LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bereikbaarheid Ziggo

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Leen2008
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2008 13:52

Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Leen2008 »

Eind Juni kwam er een vertegenwoordiger van Ziggo met het aanbod voor Digitaal kijken en een snelheidsverhoging van het internet. Voor slechts 4 Euro kregen wij dan alle regiozenders erbij. Daarvoor een formulier ingevuld
waarop stond aangegeven dat wij kozen voor het standaardpakket Z1 , dus duidelijker kan het niet. De vertegenwoordiger van Ziggo zij mij dat het zo in orde was. En zo;n twee weken later werd er een pakket bezorgd met de digitale ontvanger .tijdelijk kreeg je dan de andere zenders er bij waarvan ik aannam dat deze extra zenders er automatisch na verloop van tijd eer af zouden gaan. En dat gebeurde ook, maar..............ook de zenders die wij wilden hebben.
Dat was op vrijdag 1 augustus, nu 5 augustus, 4 boze mailtjes, een boze brief en gisteren een nog bozer telefoongesprek is er nod staads niets gedaan door de mensen van Ziggo.
En maar reclame maken. Eerst heb je zo'n 4 weken ellende met het uitvallen van je telefoon, Internet, e-mail ( uren lang ) en als je dan op teletext kijkt, wat staat er dan ? Geen storingen!!!!!
Zij n er nog meer mensen die deze ellende met Ziggo meemaken ?
Dan graag uw reaktie;s

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Ontvangt u graag Spam omdat u uw e-mail adres vermeldt?

Als u internet heeft even hier:

https://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/formulier

klacht over tv indienen. Uw smartcard is w.s. niet geactiveerd. Als u hier een klacht indient of de helpdesk belt, dan wordt de kaart alsnog geactiveerd. Als u het formulier invult het nummer wat op de smartcard staat vermelden + dat u Z 1 op deze kaart wilt.

s.h.bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 13:59

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door s.h.bakker »

ziggo reageert met een vaag zinnetje wat niet tot de oplossing van je probleem leidt. met het advies de telefoon te pakken. die geeft iedere keer advies om het later nog maar eens te proberen, want dat de wachttijd langer dan 10 minuten is. ik ben 3 weken bezig om om mijn digitale tv weer te activeren (het heeft 2 weken goed gewerkt) ik kom er niet door en ben moedeloos hier terecht gekomen.
wie weet de juiste weg naar Ziggo?

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zie bericht wat boven uw bericht staat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Aanvulling
Vermeldt in uw klacht hoelang u al probeert de smartcard nr. te activeren en vermeldt meteen welk abonnement u erop wilt (z1 of aanvullend)
Krijgt u standaard antwoord, herhaal klacht dat u weet van ervaringsdeskundige dat dit eenvoudig via klacht op site op te lossen is, dus graag alsnog smartcard nr .... activeren voor .... .
Vermeldt tevens dat wachttijden telefonische helpdesk onaanvaardbaar lang is en dat u hierover een klacht indient bij:

Consuwijzer + klacht:

http://www.consuwijzer.nl/Formulieren/C ... _nl_Klacht

N.b. drie maal is scheepsrecht: geef aan bij 3de verzoek tot activeren smartcard, dat als dit niet gebeurt binnen 48 uur, u ook daar een klacht over zult indienen bij consuwijzer.nl.

Op die manier wordt OPTA op de hoogte gesteld dat Ziggo haar klantenservice niet op orde heeft.

Lukt het dan nog niet, kunt u overwegen schriftelijk en aangetekend hierover een klacht in te dienen bij het hoofdkantoor van Ziggo.

s.h.bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 aug 2008 13:59

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door s.h.bakker »

wat u me adviseert het bericht erboven te lezen en te doen, heb ik al 10 keer gedaan. daarom reageerde ik op uw bericht. ik kom er niet door bij Ziggo

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dan is het tijd voor een aangetekende brief naar het hoofdkantoor van Ziggo waarbij u de klantenservice in gebreke stelt.

