Aanleg glasvezel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 apr 2023 18:07
Waar lees je dan, dat die mogelijkheid WEL geboden wordt?
Niet, en dus klopt jouw stelling niet.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bezorgdeburger schreef:
16 apr 2023 20:05
rwolters schreef:
16 apr 2023 14:07
Natuurlijk wel. Die coax zit aan een coax modem van waaruit je cat6 of wifi hebt. Net als nu.
Maar Wifi is toch veel minder stabiele verbinding dan glasvezel?

Primaire verbinding is toch Coax of glasvezel?
WiFi is natuurlijk alleen je thuisnetwerk, dus ná de aansluiting op glasvezel of coax.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
16 apr 2023 21:34
16again schreef:
16 apr 2023 18:07
Waar lees je dan, dat die mogelijkheid WEL geboden wordt?
Niet, en dus klopt jouw stelling niet.
Lees die stelling nog eens terug, wat klopt er dan niet?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door grun »

Ivo.w schreef:
16 apr 2023 17:17
Voor uw huidige Tele2 abonnement maakt u gebruik van het koperdraad telefoonnetwerk van KPN. Er is door KPN besloten om dat oude koper netwerk uit te faseren. In plaatsen/wijken waar aan iedereen een glasvezel-aansluiting is aangeboden, zal vroeg of laat het oude koper-netwerk uit gezet worden en dus ook niet meer werken.
Op zich klopt dit, maar volgens een KPN Netwerk medewerker (link) krijgt je adres een speciale status als buiten je schuld om aanleg van glasvezel niet mogelijk is, bijvoorbeeld als de onderbuurman niet wil meewerken als jouw glasvezel via zijn meterkast omhoog moet. In die gevallen wordt het oude koper netwerk niet afgekoppeld. Dit is ook bij mij het geval. Zo lang het werkt, werkt het maar ik kan me niet voorstellen dat ze er nog veel in gaan investeren.
Het huurhuis is van de WBV en die wil niet dat de glasvezel buitenom in een kabelgoot tegen de gevel geleid wordt.
https://gathering.tweakers.net/forum/li ... 0#75047230

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
16 apr 2023 22:06
Moneyman schreef:
16 apr 2023 21:34
16again schreef:
16 apr 2023 18:07
Waar lees je dan, dat die mogelijkheid WEL geboden wordt?
Niet, en dus klopt jouw stelling niet.
Lees die stelling nog eens terug, wat klopt er dan niet?
Heel simpel. TS heeft helemaal niet aangeboden om nu tegen betaling, zonder abonnement, een aansluiting te realiseren.

En als een vraag niet is gesteld, en dus evenmin beantwoord, is jouw conclusie dat het niet kan onjuist. Dat weet je immers helemaal niet.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door PGros »

In mijn gemeente wordt glasvezel gelegd.
Nu wordt er gezegd dat als ik het niet neem dat het dan minimaal 450 Euro kost. (als later aangelegd)
Als ik het nu wel neem moet ik een jaarabonnement bij een ander afsluiten,
Er staat dus dat het niet aangelegd wordt zonder een abonnement te nemen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. En dat is dus niet wat 16again ervan maakt.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
17 apr 2023 17:11
16again schreef:
16 apr 2023 22:06
Moneyman schreef:
16 apr 2023 21:34

Niet, en dus klopt jouw stelling niet.
Lees die stelling nog eens terug, wat klopt er dan niet?
Heel simpel. TS heeft helemaal niet aangeboden om nu tegen betaling, zonder abonnement, een aansluiting te realiseren.

