LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
AliceG
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2021 11:08

KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door AliceG »

Wij hebben op 27 november ons zakelijke abonnement verlengd. Daarbij kregen we, tegen bijbetaling, een nieuwe Sony Xperia 5 II 5G Dual-SIM. Deze is geleverd op 1 december. Omdat we niet wisten hoe we de gegevens van de oude telefoon naar een nieuwe met dual sim moesten overzetten hebben we daar hulp voor ingeschakeld. Deze kon niet eerder dan woensdag 30 december langs komen. De telefoon heeft al die tijd in de doos gezeten en is niet aangeraakt.

Op 30 december bleek dat het mac-adres van de telefoon niet bereikbaar was en de telefoon kon daardoor niet verbinden met wifi. We hebben die dag contact opgenomen met de KPN. Deze wilde ons niet helpen en gaf aan dat we met dit probleem bij onze internetprovider moesten zijn. We hebben dus contact opgenomen met Ziggo. Hier werd er aangegeven dat ze ons niet konden helpen en zij adviseerden ons dat we contact met Sony op moesten nemen. Bij Sony wisten ze ook niet wat het probleem was. Zij zouden na 48 uur contact met ons opnemen.

Op 5 januari hebben we Sony nog een keer benaderd en die hebben de telefoon opgehaald op zaterdag 9 januari. De nieuwe telefoon moest gerepareerd worden. Op donderdagmiddag 21 januari kregen we de telefoon terug met een kapotte screenprotector. Ik heb daar opdezelfde dag per mail een melding van gemaakt. Op zaterdag 23 december kwam de persoon die ons zou helpen met de telefoon weer langs.

Tot onze stomme verbazing bleek nu dat de telefoon wel kon verbinden met wifi, maar de simkaart niet kon lezen. We hebben die nacht (het was inmiddels 24 januari) een mail naar KPN en Sony gestuurd met daarin onze bevindingen en meegedeeld dat we niet meer van het kastje naar de muur wilden worden gestuurd en dat we ervan uit gingen dat de bedrijven het onderling naar behoren op zouden lossen. Op woensdag 27 januari kregen we een mail van Sony dat we contact op moesten nemen met het reparatie centrum van Sony. Dat hebben we gedaan. Er bleek een nieuw moederbord in de telefoon te zijn gezet. We hebben aangegeven dat er nu weer een ander probleem met de telefoon was mbt de simkaart en dat we de telefoon niet nog een keer ter reparatie op wilden sturen en dat we vinden dat we inmiddels recht hebben op een nieuwe telefoon. Daarna hebben we de KPN gebeld en het probleem voor gelegd.

De jongeman aan de telefoon dacht een paar bijdehante opmerkingen te maken die slecht vielen. Door alle "van het kastje naar de muur stuur gesprekken" die we al met KPN en Sony hebben moeten voeren was de rek er bij ons al behoorlijk uit. Daardoor werd het een vervelend gesprek, waarin werd verteld dat we maar naar de winkel moesten gaan en dat we zelf zo dom waren geweest om te lang te wachten met het in gebruik nemen van de telefoon. Daarna werd de verbinding van hun kant verbroken. We hebben die dag een afspraak gemaakt voor vrijdag 29-1 om 16.00 uur (vandaag).

Nu zijn we vanochtend gebeld door de KPN dat we niet langs mogen komen, omdat het niet dringend genoeg zou zijn. Mijn man wilde nog navraag doen met wie hij had gesproken, maar de persoon aan de telefoon wilde zijn naam niet nog een keer geven, want dat had hij aan het begin van het gesprek al gedaan. Hij zei daar nog bij dat hij vond dat hij bedreigd werd en dat wij dreigend over de klacht hadden gedaan. Nog even ter verduidelijking; het gaat hier om een spliksplinter nieuwe telefoon die nog geen seconde is gebruikt. We zouden heel erg graag geholpen willen worden met dit probleem, want van de leveranciers hoeven we niets te verwachten.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Revoked »