U heeft reeds 10 x via de website een klacht ingediend met vermelding van het nummer van uw smartcard + het abonnement wat u daarop wilt ontvangen zonder resultaat.
De Helpdesk is onderbemand waardoor u langer als 10 minuten aan de telefoon moet wachten en geadviseerd wordt later terug te bellen.

Mocht Ziggo er niet in slagen om binnen b.v. 1 week de smartcard te activeren, dan annuleert u uw abonnement op digitale televisie.

Kopie van brief maken en verzend bewijs goed bewaren.

Het zou ook kunnen dat het webcare team nu "to the rescue" komt en het niet nodig wordt tot deze maatregel die u helaas geld kost.

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@s.h.bakker

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

sjoerd1
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2008 02:44

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door sjoerd1 »

Hallo,


Ik heb ook problemen met de bereikbaarheid van ziggo. Of eigenlijk, ik kan ze wel bereiken maar ze weigeren een antwoord te geven op mijn vraag over de telefoonrekening. Ik heb sterk het idee dat die niet klopt, en deze klacht beloofden ze 3 maanden geleden al te beantwoorden. Ik heb zowel via de klantenservice als telefoon diverse keren contact gehad, en steeds krijg ik te horen dat een antwoord er spoedig aan komt. Ondertussen blijf ik rekeningen ontvangen die niet kloppen.
Is hier sprake van een wanprestatie of iets dergelijks, of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld aangifte te doen?
Ik geloof niet dat ziggo antwoord zal geven, en wil ook niet opzeggen zolang ik nog geld van ze tegoed heb. Het is niet bepaald een groot bedrag, maar de houding van ziggo is stuitend.

Als iemand iets weet, alvast bedankt voor het antwoord!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

u kunt nog proberen of het lukt om via de site een klacht in te dienen. Levert dat geen resultaat kunt u overwegen schriftelijk aangetekend een klacht in te dienen bij Ziggo hoofdkantoor in Utrecht.

ascholz
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 mei 2008 21:39

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door ascholz »

Eind juni heb ik mij aangemeld voor het 3 in1 pakket. Op 4 augustus is door de monteur internet aangesloten. De weken erop vrijwelom de dag geen internet. Kreeg geen IP nummer toegewezen. Ze zouden een monteur sturen, maar die kan dat natuurlijk niet oplossen!! Al op 10 juli heb ik het machtigingsformulier voor nummerbehoud aan hen gestuurd. De telefoonaansluiting was eind augustus nog steeds niet geactiveerd. Op hun verzoek heb ik op 21 augustus wederom een machtiging voor nummerbehoud verzonden, omdat deze niet bij hen zou zijn aangekomen. Dit heeft zich nog eens herhaald in de week er op. Eerst wanneer de telefoon geactiveerd was zou ik de decoder voor digitale TV ontvangen. Begin vorige week bleek eindelijk de telefoon geactiveerd. De decoder heb ik echter nog steeds niet ontvangen! Ook de internet verbinding valt nog steeds herhaaldelijk uit. Wanneer ik na diverse pogingen eindelijk toegang krijg tot "Mijn Ziggo” op hun website staat daar nog steeds alleen mijn oude analoge tv aansluiting als product. De administarie is dus ook nog steeds een rommeltje. Telefonische de helpdesk bereiken is ondoenlijk. Na 30 minuten geef ik het maar weer op! Mailtjes worden of niet of pas na een week beantwoord en vaak ook nog eens met een onzinnige reactie

A.Gunster
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 sep 2008 16:10

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door A.Gunster »

