LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Valse meldingen bij het AMK

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door karin38 »

Ons gezin is het slachtoffer geworden twee maal aan toe van valse meldingen bij het AMK (advies en meldpunt kindermishandeling). De eerste keer in 2007 door een openbare school die helemaal niets deed aan het pesten van ons kind. Het AMk was naderhand ook van mening dat de melding door deze vier mensen nergens op sloeg en kant nog wal raakte. Maar je gezin is wel geschaad en de dupe hier van.
De tweede keer was net 5 maanden geleden. Je man krijgt een invalidenparkeerplaats en dat zint de buren niet. Die pesten en treiteren je door hun auto op je parkeerplaats te zetten of je klem te zetten. Politie om hulp gevraagd, maar de wijkagent doet zelfs hierin mee. Op zijn aandringen doen de buren een melding bij het AMK en hijzelf via een collega ook.
Tijdens een gesprek bij het AMK blijkt dat deze melding bestaat uit pure larie en ook nergens op slaat.
Na enige maanden moet het AMK het dossier sluiten, maar in hun eindrapport staat ook alleen maar leugens en je woorden zijn in het geheel verdraaid.
Maar je gezin is voor de tweede keer geschaad en kapot gemaakt. Excuses van het AMK is er wederom niet bij. En de buren gaan door met pesten en treiteren.
Zijn er ouders en verzorgers die dit verhaal herkennen en ook het slachtoffer zijn geworden van valse en gemene meldingen bij het AMK.
Misschien kunnen we elkaar hierin steunen en elkaar helpen en een luisterend oor bieden naar elkaar. Samen sta je namelijk sterker.
Want hier moet een einde aan komen, dit kan niet langer zo.
Of kan iemand ons en anderen hierin helpen en steunen?
Ik hoop op positieve reacties.

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door karin38 »

Vanmorgen zijn we met onze zoon naar de kinderarts geweest, een schat van een man die wij al jaren kennen en die wij goed vertrouwen.
Hij heeft onze zoon onderzocht en gekeken naar zijn gewicht en naar zijn lengte. Beide zijn goed en horen bij zijn leeftijd.
Het AMK en de anonieme valse melders staan nu in hun hemd. Want volgens de anonieme melders zou onze zoon te mager en te bleek zijn. Hij is inderdaad wat bleker, maar dat komt omdat hij een nogal lichte huid heeft.
Helemaal niets aan de hand met onze zoon. Allemaal die zich zogenaamd zorgen maakt om onze zoon hebben het nakijken.
Wij gaan dan ook verdere stappen ondernemen tegen de valse meldingen en het AMK.
Het muisje zal dus een naar staartje krijgen.

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door karin38 »

Aangifte doen wegens laster.

Volgende week wordt er aangifte gedaan tegen een leerplichtambtenaar wegens de lasterlijke leugens die hij verteld heeft tegen het AMK.
Ook zal er met een leidinggevende van het AMK een gesprek plaatsvinden over de leugens en laster die een medewerker/ster heeft geschreven in een afsluitende brief. Woorden die verdraaid zijn en leugens die er verteld worden in deze bewuste brief.
De website van ons met het hele verhaal en de rol die de politie hierin speelt zullen er op komen te staan.

Wordt vervolgd.

afc
Berichten: 5
Lid geworden op: 26 nov 2009 12:15

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door afc »

Ik kan het verhaal bij ons zijn ook meldingen gedaan door het bedrijf wm adviesgroep die woont drie straten verder maar goed de melding staat bij het amk en die moeten elke melding in acht nemen dus ik laat die mensen komen om te praten , alles wat er gezegt is komt bij onze buren vandaan allemaal onzin zei weet van niks , maar wij zitten met gezeur

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door karin38 »

