LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door Barry.bb »

Heeft het zin om aangifte doen wegens smaad?? en laster ik heb die geene 3 keer gezien maar weet veder niks van hem hij had een bericht op een Facebook pagina gezet maar de beheerder had het snel verwijderd Het Bericht luide .de Italiaanse pizza's zijn je echt niet te vreten de onderbodem altijd aangebakken Ik heb de van twee dagen op de pot gezeten en ik weet heel onbeschoft behandeld Mensen Koop hier niks ok kom Hier nooit meer . zou de poltie der iets mee kunnen en willen doen ?? Die geene opsporen? Zou Facebook mee werken?

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door harkja »

Een privédetective kan er wel wat mee.

Lowieze
Berichten: 6600
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als u niks weet van degene die die berichten plaatst, hoe wilt u dan aangifte doen van smaad? Ik denk niet dat de politie hier tijd aan gaat besteden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door mahadma »

Vergeet het verhaal en bak goeie pizza's.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door scontra »

Zijn de reacties en adviezen op de site van VARA-Kassa niet naar uw zin ?

Hier valt niets tegen te doen en "niet op reageren Lena" is de beste methode om er snel vanaf te zijn.
Misschien betreft het wel een terechte klacht en heeft de ontevreden klant zijn ongenoegen hierover even geuit.
Aangifte zal niet worden opgenomen, u kunt alleen even uw gal spuien aan de balie en daarmee is de zaak afgedaan.
U bent niet bedreigd, niet persoonlijk 'gediscrimineerd" en zolang dat niet gebeurt mag iedereen in vrijheid zeggen wat hij/zij er van vindt.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door witte angora »

Barry.bb schreef:Het Bericht luide .de Italiaanse pizza's zijn je echt niet te vreten de onderbodem altijd aangebakken Ik heb de van twee dagen op de pot gezeten en ik weet heel onbeschoft behandeld Mensen Koop hier niks ok kom Hier nooit meer .
Misschien tijd om een aantal processen in je bedrijf onder de loep te nemen? Als je naar Gordon Ramsay's 'Oorlog in de keuken' kijkt vinden alle restauranteigenaren zichzelf fantastische koks die het allerbeste eten presenteren, maar als Gordon langs komt blijkt dat nog wel eens vies tegen te vallen. Je zou denk ik de klacht beter serieus kunnen nemen.

Overigens is dit een consumentenforum. Jouw vraag betreft in feite een bedrijfskwestie.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door Brahms »

Het grappige is, jou manier van schrijven, taalgebruik en woordkeus is dezelfde als van de "dader".
Misschien de concurrent van om de hoek ?

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door kokka »

Ik denk dat je als pizzabakker veel meer wint door deze teleurgestelde klant een gratis goed gebakken lekkere pizza aan te bieden.
als in zijn mening jouw pizza's niet lekker waren en hij inderdaad toevallig een paar dagen aan de dunne is geweest, dan is dat niet perse smaad denk ik

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Barry.bb schreef:Heeft het zin om aangifte doen wegens smaad?? en laster ik heb die geene 3 keer gezien maar weet veder niks van hem hij had een bericht op een Facebook pagina gezet maar de beheerder had het snel verwijderd Het Bericht luide .de Italiaanse pizza's zijn je echt niet te vreten de onderbodem altijd aangebakken Ik heb de van twee dagen op de pot gezeten en ik weet heel onbeschoft behandeld Mensen Koop hier niks ok kom Hier nooit meer . zou de poltie der iets mee kunnen en willen doen ?? Die geene opsporen? Zou Facebook mee werken?
De grens tussen feiten en meningen is lastig te trekken. Een puur feitelijke mededeling kan geen smaad zijn. De persoon deelt zijn mening dat jullie Italiaanse Pizza's echt niet te vreten zijn, dit is een mening.

Ik bestel regelmatig een kapsalon, bij de recenties zie ik dan staan "nog nooit z'n lekkere kapsalon gegeten" echter vond ik de smaak erg tegen vallen en misschien vond ik het zelfs echt niet te vreten (zo erg was het nu ook weer niet). Beide is echter een mening.

Het is erg moeilijk om een algemene regel te geven over de vraag of iets smaad, laster of een belediging is. Uit de rechtspraak blijkt dat er altijd een afweging gemaakt wordt. Hoe verhoudt de uitspraak zich tot de feiten (is het waar maar overdreven, helemaal niet waar), hoe belangrijk was het om dit te vertellen, en in wat voor onderlinge positie zitten de partijen. Het is lang niet altijd zo eenvoudig als "een agent een rat noemen is belediging van een ambtenaar in functie".

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door scontra »

kokka schreef:Ik denk dat je als pizzabakker veel meer wint door deze teleurgestelde klant een gratis goed gebakken lekkere pizza aan te bieden.
als in zijn mening jouw pizza's niet lekker waren en hij inderdaad toevallig een paar dagen aan de dunne is geweest, dan is dat niet perse smaad denk ik
Nee, dat wordt anders genoemd, maar ik kom er alleen even niet op hoe ook al weer is ! ;-)

Verwijderd

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door Verwijderd »

scontra schreef:
kokka schreef:Ik denk dat je als pizzabakker veel meer wint door deze teleurgestelde klant een gratis goed gebakken lekkere pizza aan te bieden.
als in zijn mening jouw pizza's niet lekker waren en hij inderdaad toevallig een paar dagen aan de dunne is geweest, dan is dat niet perse smaad denk ik
Nee, dat wordt anders genoemd, maar ik kom er alleen even niet op hoe ook al weer is ! ;-)
Voor zover ik weet kun je van diarree geen aangifte doen ;)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja is hiermee je goede naam aangetast. En is zijn mening juist of onjuist?

Moneyman
Berichten: 30099
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Heeft het zin om aangifte te doen wegens smaad?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Barry.bb schreef:Heeft het zin om aangifte doen wegens smaad?? en laster ik heb die geene 3 keer gezien maar weet veder niks van hem hij had een bericht op een Facebook pagina gezet maar de beheerder had het snel verwijderd Het Bericht luide .de Italiaanse pizza's zijn je echt niet te vreten de onderbodem altijd aangebakken Ik heb de van twee dagen op de pot gezeten en ik weet heel onbeschoft behandeld Mensen Koop hier niks ok kom Hier nooit meer . zou de poltie der iets mee kunnen en willen doen ?? Die geene opsporen? Zou Facebook mee werken?
Nee, nee en nee.

Gesloten