Ik probeer al vanaf juni een tv/internet en telefoon pakket te krijgen.
Eerst heb ik me aangemeld via de site, ik zou bericht krijgen maar twee weken later nog niks. Dan maar bellen, heb ruim 25 minuten in de wacht gezeten maar de aanvraag was in orde en er zou een installateur komen. De Installateur kon geen signaal vinden dus ging onverrichte zaken weer weg met de mededeling dat ik gebeld zou worden voor een afspraak met een storingsmonteur. Twee weken later ben ik nog niet gebeld. Ik bel ziggo, voor storingen toets 5: 'wij verwijzen u voor storingen naar onze website, de verbinding wordt nu verbroken' kreeg ik te horen. Handig als je geen internet hebt... Ok nog een keer proberen, 'het is zo druk dat u beter een andere keer terug kunt bellen. Goed uiteindelijk toets ik een 6 en krijg ik na ruim 20 minuuten iemand aan de lijn. Ik zal een afspraak voor u maken met een storingsmonteur. Die kwam inderdaad, maar kon ook niet vinden waarom er geen verbinding was. Hij ging weer met de mededeling dat de kabel doorgemeten moest worden en dat ik gebeld zou worden. Dat heb ik dit keer maar niet afgewacht, maar omdat ik niet door de telefoon lijn kwam heb ik een bericht op de site achtergelaten. Ik las smorgens een bericht op mijn computer dat de monteur vrijdag ochtend zou komen, dat was het al en ik zat op mijn werk dus moet ik snel iemand regelen die naar mijn huis kon gaan. Ook hij had geen idee en ging weer met de mededeling dat ik terug zou worden gebeld voor een offerte voor aanleg van een nieuwe kabel. Hebben nooit terug gebeld. Weer heb ik een bericht op hun site achtergelaten met de vraag of ze me konden vertellen wie ik moest benaderen voor de aanleg van een kabel. een standaard bericht terug waar ik niks aan heb. Mijn moeder heeft intussen aangeboden het uit te zoeken omdat zij meer tijd heeft dan ik. ze is (letterlijk) de hele dag aan de telefoon geweest en van het kastje naar de muur gestuurd om er achter te komen dat je een aantal formulieren moest invullen. Dit heeft ze gedaan, er kwam een bericht terug dat ze een tekening van mijn huis nodig hebben en op schaal! tot op de dag van vandaag heb ik geen seconden tv/internet of telefoon gehad maar ik heb wel betaald. Een uur geleden heb ik telefonich mijn abonnement proberen op te zeggen (na 15 minuten in de wacht te hebben gestaan) en kreeg de mededeling dat de tvaansluiting per brief moet worden opgezegd, hij kon wel de telefoon en in terent voor me opzeggen. maar ik krijg nog tot januari de rekening! Na al deze ellende en een hele hoop geld en geregel dus geen service....

Mijn advies aan iedereen die nog geen werkende aansluiting bij Ziggo heeft, neem een ander!

Groeten,
A.Gunster

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@A.Gunster

Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. U kunt een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij willen u vriendelijk verzoeken om ook uw nickname in de mail te vermelden.

Zodra wij de mail hebben ontvangen nemen wij uw klacht in behandeling.

m.v.g.

Ziggo Webteam, Peter

Caliban
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2008 14:46

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Caliban »

Ik heb het wel zo'n beetje gehad met Ziggo!
Ook eerder al, toen het nog Casema was in mijn geval heb ik al een hoop ellende gehad.
Gelukkig werkt bij mij alles nog wel zo'n beetje, maar over bv de telefoonaansluiting ben ik nog nooit tevreden geweest.
Mensen die mij niet kunnen bereiken en te horen krijgen dat het nummer niet bestaat, in gesprektoon krijgen, noem maar op.
Ook gaat de telefoon regelmatig over zonder dat er iemand aan de lijn is als ik opneem!
Verder zie ik dat mijn abonnementsvorm van internet op Z2 staat, waarvan de up- en downloadsnelheden respectievelijk 1,5mb en 8mb zouden moeten zijn, maar ik heb nog steeds 0,8mb en 4mb.
Ik zou graag zien dat dit opgelost wordt, maar heb enige weken geleden gebeld en na 148 minuten in de wacht te hebben gestaan werd de lijn gewoon verbroken.......!!!!???!!!!
Vervolgens maar weer eens een vraag/klacht via het contactformulier (waarom noemen ze dit eigenlijk zo?) ingediend (3 augustus), maar nog steeds geen reactie.
Wat een $@#%#$ organisatie!
En maar blijven volhouden dat ze er van alles aan doen, het is de hoogste tijd dat hier eens duidelijke regels, met financiele gevolgen voor Ziggo bij wanpresteren aan verbonden worden.