Hier het vervolg van de valse meldingen die onze eigen buren en de wijkagenten hebben gedaan bij het AMK en Jeugdzorg.
We hebben dus twee gesprekken gehad op het kantoor van het AMK bij Jeugdzorg hier in Almere.
Er kwamen heel veel leugens naar voren. Alle leugens konden we keihard weerleggen. Maar er zat wel een addertje onder het gras. We moesten opvoedhulp accepteren. Deden we dat niet, dan zou er door Toegang, onderdeel van bureau Jeugdzorg, een gedragsdeskundige ingeschakeld worden. Daarna de kinderrechter inschakelen en dan onder toezichtstelling van onze zoon.
Dus moesten we dat onder dwang accepteren.
Ondertussen een klacht ingediend bij de klachtencommissie van de politie Flevoland. Na enige maanden pas wordt je daardoor uitgenodigd voor een hoorzitting. Een wassen neus, want na ruim een uur praten en met allerlei keiharde bewijzen tegen hen, wordt je de mond gesnoerd en mag je gaan.
Je moet binnen 6 weken antwoord krijgen. Niet dus. Ze weten precies waar je woont, maar express sturen ze twee keer aan toe de uitslag naar een verkeerd huisnummer. Uitslag: je krijgt ongelijk en je wordt eventjes nogmaals door de ..... gehaald. De burgemeester van Almere doet er als korpsbeheerder nog even een schepje bovenop. je hebt geheel ongelijk.
Ondertussen heb je met de Toegang van Jeugdzorg een aantal gesprekken, ook bij je thuis, want ze willen toch voor de zekerheid je huis nog even zien. Of je niet hebt lopen liegen tegen hen.
Je krijgt een eindrapport en advies van hen opgestuurd vol met leugens. Want een medewerkster van Fornhese waar je kind een ADHD test heeft gehad kan haar mond niet houden en wat je haar in vertrouwen hebt verteld, verteld zij eventjes dunnetjes door aan Jeugdzorg. Fornhese erkent hun fout en vraagt aan Jeugdzorg de betreffende tekst eruit te halen. Wordt geweigerd door de Toegang, want eenmaal verteld is verteld en blijft in het dossier staan.
Je krijgt dus opvoedhulp aangeboden door Triade. Je gaat daar naartoe voor het eerste gesprek.
De dame gaat direct op haar doel af, zegt niet tegen je hoe alles zal gaan lopen. Nee. Ze zegt direct dat je man ziek is en vraagt aan je of hij de hele dag in bed legt. Je zegt dat je man helemaal niet ziek is en dat hij alles doet wat hij kan doen en veel samen met mij en onze zoon weg gaat.
Ze zegt ook direct tegen jou dat ze in het dossier heeft gelezen dat jij zelf volgens je huisarts een geestelijke stoornis hebt. Ook dat veeg je direct van tafel af.
Vervolgens wil ze alles van jou en je man weten, hoe lang je getrouwd bent, of je kind gewenst is, hoe lang je er over gedaan hebt om zwanger te worden. Hoe je ouders heten, wanneer ze geboren zijn, wat hun beroep was, hoe lang zij getrouwd zijn of waren. Hoeveel broers en zusters je hebt, hoe oud ze zijn. wanneer ze geboren zijn, wat hun beroep is, hoe ze heten en of je nog wel contact met ze hebt. Vervolgens wil ze een hele stamboom van jouw familie maken. Of je schulden hebt. wat voor werk je doet en wat je in de toekomst voor werk gaat doen. Allerlei impertinente vragen die totaal niets te maken hebben met opvoedhulp.
Je klopt aan bij Jeugdzorg om dit door te geven en die reageerd vrij agressief. Dus roep je de hulp in van een vertrouwenspersoon, die je helpt. En vervolgens wil de leidinggevende van Triade en de Toeging zich gelijk hiermee bemoeien en hun eigen regels weer instellen. Maar je maakt hen direct duidelijk dat ze hiermee te ver gaan en dat je eerst gaat praten met die vertrouwenspersoon en dan pas wordt er verder gepraat met hen.
En ondertussen lopen jij, je man en je kind weer strijf van de stress.
Ach ja, dat kan en mag allemaal. en alleen maar omdat je een eigen invalidenparkeerplaats voor je deur hebt en de buren nog steeds je lopen te pesten en te treiteren.
Wordt waarschijnlijk nog vervolgd.

