LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement @home

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
nstok
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 11:40

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door nstok »

Het is ongehoord van @home om het fuseren met Casema en multikabel te gerbuiken om hun leveringsvoorwaarden te wijzigen.
De klant financieert a.h.w. de fusie. Ik vraag me af of @home op deze wijze niet haar klanten terug stuurt naar KPN, zeker als het gaat om digitale tv, digitenne is een redelijk goedkoop alternatief, scheelt in elk geval de kosten voor kabel tv en tv-home. en voor telefonie zijn er ook genoeg alternatieven, het zelfde geldt voor internet.

Jimba
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 mei 2008 10:07

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jimba »

Het is alleen maar makkelijker geworden.
Je hebt helemaal geen kpn meer nodig voor adsl+telefonie.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door anne-x »

Ik ben nu nog bozer geworden.
Ik heb digitale tv totaal pakket 2 maanden op proef, ik heb nu nog 3 weken om te beslissen of ik het wil houden.
Raad eens wat ze doodleuk alvast hebben afgeschreven voor juni?
Nu staat voor mij vast dat ik dat digitale pakket niet meer wil.
Wil niks meer van ze!
En waar blijft de mail van At Home dat het in het vervolg aan het einde van de maand word afgeschreven ipv van in de eerste week?
Wie is die gast die dat hier geschreven heeft?
Heeft hij een fantasierijke duim?

barendservet
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 mei 2008 17:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door barendservet »

Dit las ik in het forum van Kassa

groeten Barend

Quote KPN als reactie op mijn klacht over haar "dochter" Telfort:

Indien u een klacht heeft over welke provider dan ook, adviseren wij u deze in te dienen bij de OPTA via www.opta.nlDit is een onafhankelijke organisatie die de providers controleert en daar waar nodig corrigeert.

biertje ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door biertje ? »

Vraag of klacht? Bel ons!
088 - 0 70 70 70

5 dagen per week van 8.30-17.30u, nationaal tarief

ConsuWijzer is het loket van de overheid voor consumenten.

U vindt bij ons onafhankelijke en betrouwbare informatie over uw rechten. Via deze site, ons telefoonnummer of post.

http://www.consuwijzer.nl/

BELLEN MENSEN ! ALLEEN BIJ MEERDERE KLACHTEN KUNNEN ZE ACTIE ONDERNEMEN

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Update: 07-05-08 Nadere informatie aangaande het tijdstip van incasseren voor de maand mei en juni. De maand mei is niet later gefactureerd, maar juni wel eerder. De eerst daaropvolgende incasso zal plaats vinden begin juni voor de maand juli en eind juli voor de maand augustus.

anne-x
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 mei 2008 14:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door anne-x »

nu schuift het dus alweer een maand op dat ze later gaan innen, van uitstel komt afstel!

pvd
Berichten: 394
Lid geworden op: 18 mar 2006 18:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door pvd »

In 2008 wordt inderdaad 13 x geincasseerd, maar je betaald ook voor 13 maanden (januari 2008 t/m januari 2009).

Ik stoor me echter mateloos aan de communicatie van @home. Waarom wordt het geld niet op 28 mei geincasseerd (na ontvangst salaris)??? Waarom moet dat nu al? En waarom moet ik begin juni al voor de maand juli betalen??? Hierdoor loop ik wel rente mis!!!

pvd

zonneklaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 mei 2008 21:12

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door zonneklaar »

Ik zit ook in dezelfde situatie:
Op 6 mei een brief gedateerd op 28 april ontvangen terwijl het geld voor 2 maanden zonder mijn toestemming al afgeschreven is. Het stoort me dat een bedrijf dit opdringt zonder zijn klanten vooraf in te lichten, geen betalingsregeling aanbiedt en het geld zonder toestemming afschrijft.

Ik heb vorig jaar ook al een slechte ervaring gehad met @home. Ik moest overstappen van twinner (essent) naar een andere aanbieder omdat twinner stopte (goed systeem maar verouderd dus het nam teveel ruimte op de server in beslag). Ik kreeg een goede overstap aanbieding naar @home maar daar heb ik maar 2 maanden gebruik van kunnen maken omdat ze opeens de prijzen met 20% verhoogden (wel met openbreken van het contract).