Zo lang dit niet het geval is is het misschien een idee om dan maar de zakelijke helpdesken te gaan bellen in de hoop dat Ziggo hierdoor gedwongen wordt z'n zaakjes beter op orde te krijgen.
Zie hiervoor: http://www.ziggozakelijk.nl/klantenserv ... _met_ziggo)
Het is te belachelijk voor woorden dat dezelfde problemen zich blijven herhalen en je niet krijgt waar je voor betaald.
Alsof je een brood gaat halen en de bakker zegt dat je moet betalen, maar dat het brood nog even op zich laat wachten!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

Heeft u wel eens overwogen om te "downgraden"?
Als u toch de snelheid niet krijgt waar u voor betaalt kunt u net zo goed een abonnement met lagere snelheid en dus minder betalen.
Misschien als iedereen dat doet, de techneuten bij Ziggo aan het werk gezet worden om de klanten de snelheid te leveren waar voor betaald wordt.

Caliban
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 sep 2008 14:46

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Caliban »

Downgraden?!?
Nee, dat heb ik nog niet overwogen en wil ik ook helemaal niet overwegen.
Bedankt voor de reactie, maar dit heeft helemaal niets te maken met mijn klachten over Ziggo.
.....en je zal ze toch eerst moeten kunnen bereiken om iets veranderd te krijgen, nietwaar?
Daar gaat dit onderwerp over!
Ziggo moet gewoon leveren waar men recht op heeft en zorgen dat ze veranderingen en samenvoegingen niet doorvoeren als ze daar technisch nog niet klaar voor zijn.
Het probleem ligt naar mijn mening in het feit dat de beleidsmakers alleen maar commercieel denken en gewoon hun plannen doordrukken zonder rekening te houden met hun klanten omdat ze er tot op heden mee weg kunnen komen.
De klant is koning was ooit het motto, nu gaat het nog slecht om wie er het meeste poen kan binnenhalen en z'n bonus daarmee kan veiligstellen.
Ziggo lijkt weinig respect voor z'n klanten te hebben.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Het was mij ook al opgevallen dat bij de alles in 1 pakketten de internetsnelheid lager is. Heel slim, want zo kunnen ze de klant een scherpe prijs bieden.

john en marleen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2008 14:18

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door john en marleen »

Wij zijn uit Belgie in Nederland komen wonen, zie hieronder onze ervaringen.
Deze brief stuurde ik naar de directie van Ziggo


Betreft : Ziggo alles in 1 pakket plus. Aansluiting xxx Valkenburg aan de Geul

Ik wil u deelgenoot maken van mijn ervaringen met Ziggo. Motto van het verhaal, geloof nooit de mooie reclamespotjes.

Ziggo is een innovatieve en betrouwbare leverancier van (digitale) televisie en radio, internet en telefonie via de kabel.

Ik had beter moeten weten

De werkelijkheid is een groot drama. Foei, wat is Ziggo een klantonvriendelijke organisatie. Men had mij gewaarschuwd voor de call centers van KPN, maar die van u zijn haast nog verschrikkelijker.

Leest u mijn verhaal maar eens……

Op 4 augustus vulde ik mijn gegevens in op de website van Ziggo.nl.