marietje1
Berichten: 90
Lid geworden op: 18 jul 2007 16:32

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door marietje1 »

Hoi wat een verschrikkelijk verhaal zeg. Lijkt met inderdaad niet leuk als dit gebeurd en ik hoop dat het AMK een deurtje verder gaat!
Ik blijf je volgen en heel veel sterkte.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Ach ja, dat kan en mag allemaal. en alleen maar omdat je een eigen invalidenparkeerplaats voor je deur hebt
Wat een huilverhaal zeg.

Nu ik geloof er maar heel weinig van. Iedereen liegt.... :mrgreen:
De buren, de wijkagent, de korpsbeheerder, de leiding van de school, het AMK, jeugdzorg, de vertrouwenspersoon, de kinderrechter , de klachtencommissie van de politie..

Is ff teveel om geloofwaardig te zijn.

Tevens bevat je verhaal geen enkele detaillering. Je hebt het over keiharde bewijzen , maar noemt niks concreets. Je hebt het over mensen die liegen maar je noemt niks concreets.

Volgens mij wordt het tijd dat je jezelf eens goed in de spiegel aankijkt.

enpassant
Berichten: 70
Lid geworden op: 04 dec 2009 17:25

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door enpassant »

Spiegeltje,spiegeltje erg hoor mevrouw wat u allemaal overkomt, sterkte gewenst.

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door Arcos »

Wij zijn ook slachtoffer van het AMK.
Een valse anonieme melding en rapporten vol met leugens en loze beloften.
Uiteindelijk wel een brief gekregen waarin staat dat wij onze kinderen niet mishandelen.
De manier waarop wij mishandeld zijn door het AMK doet verder kennelijk niet ter zake. We hebben nog klachtenbrieven geschreven etc. maar niets helpt. Je krijgt zelfs geen excuus.
De grootste frustratie die wij nu over hebben is dat we iemand in de omgeving hebben of misschien wel in de familie die ons dit kunstje heeft geflikt. Je komt er nooit achter.
Kennelijk is een melding doen bij het AMK iets dat het daglicht niet verdragen kan en kinderen gewoon opvoeden een misdaad!

Woon ik echt in Nederland?

Sterkte aan iedereen die dergelijke dingen heeft meegemaakt.

Arco.

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door Paddington »

Ja, meldingen bij het AMK kunnen anoniem. Dus als iemand jou even te grazen wil nemen, dan bellen ze het AMK en jij zit er aan vast tot het 18de jaar van je kind. Hierboven gemelde situaties zijn ongetwijfeld gewoon waar. Het is een ramp als je met dat AMK te maken krijgt. Ik ken meedere mensen die bij het AMK zijn gemeld. Bij één iemand is zelfs het kind uithuisgeplaatst. En later, zelfs zonder excuus vanwege onterecht ingrijpen, weer gauw terug....

Bij ons ook. Een leraar op school, zo'n broekie net van de Pabo af, dacht dat onze dochter misschien wat somber was en belde , na vergadering van het zorgteam, het AMK. Wij wisten van niks! Je wilt niet weten wat dat voor een strijd is geweest! Op het laatst hebben we zelfs een advocaat ingeschakeld om alle foutieve informatie te weerleggen. Maar nooit excuus hoor. Eén keer zijn ze hier thuis geweest voor een gesprek. Kwamen ze met z'n drieën en een aanvallend toon, dat hou je niet voor mogelijk. Ik heb ze de deur uitgezet.