En als een vraag niet is gesteld, en dus evenmin beantwoord, is jouw conclusie dat het niet kan onjuist. Dat weet je immers helemaal niet.
Zwak argument , het is natuurlijk aan het glasvezelbedrijf om inzicht te geven in alle mogelijke opties. Dat heeft de consument nodig om een weloverwogen besluit te nemen. Informatieplicht.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 apr 2023 21:29
Zwak argument , het is natuurlijk aan het glasvezelbedrijf om inzicht te geven in alle mogelijke opties. Dat heeft de consument nodig om een weloverwogen besluit te nemen. Informatieplicht.
Geen zwak argument, gewoon een feit. Jij poneert een stelling (beter: verzinsel) die niet door de OP wordt ondersteund. Daar verandert wat je nu nog schrijft helemaal niets aan.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Dat "verzinsel" is op OP gebaseerd:
Bla schreef:
15 apr 2023 01:09
Nu wordt er gezegd dat als ik het niet neem en Tele 2 gaat in de toekomst over naar glasvezel, dat het dan minimaal 450 Euro kost. Als ik het nu wel neem moet ik een jaarabonnement bij een ander afsluiten....
Dat laatste biedt geen enkele ruimte om te vragen naar een aansluiting zonder abonnement.
En is zelfs op te vatten alsof TS daar WEL tevergeefs naar gevraagd heeft. TS meldt dat er genoeg discussie geweest is.

Je presenteert het als een feit dat TS daar niet naar gevraagd heeft. Verzin je dat , of valt dat ergens te lezen?

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
17 apr 2023 22:43
Je presenteert het als een feit dat TS daar niet naar gevraagd heeft. Verzin je dat , of valt dat ergens te lezen?
En wéér verdraai je wat er gezegd wordt. Lezen blijkt lastig in dit topic.

Het is een feit dat de informatie die jouw stelling correct zou maken niet in de OP staat. Dus nee, ik ben niet degene die iets verzint - dat ben jij.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Dirkie »

ZeerPrivé schreef:
15 apr 2023 12:33
marnix schreef:
15 apr 2023 12:05
@seinhuis, veel mensen hebben ook nog Ziggo,
dat verdwijnt echt niet hoor.
Natuurlijk verdwijnt ook de coax t.z.t. Waarom denk je dat nieuwe abonnees bij Ziggo alleen nog de Next Mini aangeboden krijgen? Met de Next Mini kun je alleen via internet kijken, niet meer via de coax.
Geen idee maar bij Ziggo komt het signaal (dus ook internet) gewoon via de coax kabel binnen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
18 apr 2023 08:06
Het is een feit dat de informatie die jouw stelling correct zou maken niet in de OP staat.
Geen feit, hooguit een verschil van interpretatie van OP.
Iets met explicieit/impliciet en begrijpend lezen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dirkie schreef:
18 apr 2023 08:33
ZeerPrivé schreef:
15 apr 2023 12:33
marnix schreef:
15 apr 2023 12:05
@seinhuis, veel mensen hebben ook nog Ziggo,
dat verdwijnt echt niet hoor.
Natuurlijk verdwijnt ook de coax t.z.t. Waarom denk je dat nieuwe abonnees bij Ziggo alleen nog de Next Mini aangeboden krijgen? Met de Next Mini kun je alleen via internet kijken, niet meer via de coax.
Geen idee maar bij Ziggo komt het signaal (dus ook internet) gewoon via de coax kabel binnen.
En dat blijft echt nog wel even zo. Ze gaan die infrastructuur die in miljoenen huizen ligt echt niet aanpassen.
Wat echter wel gebeurt is dat de analoge signalen niet meer doorgegeven worden en dat maakt dat je eigen coax-kabels die wellicht nog in je huis lopen niet meer bruikbaar zijn tenzij je je modem elders wilt plaatsen ( maar dat is sowieso niet aan te bevelen ). Je zult dus vanaf het modem alles via ip moeten gaan doen op termijn.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
18 apr 2023 09:35
Moneyman schreef:
18 apr 2023 08:06
Het is een feit dat de informatie die jouw stelling correct zou maken niet in de OP staat.
Geen feit, hooguit een verschil van interpretatie van OP.
Iets met explicieit/impliciet en begrijpend lezen.
ah een verzinsel ( het staat er niet ) is nu ineens begrijpend lezen.
Over zwakke argumenten gesproken.