Op 18 augustus had ik nog steeds niet gehoord en belde ik naar het nummer 0800 1884, ik kreeg een heel leuke heer aan de telefoon, die alles even ging nakijken en na een tijdje me vrolijk melde dat hij helemaal geen aanmelding kon terugvinden. Maar geen probleem, hij zou het nu in orde brengen en dat deed hij dan ook, hij noteerde dat ik allen in 1 plus verlangde en vertelde me dat het een 10 tal dagen zou duren en dat ik dan een pakketje thuis zou krijgen en ik alles zonder problemen kon instaleren (volgens de website liep er wel een actie dat er gratis installatie was, maar daar sprak deze heer niet over).
Omdat wij overdag werken vonden wij op zekere dat een briefje in de bus dat TNT post een pakje van Ziggo had aangeboden, wij niet thuis dus werd het een paar dagen later weer aangeboden…. Dit was 28 augustus.

29 augustus 2008, ik installeer alles volgens de documenten die bij het pakket zitten, bij stap 1 loopt het al mis, ik krijg geen signaal binnen, ik meet het uit en tja inderdaad geen signaal. Ik bel 0900 1884, het duurt een hele tijd voor ik iemand online krijg, al de medewerkers zijn in gesprek, uiteindelijk … ik meld deze heer dat ik geen signaal binnen krijg, hij noteert het en zegt dat het binnen de 2 dagen opgelost zal zijn, 29 augustus + 2 dagen is 1 september.

1 september : ik heb nog steeds geen signaal… ik bel terug.., maar mevrouwtje dit zijn werkdagen, dus het zal tegen woensdag opgelost zijn… ik vraag hoe kunt U dit oplossen ? U zult toch een afspraak moeten maken want ik krijg geen signaal binnen, het antwoord is : neen hoor mevrouwtje wij doen dit vanop afstand, wij hoeven helemaal niet bij U te zijn, wat volgens mijn technische kennis niet mogelijk is, want het probleem ligt in huis, want iedereen in deze woning heeft internet en telefoon alleen wij niet. Maar goed, discussiëren helpt niet, ik spreek mijn hoop uit dat dit inderdaad woensdag opgelost zal zijn (wat ik niet geloofde).

2 september, ik bel 0900 1884 want ondertussen hebben wij een groen kaart in de bus gevonden waarop vakjes moeten aangestipt worden (iets dat niet gedaan is, de kaart heb ik nog steeds):
1. Vanaf vandaag bent u aangesloten op de kabel ……
2. Vanaf vandaag kan U geen televisie kijken via Ziggo …..

Ik bel naar Ziggo, ik krijg een mevrouw aan de lijn die me vertelde dat zij beter wist dan ik welke kaart ik in de bus gevonden had, alhoewel de opties die zij vertelde die op de kaart stonden waren helemaal anders, zij liet me niet uitspreken en zij dat binnen de 2 werkdagen alles in orde zou zijn, op mijn vraag hoe dit zou gebeuren, werd ik afgesnauwd en zei dat de technieker met mij contact zou opnemen op het nummer xxxx mijn nummer dat Ziggo mij gegeven had, maar dat het nog nooit gedaan had. (dit was mevrouw xxx)

Na nog een aantal telefoontjes krijgen we op een mobiel nummer eindelijk een technieker aan de lijn die afspraak maakt voor maandag 8 september tussen 8 en 13 uur. De technieker komt langs, test het signaal…, er is geen signaal maar dat wist ik al dagen… toen ik hem vertelde over hoe het callcenter me behandelde zuchtte hij heel diep….. Binnen de kortste keren heeft deze heer het euvel verholpen, wij hebben TV, internet en telefoon.
’s Avonds pleeg ik een telefoontje en stuur ik mails en brieven naar mijn contacten om hun te melden dat ik eindelijk bereikbaar ben. Ondertussen heb ik drukwerk met mijn adresgegevens en! tel nr laten maken.

12 september : plots geen telefoon meer, ik bel de technische dienst ik krijg referentie nummer xxx en het zal opgelost zijn binnen de 3 dagen, ik weet nu dat het werkdagen zijn.