Die electronische kinddossiers, da's ook zo'n ramp. Al die hulpverleners nemen elkaars verslag over en dat staat dan, zonder dat je er iets aan kunt veranderen, levenslang in het dossier van je kind. Kan later zelfs schadelijk zijn voor eventuele toekomstplannen.

antonio32
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 feb 2010 21:12

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door antonio32 »

hallo,

betreft het amk, ik ben zelf ook niet te spreken over het amk en ook niet over jeugzorg , ik las hier een stukje in over naar de dokter geweest, dat is juist heel goed dat je een medice verklaring heb en aan kan tone,

ik vind dat het daar echt een zooitje is , ik weet niet of julie de uit zending gezien hebben van dasjegoed recht http://www.sbs6.nl/web/show/id=803886

de mensen die seuieus een melding doen die neemt amk niet seuieus en als je een valse melding doet dan nemen ze het seuieus.... allemaal krom deze instanties..... ben er gewoon niet over te spreken :evil:


mvg Antonio

JJ1983
Berichten: 66
Lid geworden op: 09 nov 2009 00:35

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door JJ1983 »

Zo, we zien 'Jeugdzorg' en we kunnen weer allemaal lekker kort door de bocht en zonder onderbouwing los... Wat een volksfeest.

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door Arcos »

Aan: JJ1983

Zo te horen aan je opmerking ben je nog nooit slachtoffer geweest van deze instanties. Helaas is het werkelijk zo dat je van goeie huize moet komen met de juiste mensen en advocaten om je kinderen uit de klauwen van deze verscheurende monsters te houden die opereren onder en boven de wet. Ze kunnen doen en laten wat ze willen en er is geen enkele sprake meer van privacy. Om nog maar niet te spreken van de uiterst walgelijke manier waarop een dergelijke AMK-melding bij de betreffende ouders binnen komt. Over de wijze van postverzending heb ik dan nog niets gezegd en al helemaal niet over de klachtafhandeling na het onderzoek. Wanneer je een AMK-melding aan je broek hebt ben je werkelijk vogelvrij. Er geldt hier namelijk een omgekeerde bewijslast. Hun hoeven niet aan te tonen dat er sprake is van mishandeling. Nee, de ouders moeten aan tonen dat ze hun kinderen NIET mishandelen. Als je vervolgens nagaat wat er voor hun onder mishandeling valt, dan durf je je kinderen niet eens meer aan te kijken omdat dat wel eens verkeerd uitgelegd zou kunnen worden!

Van nazorg is totaal geen sprake. De afschuwelijke gevolgen voor gezinnen waar onterecht een AMK-melding is gedaan, zijn met geen pen te beschrijven! Ik hoop dat je, JJ1983, voortaan even nadenkt voor je iets schrijft!

A.C. Schouwenburg.

JoinTheRanks
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 apr 2010 23:23

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door JoinTheRanks »

