LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Anoniem belt en deed voor als politie

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
bianca130
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 apr 2016 16:47

Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door bianca130 »

Ik werd afgelopen maandag avond rond kwart voor 11 s'avonds gebeld door een anoniem nummer en ik nam op met alleen mijn voornaam. Toen werd mij gevraagd nog een keer te herhalen omdat hij het niet goed verstond. Dus ik noemde weer alleen mijn voornaam. Toen begon hij over dat hij met een politie burgerauto achter mij aan was gereden van de week en had gezien dat ik niet handsfree had gebeld. Waar op ik reageerde dat het niet kon omdat ik nooit bel in de auto. Hij werd een soort van boos en vertelde dat ik er tegen in kon gaan maar hij had er beelden van dus er tegen in gaan had geen zin en toen ik er na probeerde er tussen te komen lukte dat niet het leek wel op een bandje wat ik aan de telefoon had wat afspeelde de stem van de man klonk ook een beetje vreemd. Er na vertelde hij dat de boete €150,- euro was en dat ik er wel bewust van moest zijn dat dit een hoop geld was. Ik raakte een soort in paniek wist niet helemaal wat dit was en zetten mijn telefoon op luidspreker en liet mijn man mee luisteren omdat ik het niet vertrouwde en niet wist wat ik moest doen. Toen zei hij ook dat het een bandje was en heb ik hem weg gedrukt en niet verder geluisterd de man sprak normaal Nederlands niet met accent. Er na heb mij man mijn telefoon helemaal uit gezet en de politie gebeld die vertelde dat ik aangifte moest doen maar ik heb het idee dat er met die aangifte niet zo veel gedaan wordt vandaar dat ik jullie hier mee benader misschien dat er meer mensen zijn met dit verhaal en kan er achter aan gezeten worden met misschien het nummer toch traceren.

stofzuigertje

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Politie is CJIB en geen telefoon....

Maar ook, als ik een ander apparaat op mijn gezicht houd, scheren mag en bellen niet en hoe zie jij het verschil?
Een oortje in doen mag wel, toestel zelf aanraken niet en passagier mag het wel vasthouden.

Dus jou telefoon bij passagier en oortje in doen voor handsfree is ook legaal.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door puma73 »

stofzuigertje schreef:Politie is CJIB en geen telefoon....

Maar ook, als ik een ander apparaat op mijn gezicht houd, scheren mag en bellen niet en hoe zie jij het verschil?
Een oortje in doen mag wel, toestel zelf aanraken niet en passagier mag het wel vasthouden.

Dus jou telefoon bij passagier en oortje in doen voor handsfree is ook legaal.
Politie en CJIB zijn strikt gescheiden en hebben niks met elkaar te maken.

En dan nog even verder, je mag niet telefoneren met een telefoon in je handen. Het jezelf scheren in de auto levert een zelfde soort bekeuring op. Dat is namelijk ook niet toegestaan.

En ook jou laatste opmerking snijdt geen hout. een oortje is niet handsfree. als het aan de telefoon vastzit.

En een bekeuring voor het niet handsfree bellen is 230 euro en geen 150 euro.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door prem »

Ik zou me er verder niet druk om maken. Slechte grap waarschijnlijk.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

puma73 schreef:
stofzuigertje schreef:Politie is CJIB en geen telefoon....

Maar ook, als ik een ander apparaat op mijn gezicht houd, scheren mag en bellen niet en hoe zie jij het verschil?
Een oortje in doen mag wel, toestel zelf aanraken niet en passagier mag het wel vasthouden.

Dus jou telefoon bij passagier en oortje in doen voor handsfree is ook legaal.
Politie en CJIB zijn strikt gescheiden en hebben niks met elkaar te maken.

En dan nog even verder, je mag niet telefoneren met een telefoon in je handen. Het jezelf scheren in de auto levert een zelfde soort bekeuring op. Dat is namelijk ook niet toegestaan.

En ook jou laatste opmerking snijdt geen hout. een oortje is niet handsfree. als het aan de telefoon vastzit.

En een bekeuring voor het niet handsfree bellen is 230 euro en geen 150 euro.

[Offtopic bijdrage door Moderatie verwijderd]
Aangezien mijn eerdere opmerking opmerking blijkbaar was gemeld, hierbij de aangepaste versie. Snijdt dus blijkbaar wel degelijk hout :mrgreen:

Je mag niet HANDHELD bellen, oftwel tijdens het rijden een telefoon vasthouden ongeacht of je ermee belt of niet. Met een oortje bel je wel degelijk handsfree, helemaal als je via voice opdrachten doet.