17 september : ik heb nog steeds geen telefoon, ik bel Ziggo, ik krijg te horen dat ‘ze’er mee bezig zijn, wanneer ik vraag waarmee, dat weten ze ook niet, de technische dienst is er mee bezig ik moet maar geduld hebben want er is een verandering, mijn account moet van een bedrijf naar Ziggo overgeboekt worden… ik snap er niets van, ik heb mijn aanvraag bij ziggo gedaan bij niemand anders, ik krijg te horen dat dit interne keuken is en dat ik het een administratief iets is, dat is niet mijn probleem ik wil telefoon hebben, geduld ze zijn er mee bezig.

19 september : ik bel… ze zijn er nog steeds mee bezig, tja waarom ik nog geen telefoon heb weten ze niet, waarom er niets aan gedaan wordt weten zij ook niet dat is iets dat bij de commandobrug ligt….. ze beloven me met de hand op het hart dat ze het nodige zullen doen en dat ik binnen de kortste keren telefoon zal hebben

23 september : ik bel, want ik heb nog steeds geen telefoon, ik krijg te horen dat ik geen aanvraag gedaan heb voor telefoon, dat ik wel een alles in 1 pakket plus aangevraagd heb, maar dat ik geen telefoonaansluiting heb… deze persoon laat me niet uitspreken want ik heb wel telefoon gehad, ik heb mijn telefoon 1 keer kunnen gebruiken, hij beweert dat ik nooit aansluiting gekregen heb en hij gaat me doorverbinden met de verkoopsdienst en ik moet een nieuwe aansluiting aanvragen en zal dus een nieuw telefoonnummer krijgen, en dan heb ik binnen de 3 dagen telefoon. Ik ben hopeloos maar ik blijf netjes wachten aan de telefoon tot ik weer een keuzemenu te horen krijg, weer een tijd moet wachten want alle medewerkers zijn bezet. Ik krijg een dame aan de telefoon en tja ook zij zegt dat ik nooit een telefoonaanvraag gedaan heb (ik heb de schriftelijke bevestiging van ziggo voor me liggen dat ik een alles in 1 pakket plus heb, met de bedragen die ik voor deze diensten zal moeten betalen), mevrouw zegt dat dit niet kan want dat ik geen telefoon heb, wel een alles in 1 pakket plus maar geen telefoon, ze zegt dat ze een nieuwe aanvraag zal invullen voor mij en dat ik dan binnen de 3 weken een telefoonaansluiting zal hebben en ik een nieuw telefoonnummer krijg, dit weiger ik, ik heb drukwerk laten maken met MIJN telefoonnummer op

23 september : ik bel weer naar Ziggo geef mijn referentie nummer op xxxx, de heer die ik krijg laat me weten dat mijn vraag nog openstaat, dat hij niet snapt dat het probleem nog niet opgelost is en belooft me dat binnen de 2 dagen ik telefoon zal hebben, ik zeg hem dat ik het echt hoop, maar er niet veel van geloof, hij zegt me dat ik hem kan vertrouwen en dat het echt in orde zal komen.

23 september ik zet de modem (voor de 10 de keer) een paar minuten van de stroom (moest ik dus doen van de heer aan de telefoon

25 september, ik ben in België en krijg eindelijk een telefoontje van een technieker, hij zegt me dat ik de stroom van de modem moet halen, het helpt niet dat ik hem vertel dat ik dat de gedaan heb op 23 september, hij zegt dat ik vast een verkeerde stekker uit het stopcontact gehaald heb, alle stekkers zitten in 1 verdeel doos die met een schakelaar afgezet worden, maar neen hoor die meneer zegt dat ik vast iets verkeerds gedaan heb, dat ik het wanneer ik terug in Nederland ben het dan maar moet doen en hij zou me op vrijdag na 19 uur terugbellen want dan was ik weer in de woning in Nederland.