Arcos, mee eens.
Ook over mijn gezin is een m.i. valse melding gedaan door een school. Mijn zoon werd van angst ernstig ziek (als je van angst blind wordt, is dat ernstig, toch?). School ,die niet aan pleinwacht deed, wat ik later pas te horen kreeg, nam zgn. niets waar DUS zat de fout thuis... de school meldde het AMK dat mijn zoon verwaarloosd werd. Ondertussen kreeg mijn zoon geen hulp van instanties, hij werd alleen op een wachtlijst van een jaar gezet ZONDER HULP en werd ondertussen steeds depressiever en angstiger. Omdat schoolbezoek je leven moet verbeteren, niet slechter maken, hield ik hem thuis om zo met hem speltherapeutisch aan de slag te gaan. Het hielp, de klachten verdwenen in 2,5 mnd en hij WILDE weer naar school. En ging ook weer. Maar toen stond het AMK al op de stoep . Niks waarheidsonderzoek: de directie had jeugd-GGZ en leerplichtambtenaar ook al beinvloed en het werd minstens 3 tegen 1.(gepapegaai) Meeste stemmen gelden... uithuisplaatsing werd geadviseerd want ik weigerde mijn zoon hulp en hinderde hem in zijn recht op school !!
Ik had een particuliere kinderpsychologe ingeschakeld, maar het AMK voegde haar rapport niet toe aan het dossier/advies-naar-de-Raad.
Gelukkig kon ik er nog een OTS van maken, maar door de OTS heeft mijn zoon 5 maanden langer dan nodig in een dagkliniek gezeten, wat hem echt geschaad heeft en wat achteraf ook een foute diagnose opleverde!. Ik heb hard moeten knokken voor de 2nd opinion. Nu mag hij weer naar school, maar geen school in dit dorp wil hem nog.
BJZ kan de OTS-en niet aan (de nieuwste mode van Vrouwe Justitia) en plaatste ons in het doorstroomteam. Pas na een half jaar is er dan de vaste gezinsvoogd (nr 5!), en na 8 maanden krijg ik het Plan van Aanpak. Voogd5 gaat nu de OTS verlengen omdat ze nog geen resultaat heeft kunnen boeken. Dus het falen van BJZ (en de GGZ) resulteert in voortzetten van een onterechte OTS.
En om mijn zoon te helpen cq te beschermen, moet ik steeds voogden dingen uitleggen omtrent hun rechten / plichten (gezinsvoogden doen inderdaad of ze voogd zijn, pas op!) , en zelfs omtrent ontwikkelingen in de psychologie en medische wetenschap, want hiervan hebben zij geen parate kennis. Ondertussen heb ik er een opvoedtaak bij: hoe leer ik mijn kind omgaan met onterecht ingrijpen van de overheid. Hij zag zijn eigen vrijheid beperkt worden, maar ook zijn moeder een burn out krijgen.
Dank voor de "hulp", lieve overbezorgde professionals die denken dat mede-professionals meer weten dan ouders en dat ouders daarom maar niet serieus genomen hoeven te worden. [Ik heb letterlijk van de AMK-"dame" (als mijn dochter zich zo kleedde had ze een probleem met me) te horen gekregen dat ik MAAR de moeder ben.] Daarom leeft ook niet de behoefte aan waarheidsvinding bij AMK/Kinderbescherming/BJZ, dat zou te vaak bovenstaande regel weerspreken.
Ze verwarren BEWUST de termen "informatie" en "feiten" (Voogd3 sprak dit uit)
En daarom, JJ...., kun je zelfs met keiharde bewijzen het verliezen van een leugen. Als is de waarheid nog zo fel, het AMK verdoezelt ze wel.

karin38
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 okt 2009 08:52

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door karin38 »

Wij hebben ondertussen ook een goede advocaat gevonden en met anderhalve week een gesprek met Jeugdzorg. Ze moeten tegenover ons met bewijzen komen wat er precies mis is in ons gezin. Kunnen ze niet, want wij hebben al twee keer dit aan hen gevraagd en ze konden daar geen antwoord op geven.
Ondertussen moesten we opvoedhulp accepteren en dat is ook ondertussen een zooitje. Ze hebben alles blindelings overgenomen.
Bij de aanvraag stonden er allemaal leugens in, mochten we niets aan veranderen. Opvoedbedrijf nam alles blindelings over, maar dan zonder de positieve dingen, waren ze vergeten.
Mochten bij het hulpverleningsplan wel een bijlage toevoegen. Hebben alles weerlegd, maar we worden niet geloofd. Ondertussen een officiele klacht ingediend bij hun zogenaamde klachtencommissie. Werd in eerste instantie geweigerd want de directie wilde het oplossen. Maar als je officieel een klacht indiend moet dat doorgestuurd worden naar hun klachtencommissie.
Ondertussen zitten we nog steeds in een stress situatie. Proberen dit zoveel mogelijk te ontlopen, maar is wel moeilijk.
Maar er is een troost, tenminste als je het troost mag noemen, we weten dat we niet de enigsten zijn die al deze ellende ook moeten doormaken.
Mensen die dit niet hebben meegemaakt of nu meemaken weten niet wat je allemaal moet doorstaan door de valse meldingen.
School werkt ook enorm tegen, die is onderdeel van alle ellende want die halen oude koeien uit de sloot.
Maar er is door de onderwijsinspectie een rapport gemaakt over deze school en deze komt naar voren als zwakke school. Wat inhoudt dat ze slechte leermiddelen hebben en de leerlingen de kans lopen op een achterstand. De onderwijsinspectie houdt ze de komende tijd scherp in de gaten.
Een interne begeleidster en de directrice hebben dingen naar boven gehaald die allang niet meer van toepassing zijn en opgelost zijn. Maar uit pure pesterij hebben ze dit wel doorgegeven.
Met als gevolg dat deze leugens overgenomen worden door de opvoed instantie.
We wachten nu het komende gesprek af en het is dan de bedoeling dat alle dossiers dan gesloten worden, eindelijk.
Want gekker moet het niet worden.