Oh en de onderbouwing waar jij altijd zo op hamert, zie onder.

http://www.infopolitie.nl/index.php/ver ... in-de-auto

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... in-de-auto

IPFreely
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 apr 2016 15:16

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door IPFreely »

Je kinderen, de buurjongen of je collega's nemen je in de maling. Er is een gratis app waarmee je dit soort automatische berichten naar mensen kunt sturen.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Ik zou zeker aangifte doen. Je weet niet wat er verder op dat bandje stond. Stel dat er een bankrekeningnummer was gegeven waar geld naar moest worden overgeboekt? Hoeveel mensen trappen daar in? Dit is makkelijk cashen voor dit soort oplichters. Als niemand dat meldt of aangifte doet, kan de politie niets doen. Ik zou de moeite nemen om via internet een formuliertje in te vullen.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Har06 »

VioletPrue schreef:Ik zou zeker aangifte doen. Je weet niet wat er verder op dat bandje stond. Stel dat er een bankrekeningnummer was gegeven waar geld naar moest worden overgeboekt? Hoeveel mensen trappen daar in? Dit is makkelijk cashen voor dit soort oplichters. Als niemand dat meldt of aangifte doet, kan de politie niets doen. Ik zou de moeite nemen om via internet een formuliertje in te vullen.
Politie neemt dit vreemd verhaal niet op, wie pakt nu s nachts een anoniem nummer aan en maakt z,n p wakker, zal wel de buurman geweest zijn !!!!!!!!!!

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

bianca130 schreef:Er na heb mij man mijn telefoon helemaal uit gezet en de politie gebeld die vertelde dat ik aangifte moest doen maar ik heb het idee dat er met die aangifte niet zo veel gedaan wordt.
Nee tuurlijk jongens, de politie kan niets doen. Vandaar dat zij ook zeggen dat je aangifte moet doen. Zo kunnen ze in ieder geval in kaart brengen wie er allemaal gebeld worden als het wel meer mensen zijn. Als de politie geen signalen krijgt, kan zij zeker niks. Als zij zelf aangeven dat je toch aangifte moet doen, zou ik dat zeker doen. Ze zeggen het niet voor niks.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Har06 »

VioletPrue schreef:
bianca130 schreef:Er na heb mij man mijn telefoon helemaal uit gezet en de politie gebeld die vertelde dat ik aangifte moest doen maar ik heb het idee dat er met die aangifte niet zo veel gedaan wordt.
Nee tuurlijk jongens, de politie kan niets doen. Vandaar dat zij ook zeggen dat je aangifte moet doen. Zo kunnen ze in ieder geval in kaart brengen wie er allemaal gebeld worden als het wel meer mensen zijn. Als de politie geen signalen krijgt, kan zij zeker niks. Als zij zelf aangeven dat je toch aangifte moet doen, zou ik dat zeker doen. Ze zeggen het niet voor niks.
Met zo,n nonsens verhaal doet de politie niets, fietsendiefstallen slaan ze ook over,ts kan een digitale aangifte doen waar ze verder nooit niets meer van hoort !!!!!!!!!!!!!!!!!!
Een anoniem nummer neem je tegen middernacht niet op, kan ook een Afrikaan zijn met een inbelnummer,daarna is het kassa :D

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door puma73 »

Daarnaast, als jij alleen opneemt, wat is er dan kassa? Door alleen opnemen gebeurt er niks, alleen als je terugbelt. Weer zo;n fabeltje dat als je opneemt er gelijk geld afgeschreven wordt via je telefoonrekening.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 apr 2016 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quotes van eerder weggehaalde berichten verwijderd

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Brahms »

Voordat we nog verder off-topic gaan, onze TS Bianca heeft de post geplaatst en is nooit meer teruggekomen..............
Waar maken we ons druk over ?