26 september, 20 u 30 alle stroom van de modem gehaald 5 minuten gewacht, alle lichtjes op de modem zijn uitgegaan dus stroom was eraf… de technieker heeft me niet gebeld

26 september ik bel Ziggo, ik krijg de heer xxx aan de telefoon, hij doet een heel verhaal dat Ziggo administratief me kwijt is dat ik niet terug te vinden ben en dat ik nooit een telefoon aanvraag gedaan heb, hij laat me niet vertellen dat mijn telefoon het ooit eventjes gedaan heeft, hij zegt dat hij me gaat doorverbinden met de verkoopsdienst, dat ik alles moet laten afsluiten en dat ze me dan een nieuw product zullen aanbieden. Het helpt niet dat ik hem vertel dat ik dit niet wil, ik heb kabel en internet en wil die houden ik wil alleen dat mijn telefoon het weer doet, maar neen ik word doorgeschakeld ik krijg een keuze menu te horen…. Ik kom bij de commerciële dienst, een dame vertelt me dat ik een alles in 1 pakket plus heb aangevraagd en dat het feit dat ik geen telefoon heb niet haar probleem is maar van de technische dienst en me zal doorverbinden met de desbetreffende dienst, mijn verhaal dat de technische dienst me naar haar doorverwezen heeft helpt niet, ze laat me niet uitspreken en schakelt het gesprek over op het keuze menu….

26 september ik krijg nu de heer xxx aan de telefoon, hij zegt dat hij niet snapt waarom ik nog geen telefoon heb, hij gaat het nodige doen, binnen de 3 weken moet het probleem opgelost zijn, ik vertel hem dat ik wanhopig ben, dat ik al zo lang wacht en dat 3 weken wachten voor mij echt niet kon, ik heb echt telefoon nodig. Hij ging het noteren en zou proberen dat het zo snel mogelijk in orde zou komen.

29 september, ik wil weten of men mij niet vergeten is, ik krijg te horen dat mijn telefoon eerst geactiveerd moet worden en dat me mij gaat doorschakelen naar de verkoopsdienst en dat alles dan binnen de maand in orde zal komen. Ik krijg een dame aan de telefoon die me zegt dat ze niets kan activeren omdat ik een referentie heb en dat de technische dienst zich hiermee moet bezighouden, ze gaat me doorschaken naar de technische dienst, ook deze mevrouw heeft niets aan mijn verhaal dat ik net van de Technische dienst naar haar doorverbonden geworden ben.

29 september dhr xxx laat me weten dat er niets aan te doen is dat hij het doorgeeft aan de backoffice op mijn vraag aan wie hij het zou doorgeven en wie ik kon bellen om de stand van zaken op te vragen kon hij geen antwoord geven.

Ik vind dat dit allemaal niet meer kan, ik heb 12 dagen moeten wachten voor ik internet en kabel had, ik veronderstel dan ook dat ik niet belast zal worden voor een ganse maand verbruik van kabel en internet.

We zijn morgen de laatste dag van de maand en ik heb nog steeds geen telefoon, ik heb ook geen idee wanneer ik telefoon zal hebben, ik veronderstel dan ook dat ik geen rekening voor de telefoon zal krijgen, ik ga U ook zodra ik het factuur van mijn mobiele telefoon heb U de kosten hiervan doorsturen, want het wachten op een vrije medewerker of het wachten op de medewerker die even gaat overleggen met collega’s duurt telkens een eeuwigheid.

Mijn vragen zijn nu : wanneer zal mijn telefoon het doen ? Waarom ben ik zo behandeld geweest door uw mensen ? Vindt U dit een normale gang van zaken ? Is het mijn zaak dat er administratief dingen verkeerd gaan bij uw bedrijf ? Wilt u uit al uw recklame uitingen verwijderen de passage dat u ‘een betrouwbare’ leverancier bent.

Of anders geformuleerd: ik sommeer u een einde te maken aan uw interne chaos met betrekking tot mijn aansluiting en mij als klant met meer respect te behandelen en de problemen na een maand nu binnen 7 dagen definitief op te lossen.

Ik verwacht naast een oplossing ook uw schriftelijke reactie.