snoepje31
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2010 14:26

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door snoepje31 »

graag wil ik reageren op het berichtje van karin over valse meldingen bij het AMK. ook ik ben getroffen door valse melding bij het AMK, mijn zoontje zit op het speciaal onderwijs en gaat met de taxi naar school. in de taxi zijn er grote probleemen mijn zoontje word gepest en er worden dingen gezecht in die taxi wat echt niet door de beugel kan er rijden chaufeurs op die totaal niet met kinderen overweg kunnen laat staan met kinderen uit het speciaal onderwijs. ook zit mijn zoontje tussen kinderen met groote gedrags probleemen wat hij zo ook heel erg over neemt. ik ben al meerder malen met mijn verhaal naar school gegaan maar kreeg daar keer op keer te horen dat hun zich er niet mee konden bemoeien, het was iets tussen vervoereder/gemeente en ouders.dus ben ik bij de gemeente mij beklach gaan doen omdat het taxi bedrijf er ook niets aan kon doen, en toen ze mijn zoontje van net 7 jaar voor n dicht schoolhek af hadden gezet bij n zeer drukke weg en n groote vijver aan de andere kant,, mijn zoontje is toen geslagen en geschopt door een grooter onbekent iemand en later is hij in de taxi ook nog met n hooftsteun geslagen en hebben ze hem met deo in zijn gezicht gespoten. en de vervoerder deed niets,, toen heb ik een oficieele klacht ingediend bij de gemeente, dat had ik beter niet kunnen doen, nu was mijn zoon boos en verdrietig omdat hij zijn speelgoed niet mee naar school mocht nemen van mij en stapte hij huilend in de taxi, kinderen riepen dat dat kindermishandeling was en van het een kwam het ander de chaufeur is naar school gegaan met de melding dat ik mijn zoon zou slaan, later heeft zij ook nog een melding gedaan bij het AMK ze vond het niet genoeg. het verhaal wat er nou van mij als moeder op papier staat is hardverscheurend ik leid hier vreselijk onder en mijn zoontje ook . ik zou zo graag met mensen in contackt komen die dit ook meegemaakt hebben of nu meemaken.
daarom wil ik reageeren op de oproep van karin om met veel mensen die dit meemaken sterk te staan want het is te gek voor woorden dan dit kan en mag wij lijden hier onder maar geen sorry niks schadevergoeding, terwijl n crimineel n schadevergoeding krijgt als de politie n foutje gemaakt heeft. maar wat wij meemaken dat draag je mee dat is eigenlijk nog niet goed te maken met een sorry of een schadevergoeding. HIER MOET WAT AAN GEDAAN WORDEN!!!!!! ik hoop dat ik een reacktie krijg en dat er iets komt iets opgericht word voor ons. want het is verschrikkelijk. iedereen die dit meemaakt veel sterkte. en ik hoop op reackties.

nicholas
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 aug 2010 16:29

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door nicholas »

graag wil ik er ook op reageren wij hebben het ook meegemaakt de valsheid van amk oordelen op iets wat men nog nooit heb onderzocht de medewerkster van amk die onze zaak behandelde (juliette waasdorp) dankzij haar zijn wij onze zoon nu 6 maanden kwijt voor valse melding wat niet is onderzocht

