneyman »

Emcede schreef:
daphnerozeboom schreef:Je gaat na de site van belastingdienst.nl je klikt op inloggen en je ziet mijn toeslagen staan via die link ben ik erop gekomen. Als meisje van 17 denk je alles te regelen via de belastingdienst en dan ga je via de belastingdienst wat aanvragen waarom staat daar dan mijn toeslagen. Je zou denken dat het bij de belastingdienst hoort of niet dan
Als je op deze manier bent gaan inloggen is het onmogelijk dat je op een commerciële site terecht komt. Sorry hoor maar het kán gewoon niet.
Inderdaad. Wat je hier schrijft, kan niet waar zijn. Tenzij je op een pishing-achtige site terecht bent gekomen...

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door renewouters »

daphnerozeboom schreef:Je wordt wel doorgestuurd via mijn belastingdienst !!!!!
Ik weet niet wat je gedaan hebt maar ik zie geen enkele mogelijkheid om bij mijntoeslagen.nl te komen via belastingdienst.nl. Ik heb ook gezocht (Google, Bing) op "belastingdienst.nl", "belastingdienst toeslagen" en ik zie als eerste alleen maar de officiële site van de belastingdienst. mijntoeslagen.nl staat pas verderop in de lijst van zoekresultaten, dus ook dat kan niet de reden zijn geweest dat je er zomaar terecht kwam.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Toeslagen aangevraagd via intermediair

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je komt ook niet bij mijntoeslagen.nl, maar als je belastingdienst.nl intikt, en dan rechtsbovenaan op inloggen klikt, opent er een schermpje met
Mijn Belastingdienst
Mijn Toeslagen
Voor Ondernemers

En als je dan op Mijn Toeslagen klikt, kom je op de correcte site om in te loggen met je digig.

Gesloten