Opnieuw zie ik @home handelen zonder rekening te houden met zijn eigen klanten waarmee @home zijn geld verdiend. Heeft iemand tips voor een goede andere aanbieder?

Jarry
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2008 13:39

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Jarry »

Mensen, ik zou willen oproepen om met z'n allen de bijdrage voor juni in mei te weigeren. Eigenlijk zou hiervoor een club opgericht moeten worden. Een dergelijk groot bedrijf kan doen wat hij wil. ook ik ben klant en heb zojuist de incasso gestorneerd en de rekening met aftrek van de bijdrage voor juni overgemaakt. Deze individuele acties jeukt ze echter niet. Het moet massaal gebeuren. Ik ga ervan uit dat ze het juridisch kunnen doen, hoewel ik dat niet zeker weet want ik ben geen jurist, maar volgens de fatsoensnormen kunnen ze het NIET doen.
Wat de enkele verdediger van het Athome beleid ook moge zeggen, het gaat slechts om enkele tientjes, maar het past niet. Indien u of ik slechts 1 euro aan elke Nederlander vraagt, dat kan iedereen wel betalen, dan voelt niemand dat en de ontvanger wordt multimiljonair. Dus waarom niet? We DOEN het gewoon niet, want niet iedereen kan op die manier ontvanger zijn. Alleen als het om hele schrijnende gevallen gaat, bij een hoop menselijke ellende, kun je tot een dergelijke actie overgaan. En zo zie ik Athome niet.

biertje ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door biertje ? »

Geachte heer

Hartelijk dank voor uw e-mail van 9 mei jl. Uit uw e-mail komt naar voren dat u voortaan de rekening van @home vooruit moet betalen, waardoor u twee rekeningen in de maand mei krijgt. U vraagt of dit mag.

De wijziging van zowel een schriftelijk als een niet schriftelijk overeengekomen beding dat is opgenomen in de overeenkomst, mag niet zo maar.

Indien een dergelijke wijziging niet aantoonbaar in het voordeel van de consument is, dient de aanbieder een dergelijke wijziging minimaal vier weken van tevoren bekend te maken. Ook dient uw aanbieder u in dat geval de mogelijkheid te bieden om de overeenkomst kosteloos te beëindigen. In dit geval is de wijziging niet in uw voordeel, daarom kunt u de overeenkomst zonder kosten ontbinden.

Hartelijk dank voor uw bericht aan ConsuWijzer. ConsuWijzer is een gezamenlijk loket van de toezichthouders; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMA) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).

Wij hebben uw klacht betreffende @home geregistreerd. De OPTA is hierover geïnformeerd. OPTA is belast met toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten welke erop gericht is concurrentie op deze markten te bevorderen.

Meldingen van consumenten zijn van groot belang voor het functioneren van de initiatiefnemers van ConsuWijzer. Een of meerdere meldingen samen kunnen duiden op een overtreding van de wet en aanleiding vormen voor een diepgaand onderzoek. Een toezichthouder kan, als hij daartoe bevoegd is, een onderzoek starten naar (mogelijke) misstanden en beschikt over wettelijke middelen om een overtreder aan te pakken.
De toezichthouders en ConsuWijzer bemiddelen niet in individuele zaken. Ook kunnen wij u niet berichten of uw melding uitmondt in een concrete actie van een toezichthouder en kunnen wij geen uitspraken doen over lopende of op te starten onderzoeken.

Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust contact op met ConsuWijzer, bij voorkeur per telefoon. Het telefoonnummer is 088-0707070. Vermeld daarbij uw contactnummer xxxxxx. Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.