Jan 500
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2023 09:34

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Jan 500 »

Delta glasvezel komt in Musselkanaal maar met agressief reclame in begin normaal . Hoe langer je nee zegt hoe agressief ze komen zelf aan de deur als je niet mee doet kost je 650 euro om alsnog aan gesloten te worden. En dan via post Constandse aan de bewoners van die en die straat huisnr erbij en ook weer waarschuwing 650 euro om als nog aan gesloten te worden.
Wie garandeert mij dat sneller is moet ik oude computers en wifi ook vernieuwen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
18 apr 2023 09:50
ah een verzinsel ( het staat er niet ) is nu ineens begrijpend lezen.
Over zwakke argumenten gesproken.
Prima hoor...
Al lijkt conclusie me een betere omschrijving dan verzinsel.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door PGros »

@16again
Ik schreef het al eerder. Het staat er wel maar sommige zijn eigenwijs en lezen hun eigen interpretatie en dan is al het andere fout.
Voor mij heb je gelijk en vind ik niet kunnen dat je verplicht een abonnement moet nemen als je glasvezel laat aanleggen.

Moneyman
Berichten: 30120
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door Moneyman »

PGros schreef:
18 apr 2023 11:41
Het staat er wel maar sommige zijn eigenwijs en lezen hun eigen interpretatie en dan is al het andere fout.
Als het er staat, mag jij het citeren.
16again schreef:
18 apr 2023 09:35
Moneyman schreef:
18 apr 2023 08:06
Het is een feit dat de informatie die jouw stelling correct zou maken niet in de OP staat.
Geen feit, hooguit een verschil van interpretatie van OP.
Iets met explicieit/impliciet en begrijpend lezen.
Feit blijft: het staat er simpelweg niet. Dat jij het erin wilt lezen: be my guest, maar meer dan jouw bedenksel wordt het daar niet mee.

pleuntje13
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jan 2013 16:11

Re: Aanleg glasvezel

Ongelezen bericht door pleuntje13 »

Ook ik ben er in gestonken bij Delta glasvezel. Wat een ellende!
De2de rekening komt er al aan maar de tv aansluitingen zijn nog steeds niet in orde en werken nog op het gelukkig nog lopende abonnement bij KPN!
Het nummer van de vaste telefoon zou overgenomen worden (stond in m’n ondertekende contract van vorig jaar maart) maar dat moet nog gebeuren.
En internet valt steeds uit!
Ik wilde er alles aan doen om bij m’n oude provider te blijven maar kennelijk gaat het abonnement al in als je ondertekent -dus meer dan een jaar geleden, wanneer er nog niet eens kabels getrokken zijn !
En als je dan op dat moment niet binnen 14 dagen opzegt zit je er aan vast!
Waar is de bescherming van de consument in deze?!
Dan is er nog niets bekend over de kwaliteit van levering!
Op 22-3 j.l. Was de aansluiting maar de monteur kreeg de tv’s niet aan de praat en belde met Delta-zíj moesten een technische handeling verrichten, maar dat gebeurde niet. Pas toen ik dreigde de eerste rekening niet te betalen op 30-03 belde men en beloofde een Delta monteur te sturen in 12 dagen. Die kreeg het ook niet voor elkaar en ook die niet op 14-04. Morgen komt er weer iemand maar ik wíl dit allang niet meer! Ik heb al tig klachtenformulieren ingevuld, heb al uren gebeld en mails gestuurd en van alles geprobeerd maar ik moet ze de kans geven het morgen te herstellen. Ze beloven dat als dit niet lukt, dat ik dan m’n contract kan ontbinden maar ik weet al dat ze dat echt niet gaan doen! Ze houden me een jaar vast! Pure ellende binnengehaald! Mensen: bezint eer ge begint! Want dit wil je echt niet!

Plaats reactie