het begon op 30 maart hij lag op mijn borst hij huilde veel dus ik trooste hem uiteindelijk viel hij in slaap maar zij armpje was tussen mijn oksel en zij gegleden wat ik niet had gemerkt toen hij eenmaal sliep wou ik hem in de box leggen maar voor ik het wist brak zij armpje ben toen per direckt naar de dokter gegaan die verwees ons door naar het ziekenhuis nou mensen jullie raden het al beschuldiging KINDERMISHANDELING belachelijk voor woorden oordelen zonder onderzoek wat men wel zeg het verhaal van vader kom niet overheen maar kunnen ook niet vertellen hoe het wel kwam (dom) toen vonden zij ook nog een oude fractuur van de 7de rib niet verklaarbaar wij zeiden dat is gebeurd met de bevalling die liep al niet soepel ze hebben het kind er met grof geweld eruitgetrokken toen dat mijn vrouw haar benen dicht sloeg omdat het zeer deed (men vraag dat niet na bij de verloskundige) de bevaling was zo grof dat mijn vrouw bijna was overleden 4 liter bloed verloren.
maar in verlsagen zetten zij dat wij dat expres hebben gedaan
hoogswaarschijnlijk hebben mijn kinderen(3) de ziekte van osko genenesis inperfecta en mijn vrouw ook die heeft al van kinds afaan een bochel in haar bovenrug
maaaar nu kom het onderzoeken doen we niet wandt dan kom de waarheid boven tafel en dat wil amk,bjz en de raad niet snap niet waarom wij zijn nog steeds aan het vechten voor ons kind(eren) bij deze roep ik iedereen op die durf op te komen tegen het onkruid van nederland de kinderlokkers van de staat ik wil er iets tegen doen doe mee wees niet bang men heb ook rechten
vecht tegen jullie gelijk ik pik dit niet meer doe mee

hoshii
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2010 16:20

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door hoshii »

Wij zijn er helaas ook de dupe van. De 1e keer was in 2005 toen ik zwanger bleek te zijn van mijn 1e. De woonbegeleiding van mijn ex was het er niet mee eens en deed tijdens mijn zwangerschap al een melding. De rede was dat mijn ex pdd nos heeft. Zijn woonbegeleiding had hij helemaal zelf vrijwillig aangevraagd. Alle plannen waren al zo goed als geregeld om ons 1e kind bij ons weg te halen na de bevalling. Na de bevalling volgde nog 1 gesprek en daar kwam in naar voren dat de melding al was gedaan tijdens mijn zwangerschap. En toen zeiden ze dat zijn woonbegeleiding fout zat. We mochten ons kind houden.
Nu ben ik al een hele tijd met een andere jongen en we hebben begin dit jaar zijn 1e en mijn 2e kind gekregen. Waar we nu wonen, daar wonen we bijna anderhalf jaar. Nu is er weer een melding gedaan bij het AMK, dit keer anoniem, maar wij zijn ook niet helemaal achterlijk. Wij weten wel dat dat onze buurvrouw is. De melding luid dat ik mijn oudste kind er verwaarloosd bij laat lopen en dat ik haar alleen achter laat in de auto. COMPLEET VERZONNEN want zoiets doe ik nooit!! Deze buurvrouw roddeld over ons en ze mogen ons op een 1 of andere manier niet. Waarom mag Joost weten... Nu is het voor ons afwachten wat er verder gaat gebeuren. Dit maakt mij helemaal kapot. Ik ben gebroken.. verdrietig.. en vooral heel erg boos! Ik wou dat er iets aan gedaan kon worden. Ik heb al gevraagd of er wel onderzoek gedaan word naar de melder. Of die wel in orde is. Maar dat doen ze niet..! Dat zou verandering nummer 1 kunnen worden in hun systeem. Ik ga dat ook zeker opnoemen in een klachten brief naar het AMK.

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door Arcos »

Hallo hoshii,

Heel veel sterkte toegewenst.
We kennen deze situatie van binnen uit.
Ik heb ook een klachtenbrief geschreven en de gehele procedure doorlopen.
Ze kijken alleen maar of het AMK zich wel aan de wet heeft gehouden.
Inhoudelijk gebeurt er niets!!!!!
Verder heb ik mijn rechtsbijstandverzekering nog gebeld. Alle stukken toegezonden, maar ook zij konden niets voor ons doen.
Ik hoop dat het ooit nog mogelijk wordt om van een dergelijke organisatie smartengeld te eissen. Ze hebben er geen flauw benul van hoe vreselijk het is als dit je overkomt.