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door gemist »

Nou, zo heel moeilijk is dat niet. Je belt in op je eigen netaalnummer, daarna bel je bijvoorbeeld Har06 om 23:00h, en dan Patch je die call op je eerste lijn. En voila, Har06 neemt op, in het lopende 'gesprek', en het Zwitserse tellertje gaat lopen. En omdat de verbinding er al was komt er geen melding van kosten en..die melding hoeft ook niet in Zwitserland. Dus, het kan wel. Wel ophangen als Har06 heeft opgenomen natuurlijk.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Har06 »

gemist schreef:Nou, zo heel moeilijk is dat niet. Je belt in op je eigen netaalnummer, daarna bel je bijvoorbeeld Har06 om 23:00h, en dan Patch je die call op je eerste lijn. En voila, Har06 neemt op, in het lopende 'gesprek', en het Zwitserse tellertje gaat lopen. En omdat de verbinding er al was komt er geen melding van kosten en..die melding hoeft ook niet in Zwitserland. Dus, het kan wel. Wel ophangen als Har06 heeft opgenomen natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: ik pak een anonieme telefoon beller niet op, s,avonds niet en door de dag evenmin:)

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:
gemist schreef:Nou, zo heel moeilijk is dat niet. Je belt in op je eigen netaalnummer, daarna bel je bijvoorbeeld Har06 om 23:00h, en dan Patch je die call op je eerste lijn. En voila, Har06 neemt op, in het lopende 'gesprek', en het Zwitserse tellertje gaat lopen. En omdat de verbinding er al was komt er geen melding van kosten en..die melding hoeft ook niet in Zwitserland. Dus, het kan wel. Wel ophangen als Har06 heeft opgenomen natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: ik pak een anonieme telefoon beller niet op, s,avonds niet en door de dag evenmin:)
Maar die anonieme beller wat ook een geheim nummer kan zijn, kan dus ook familie / bekende oid zijn.

Har06
Berichten: 3743
Lid geworden op: 07 nov 2011 12:12

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Har06 »

Teunbosseman schreef:
Har06 schreef:
gemist schreef:Nou, zo heel moeilijk is dat niet. Je belt in op je eigen netaalnummer, daarna bel je bijvoorbeeld Har06 om 23:00h, en dan Patch je die call op je eerste lijn. En voila, Har06 neemt op, in het lopende 'gesprek', en het Zwitserse tellertje gaat lopen. En omdat de verbinding er al was komt er geen melding van kosten en..die melding hoeft ook niet in Zwitserland. Dus, het kan wel. Wel ophangen als Har06 heeft opgenomen natuurlijk.
Voor alle duidelijkheid: ik pak een anonieme telefoon beller niet op, s,avonds niet en door de dag evenmin:)
Maar die anonieme beller wat ook een geheim nummer kan zijn, kan dus ook familie / bekende oid zijn.
Na 23.00 uur bel je niemand meer, je kunt de SMS APP etc etc etc gebruiken, geen telefoontjes via een anoniem nummer opnemen !!!!!!!!!!!

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Har06 schreef:Voor alle duidelijkheid: ik pak een anonieme telefoon beller niet op, s,avonds niet en door de dag evenmin:)
teunbosseman schreef:Maar die anonieme beller wat ook een geheim nummer kan zijn, kan dus ook familie / bekende oid zijn[/b].
Har06 schreef:Na 23.00 uur bel je niemand meer, je kunt de SMS APP etc etc etc gebruiken, geen telefoontjes via een anoniem nummer opnemen !!!!!!!!!!!

Blijkbaar bij jou maar vele anderen niet hoor. Dus bellen na 23:00 is uit den boze bij jou maar sms / app kan weer wel :roll: Tsja.......

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door Guardian72 »

stofzuigertje schreef:Politie is CJIB en geen telefoon....
puma73 schreef:Politie en CJIB zijn strikt gescheiden en hebben niks met elkaar te maken.
Ik meen dat Stofzuigertje bedoelt dat als de politie je een boete oplegt, ze deze middels een acceptgiro van het CJIB proberen te innen, en niet door `s avonds mensen met een vaag verhaal te bellen.
Dus , strikt gescheiden qua constatering, maar qua invordering boetegelden zijn zij daar weer de uitvoerende kant van het politiewerk (onder andere).

Dit is trouwens wel een slechte grap van de beller - waarschijnlijk een bekende die dacht leuk te zijn. (en iemand die het werk van de politie niet helemaal begrijpt, en al helemaal geen kaas heeft gegeten van de werkwijze)

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door GJvdZ »

God, wat een paniek weer voor een kwajongensstreek die we 35 jaar geleden ook al uithaalden....

frans58
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 jan 2016 17:32

Re: Anoniem belt en deed voor als politie

Ongelezen bericht door frans58 »

Dit was overduidelijk NIET de politie. Wie dan wel ???? lees maar eens op: www.phonefuck.nl
Tip: geef NOOIT gegevens zoals namen, bank rekening-nummers etc door aan anonieme bellers.
Een anoniem gesprek aannemen met de tekst: "goede avond U spreekt met de politie uit ....... uw eigen woonplaats"
wil ook wel eens helpen.

Gesloten