Met vriendelijke groet,

Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
(T) 088 - 070 70 70
Postbus 21021
3001 AA Rotterdam

www.consuwijzer.nl
Praktisch advies over uw rechten als consument

sproetje84
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:03

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door sproetje84 »

Een "leuke" van @home: kijk es op je factuur on line en wat staat er boven het rijtje Abonnementen:
Voor geleverde diensten
.
:evil:
Da's knap zeg: M'n abonnement voor de komende 2 maanden betalen en nu al schrijven voor geleverde diensten :!:
Zijn ze nou helemaal door de ratten besnuffeld en van de pot gepleurd :?:
Heb ze om een reactie gevraagd en tevens of ze iets kunnen tonen waarop mijn handtekening staat. Ik neem namenlijk aan dat ik toestemming heb gegeven, anders kan iedereen toch wel vrij alles van mijn bankrekening schrijven als het ze uitkomt? Zou mooi zijn als alle bedrijven dit straks gaan doen. Ik heb trouwens ook even aan mijn werkgever gevraagd om mijn salaris alvast 2 maanden van tevoren te betalen voor de geleverde diensten en het antwoord was kort, maar krachtig:
Je kunt de pot op
.
Verder heb ik aangegeven bij @home dat ik, als ze nog een beetje fatsoen in hun donder hebben, een normaal antwoord terug wil en niet zo'n standaard meeltje of iets anders lulligs dat ze naar iedereen sturen.
:shock:
Ben erg benieuwd :!:

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door queenfan »

Het rare is dat je begin van iedere maand je abonnement betaald voor die maand, dus begin april betaal je voor de maandf april kijk maar eens op de online factuur.

Dus hoezo vooruitbetalen dat doen we al.

onrecht27
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2008 18:41

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door onrecht27 »

Mensen...

Ik heb al jaren een goede ervaring met @home. Nooit geen problemen gehad. Na de brief heb ik ook gebeld met de vraag waarom:

Wij gaan fuseren met de bedrijven multikabel en casema werdt er vertelt, om dit factureringsysteem gelijk te trekken zijn wij genoodzaakt om 1 keer dubbel te factureren zodat de klant vooruit gaat betalen.

Wij zijn ook het enige bedrijf die dit nog niet doet, kijk eens naar kpn, of naar de voorschotnota bij essent. Tja daar moet ik het vriendelijke meisje wel gelijk in geven! Dus ik maak me niet druk om de rekening. Vroeg of laat zullen we allemaal moeten betalen.

Het enige dat veranderd is dat u een week eerder gaat betalen, normaal zijn de incasso's omstreeks de 8 ste deze maand. En nu is dat ongeveer de 25ste van de vorige maand.

Als je het er niet mee eens bent, zoek je een andere provider, maar als dit het enige is waar je over valt bij @home, hou in je achterhoofd dat er nog veel meer problemen uit voor kunnen vloeien op het moment dat je overstapt. En als je daar nou vrolijk van wordt..... ik betwijfel het ...........

Ook al moet ik zeggen dat de brief niet erg tactische overkwam, ik ben en blijf klant bij @home. Prima bedrijf!!!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door queenfan »

@ onterecht27, kijk eens naar je online rekening. Iedere maand betaal je al vooruit, de eerste week van de maand betaal je dus voor de komende maand.

Dus het hele verhaal over vooruit betalen is dus grote onzin, en dat je tevreden ben ben ik blij om. Maar laat je niet afschepen door dit antwoord het is reinste onzuin.

sproetje84
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mei 2008 14:03

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door sproetje84 »

Nounou onrecht, wat een reclame voor dit waardeloze bedrijf. Inderdaad, de enige reden waarom ik blijf is dat het overstappen zoveel ellende geeft, maar om nou te zeggen dat het zo'n goed bedrijf is...... Volgens mij hebben alleen een paar medewerkers vertrouwen in dit bedrijf.
Laatst problemen met de downloadsnelheid gehad. Medewerkster aan de telefoon gehad en zelfs zij moest toegeven dat het een zootje bij @home is.
En begrijp goed, dat we vooruit moeten betalen, ok
Maar niet de onbeschoftheid om dit aan te kondigen en 2 dagen later het bedrag al van je rekening te halen. Er zijn heel veel mensen die elk centje moeten omdraaien en die dus nu niet uitkomen met hun budget.
Dat jij dit allemaal goedkeurt, ok, maar besef wel dat de meeste mensen niet zomaar over zich heen laten lopen!

Gesloten