Groeten,

Arco

scorpiogirl
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 00:15

Re: Valse meldingen bij het AMK

Ongelezen bericht door scorpiogirl »

Hoi,
Van de week zijn (voor de 3e keer in 4 jaar tijd) er weer 2 mensen van het AMK langs geweest n.a.v een anonieme melding. De eerste 2 keren is ongegrond verklaard. en idd zoals de meesten hierc al zeggen geen excuses voor het ongemak maar een rappotage die voorlopig nog een aantal jaren zal blijven staan.
Deze keer kwamen ze omdat deze melder had gezegd dat mijn 2 kinderen tot 11 uur savond buiten lopen (ze zijn 5 en 6 dus wat denk je zelf) ze zouden brutaal zijn, niet luisteren en er zou worden geschreeuwd tegen de kinderen.
En dan mag je zelf je verhaald doen.. Ondertussen wordt je 30x onderbroken door de "proffesionals" waarin je woorden zo worden verdraaid dat er geen touw meer aan vast te knopen is..
Er wordt 3 x iets gevraagd, 3x antwoord gegeven door mij en mn ex en vervolgens vinden ze dat je ''raar'' reageert als ze de vraag NOG een keer stellen en je zegt dat er niet naar je geluisterd wordt...
Nu liggen mijn ex en ik in scheiding maar gaan nog steeds vriendschappelijk met elkaar om.
Dus ook daar een hoop vragen over.. Ga je naar psycholoog? Ga je naar maatschappelijk werk ? maar ok netjes antwoord op gegeven..
Vervolgens heb ik gevraag van wanneer de melding precies was en dat bleek in een week te zijn dat de kinderen bij mij waren en dus NIET bij de vader waar de melding over ging...
Maar daar hadden ze een mooi antwoord op.. Het kan ook een week eerder gebeurd zijn en dat ze later besloten hebben het te melden.. Ok kan ik inkomen , maar is het dan niet de taak van de mensen die de melding aannemen om precies uit te zoeken wat zo'n melder heeft gehoord/gezien en Wanneer ze dat hebben ? Maar nee wordt er gezegd.. we zijn politie agenten. Met andere woorden ik kan dus niet bewijzen dat mijn kinderen helemaal niet daar waren op dat moment... Als ze hun werk wel hadden gedaan had ik de hele klacht dus van tafel kunnen vegen maar je bent dus hoe dan ook in het nadeel..
Nou kan ik zeggen dat van de klacht niks waar is, maar heb maar af te wachten wat hun daar van gaan "VINDEN". Ondertussen leef je wel in angst (ondanks dat je niks gedaan hebt) En dat beseffen ze niet.. Hoeveel angst, stress dit met zich meebrengt.. Het huilen staat me op dit moment nader dan het lachen. Ik hou van mijn kinderen en doe alles voor ze.. De hele scheiding is juist in het belang van de kinderen. Ik begon me net weer wat fijner te voelen, tot rust te komen na een hoop ellende de afgelopen jaren maar zo'n organisatie trap je gewoon weer de spreekwoordelijke put in, en als het aan hun ligt blijf je daar volgens mij zitten... Is dit dan zo goed voor de kinderen ???? Ouders die zich druk maken, lopen te stressen en bang zijn voor wat hun er van gaan vinden..

Maar in iedergeval, bij eventuele komende gesprekken ga ik alles opnemen.. Zodat ik in ieder geval bewijs heb van hoe je woorden daar verdraaid worden. Van iets onschuldigs naar een soort van gruweldaad.

Ik wil iedereen sterkte wensen die in dezelfde situatie zit.. Hier komt voor ons in ieder geval wat de uitkomst van hun "onderzoek" ook is nog een staartje aan..
Ik zal in ieder geval de rechtbank niet uit de weg gaan.

Gesloten