Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Stefan1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2023 20:01

Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door Stefan1989 »

Glasvezelkabel is aangelegd tot aan de voorgevel.

Heb inmiddels alle apparatuur van KPN ontvangen om alles aan te sluiten maar heb nog steeds geen glasvezelpunt in huis.

Na verschillende keren bellen met Kpn netwerk die mij doorverbinden naar de aannemer nog steeds geen afspraak kunnen maken.( zeggen terug te bellen maar dat doen ze ook niet)

Terwijl heel de straat al aangesloten is.

Hoe moeilijk is het om een afspraak in te plannen om een glasvezelpunt naar binnen te brengen.

Zou graag een oplossing hiervoor willen zien want je wordt er moedeloos van om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U krijgt pas een glasvezelpunt binnen in uw huis na het afsluiten van een glasvezel abonnement. Neem hiervoor contact op met uw internetprovider of sluit bij een andere provider een nieuwe abonnement af.


Mijn ervaring is dat het daarna lang kan duren voordat er een afspraak gemaakt wordt. Ik heb vaak moeten bellen, zowel naar netwerkbeheerder als naar mijn provider.


Ik kreeg pas een glasvezel punt na ongeveer 5 maanden nadat ik een glasvezel abonnement had afgesloten. Een beetje geduld is dus nodig.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door jeneverbes »

Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door kuklos »

jeneverbes schreef:
22 apr 2023 18:38
Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.
Waar is het bewijs voor deze bewering?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

jeneverbes schreef:
22 apr 2023 18:38
Het helpt als je zegt het nodig te hebben voor je werk, bv lezingen voor een publiek in een ander deel van de wereld.
Wat een onzin.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door 16again »

Dan helpt het wellicht beter als je aangeeft dat het nodig is voor bijv bejaarden alarmering.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stefan1989 schreef:
17 apr 2023 20:03
…want je wordt er moedeloos van om telkens van het kastje naar de muur gestuurd te worden.
… en dat terwijl dat kastje nu juist áán de muur moet… :wink:

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door rwolters »

Stefan1989 schreef:
17 apr 2023 20:03
Hoe moeilijk is het om een afspraak in te plannen om een glasvezelpunt naar binnen te brengen.
De afspraak maken is niet moeilijk. Een afspraak maken en daar een monteur aan koppelen die tijd heeft is wel een probleem. Iedereen die maar een beetje kennis van deze materie heeft en een schroevendraaier kan vasthouden kan in deze sector direct een baan krijgen. Maar er zijn domweg te weinig mensen die dat kunnen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Het ziet er zo makkelijk uit als het is inderdaad...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Glasvezelpunt wordt maar niet geplaatst

Ongelezen bericht door BreejKC »

Wat is er nu precies aan de hand? Als uw glasvezeldraad binnenshuis nog niet is aangebracht dan kunt u er, ondanks uw abonnement, toch ook geen gebruik van maken? Ik neem aan dat u het glasvezelabonnement dan ook nog niet betaald. Hoop wel dat uw bestaande abonnement bij uw oude vertrouwde provider nog niet is opgezegd en u, tot uw glasvezelabonnement ingaat, daar nog gebruik van kan maken.

Overigens: u sluit een glasvezelabonnement af bij een provider. Alleen die en niemand anders is er voor verantwoordelijk dat een werkend aansluitpunt in de woning wordt aangebracht. Zo niet, dan kunnen zij ook geen werkend abonnement aan u verkopen. Alleen de provider is dus uw aanspreekpunt, niet de aannemer. Laat u dus daar ook niet meer naar toe sturen.

Blijft uw provider hardnekkig in gebreke het aansluitpunt in uw woning te laten aanbrengen, stap dan naar de Geschillencommissie Telecom. Let op, als u daarmee dreigt, dat uw probleem er plotseling een voor de provider wordt en er ineens dingen gebeuren die eerst onmogelijk leken.

Plaats reactie