Hoogachtend,

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door TdeHond »

U wilt zeker gillend terug naar België!
Voor de zekerheid heb ik het nog even nagekeken. :wink:
Alles-in-1 pakketten zijn: internet, televisie én telefonie! Blijkbaar is telefonie even geactiveerd geweest omdat u wel kort gebruik heeft kunnen maken van telefonie. Ik zou e.e.a kortsluiten gezien de klantonvriendelijke wijze waarop u benaderd bent door de helpdesk.

In gebreke stelling provider + opzegging abonnement
Voordat u uw abonnement opzegt dient u de provider schriftelijk en aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging in gebreke te stellen, een redelijke termijn, bv. 10 werkdagen, aan te geven waarin u de provider in gelegenheid stelt uw probleem te herstellen.
Mocht provider hier niet in slagen heeft u het recht schriftelijk aangetekend per direct op te zeggen, uw toestemming tot automatische incasso in te trekken. Vraag om schriftelijke bevestiging einde contract binnen 14 dagen.
Maakt kopieën van te versturen brieven, bewaar kopieën en bewijzen van verzenden en eventueel ontvangst goed. Leg dossier aan met log van alle contacten, namen, brieven, verzendbewijzen. Dan heeft u alles bij elkaar
mocht een gang naar de Geschillencommissie telecommunicatie nodig zijn, als u desondanks achtervolgd gaat worden met onterechte facturen, omdat uw provider geen gehoor aan opzegging geeft.
Tevens kunt u om gedeeltelijke restitutie van abonnementsgeld vragen:
Wet_implementatie_Europees_regelgevingskader_elektronische_communicatie_(13-05-2004)_(stb189).pdf
U kunt restitutie vragen van abonnementsgelden gedurende de periode dat u niet van de dienst gebruik heeft kunnen maken zie Wet telecommunicatie artikel 7.1g:
["g. de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten. Er werd n.l. gedurende .... dagen geen dienst geleverd zonder dat er inspanningen verricht werden e.e.a. zo spoedig mogelijk te herstellen.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Plan B
U zegt meteen op omdat u bij Ziggo een abonnement heeft wat per maand op te zeggen is en vraagt gedeeltelijk restitutie van abonnementsgeld over de periode dat u geen gebruik van de telefoon heeft kunnen maken.

Schriftelijk, aangetekende brieven verzenden, mocht u naar de geschillencommissie willen.
Mocht u alleen internet en telefoon op willen zeggen kunt u dat via de site doen. Wilt u alles opzeggen, dan is een brief nodig naar hoofdkantoor Ziggo.

smeekes
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2008 16:08

Re: Bereikbaarheid Ziggo

Ongelezen bericht door smeekes »

Hallo
Wij hebben sinds 5 september een alles in een pakket van ziggo.
Dit heeft prima gewerkt tot aan vrijdag 26 september en we geen telefoon meer hadden. Dit zaterdag via hun website , klantenservice en storingsdienst gemeld. Verder ook via gsm telefonisch gemeld!
Maandag 29 september weer via gsm en website klacht ingediend. Dit wederom hehaald dinsdag 30 september en aangegeven dat we op moment van dit schrijven vijf dagen geen telefoon hebben!
Alle keren via hun klachten service vriendelijk antwoord gekregen dat ze het gingen oplossen maar wanneer kon niemand mij vertellen!
De storingsdienst is op de hoogte en er mee bezig.
Op moment van dit schrijven hebben we nog steeds geen telefoon, maken nog steeds gsm kosten!
Verder is het ontbreken van telefoon voor ons zeer lastig zeker gezien we dit niet gewend zijn daar onze vorige provider, kpn geen last had van deze ziggo symptomen.
Op welke wijze is het mogelijk om ziggo te verplichten binnen een redelijke termijn, en wat is een redelijke termijn?, de telefoonaansluiting te herstellen.
Is het mogelijk om het abbonnement op te zeggen in verband met het niet leveren van onze telefoon aansluiting?

Mvg L Smeekes

Gesloten