LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanleg glasvezel in buitengebied

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
mo.brak
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jul 2017 20:13
Contacteer:

Aanleg glasvezel in buitengebied

Ongelezen bericht door mo.brak »

In het najaar van 2018 werd er in Friesland reclame gemaakt door Kabel Noord voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied.
Ik was allang blij, want heb talloze klachten over de KPN en wil ook graag snel internet, dus heb ik mij hiervoor aangemeld.
In het voorjaar 2019 zou men in Opsterland van start gaan, in juni kreeg ik bericht dat over enkele dagen de graafwerkzaamheden in mijn straat zouden beginnen. Dit werd begin september. Mijn buren hoeven allemaal (nog) geen glasvezel, dus ik voelde mij schuldig toen er vlak voor de entree van mijn overbuurman een enorme ravage werd aangericht en hij zijn erf niet meer zonder gevaar op kon.
Na een door mij ingediende klacht hebben zij de schade snel hersteld. Nu gebeurd er weer dagen niets, behalve dat er gisteren een paar Polen (die geen woord Nederlands spreken) onaangekondigd door mijn tuin struinden om te kijken waar de kabel naar toe moet.
Daarna waren ze weer weg en waarschijnlijk gebeurd er nu weer weken niets. Wat ik mij afvraag: zou ik er, als het te lang duurt, nog van af kunnen zien, ook al hebben ze dan de kabels gelegd? En hoe zit het met mijn buren? Voor hen zijn de aansluitkosten waarschijnlijk een stuk lager, als straks de kabels al voor hun deur liggen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Aanleg glasvezel in buitengebied

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mo.brak schreef:
11 sep 2019 15:29
In het najaar van 2018 werd er in Friesland reclame gemaakt door Kabel Noord voor de aanleg van glasvezel in het buitengebied.
Ik was allang blij, want heb talloze klachten over de KPN en wil ook graag snel internet, dus heb ik mij hiervoor aangemeld.
In het voorjaar 2019 zou men in Opsterland van start gaan, in juni kreeg ik bericht dat over enkele dagen de graafwerkzaamheden in mijn straat zouden beginnen. Dit werd begin september. Mijn buren hoeven allemaal (nog) geen glasvezel, dus ik voelde mij schuldig toen er vlak voor de entree van mijn overbuurman een enorme ravage werd aangericht en hij zijn erf niet meer zonder gevaar op kon.
Na een door mij ingediende klacht hebben zij de schade snel hersteld. Nu gebeurd er weer dagen niets, behalve dat er gisteren een paar Polen (die geen woord Nederlands spreken) onaangekondigd door mijn tuin struinden om te kijken waar de kabel naar toe moet.
Daarna waren ze weer weg en waarschijnlijk gebeurd er nu weer weken niets. Wat ik mij afvraag: zou ik er, als het te lang duurt, nog van af kunnen zien, ook al hebben ze dan de kabels gelegd? En hoe zit het met mijn buren? Voor hen zijn de aansluitkosten waarschijnlijk een stuk lager, als straks de kabels al voor hun deur liggen.
Wat zegt de overeenkomst die je met kabel Noord hebt hierover? Neem aan dat er wel een clausule is opgenomen om te beëindigen. Aanleg van glasvezel gaat in fases, ze leggen een ring aan (die loopt rond het gebied) en vanaf hier gaan ze naar je woning. Als ik het zo lees zijn ze nu bij die fase en willen ze binnenkort de kabel naar je woning aanleggen. Mogelijk kan kabel Noord je meer vertellen wanneer dit gaat plaats vinden (en ja dit gebeurd veelal door Poolse arbeiders).

criticus2
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Aanleg glasvezel in buitengebied

Ongelezen bericht door criticus2 »

bij ons gaan ze ook aan het werk (ander deel van NL). Door het bedrijf wat het bij ons regelt was bij informatie voor intekenen duidelijk vermeld dat bij intekenen voor aanlegdatum je voor je maandelijks vastrecht of je eenmalige afkoopsom goedkoper uit bent, mensen die zich pas na afronden aanleg laten aansluiten betalen de hoofdprijs, namelijk de daadwerkelijke aansluitkosten met ene minimum in de 4 cijfers. Men heeft ook geadviseerd wel in te tekenen, aangezien je na een jaar weer van je contract met een provider af kan, en je dan dus een jaar je vastrecht betaald, en je huis dus voor minder dan 200,- een glasvezelaansluiting heeft. Mensen die dat niet doen zijn dus niet zo handig bezig..,aangezien het wellicht in de duizenden gaat lopen alsnog aan te sluiten, en een koper van het pand ooit een keer dat meeneemt in zn bod op het huis. Ik neem aan dat dit in andere regio's niet anders zal zijn.. De monteurs hoef je het niet van te hebben, ook niet als ze wel goed nl spreken. die doen gewoon wat hun baas ze zegt te doen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Aanleg glasvezel in buitengebied

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mensen die kabels graven weten alleen dat die de grond in moet, geen idee wanneer er signaal geleverd gaat worden
en vele vragen veel, maar zij graven alleen een kabel op bepaalde diepte!

Zo had de man op de graafmachine alleen opdracht voor kuil te maken op die plek en als iedereen komt vragen of ze ook bij hun komen?
Ja, ik maakte kuil voor kelder en waterberging en gleuven voor leidingen en vele dachten dat ik een bedrijf was die nog meer ging aanleggen, een oude graafmachine en zonder tekening en uitzetten kan ik niet zomaar bij buren op goed geluk dat gaan doen.

Vele zien iets en kom je bij ons ook, geen idee wie dat zijn en ze storen alleen maar... ben met mijn huis en mijn kuil op juiste plek bezig en dat lijken vele niet te begrijpen.
Er zaten enkele tussen die nog niet bij Notaris waren geweest en niets was goedgekeurd, dan moet je gewoon iedereen wegsturen en vreemde taal is makkelijker dan in Nederlands antwoorden... want sommige bleven doorgaan.....

Ik denk dat de genoemde Polen reeds ervaring hebben dat alleen Pools spreken vaak de makkelijkste manier is om onbeantwoordbare vragen stellers weg te krijgen en rustig doorgaan.

Gesloten