AliceG schreef: ... ons zakelijke abonnement verlengd...
KPN heeft daar een ZeurendeOndernemers-klachtenafdeling voor.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door D34M0N »

AliceG schreef:
29 jan 2021 13:37
De telefoon heeft al die tijd in de doos gezeten en is niet aangeraakt.
Dat weet jij, maar tenzij je daar overtuigend bewijs van hebt, gaat KPN je niet geloven. De volgende keer is het handiger om wat eerder te kijken of het werkt, dat is prima te testen zonder gelijk al gegevens over te zetten.

Verder zou ik aanraden om hierover een topic te maken bij https://www.higherlevel.nl/, daar weten ze meer van zakelijke overeenkomsten.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Hoe kun je nu een telefoon uitkiezen op basis van bil kennis.
Niet met wifi verbinden ligt meestal in de huis/kantoor situatie en niet in het toestel. De router restarten had waarschijnlijk het probleem al opgelost.
Maar waarom koopt u een toestel wat pas weken later in gebruik wordt genomen, heel eerlijk als ik kpn of Sony was had ik ook moeite met dit verhaal.
Als een kpn vestiging u niet wil ontvangen vanwege dreigende gevoelens, dan heeft u echt een lijn gepasseerd.

AliceG
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2021 11:08

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door AliceG »

Bedankt voor je reactie D34mon. Ik zal zo meteen gebruik van je link maken. Daar heb ik wat aan!

En Justmeagain. Jammer van je te vlot getrokken conclusies. Het blijkt dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Er was niets mis met onze wifi verbinding of de router. De telefoon is stuk: er is daarom een nieuw moederbord geplaats. De telefoon werkt nu nog steeds niet, want nu werkt de wifi wel, maar wordt de simkaart niet meer gelezen. Gelukkig zijn er mensen die wel op een zinvolle manier kunnen reageren!

arvandongen
Berichten: 1353
Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door arvandongen »

breien schreef:
01 feb 2021 11:57
Waarom is de telefoon op zaterdag 23 december opgehaald?
Volgens het relaas zat de telefoon op die dag nog in de doos.
Uit het verhaal blijkt dat dat 23 januari moet zijn.
Bovendien even nazoeken op de kalender: 23 jan is idd een zaterdag. 23 dec is een woensdag.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou in ieder geval de opnames van de telefoongesprekken opvragen bij KPN. Ik vrees dat KPN meer gebruik gaat maken van de "dreigende" toonzetting omdat dit nu waarschijnlijk in uw bestand staat opgeslagen. Ik zou eerst de opnames beluisteren en als er inderdaad niets van een dreigende taal te horen is sommeren om deze informatie uit uw dossier te laten verwijderen.

Het lijkt mij de KPN de telefoon verkocht heeft in combinatie met een abonnement. Dan hebt u met Sony niets te maken maar alleen met KPN.
Waarschijnlijk staat het abonnement niet op de zaak staat maar op iemand persoonlijk. In feite is een telefoon die meegeleverd wordt een vorm van koop op afbetaling (het gedeelte dat boven de bijbetaling uitgaat) die geregistreerd moet worden bij het BKR. Dan valt dit onder het consumentenrecht.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 feb 2021 13:49
Ik zou in ieder geval de opnames van de telefoongesprekken opvragen bij KPN. Ik vrees dat KPN meer gebruik gaat maken van de "dreigende" toonzetting omdat dit nu waarschijnlijk in uw bestand staat opgeslagen. Ik zou eerst de opnames beluisteren en als er inderdaad niets van een dreigende taal te horen is sommeren om deze informatie uit uw dossier te laten verwijderen.
Op welke basis wil je dat eisen dan? Je hebt geen enkel recht om de gesprekken op te vragen of te eisen dat ze verwijderd worden, de gesprekken worden voor trainingsdoeleinden opgenomen en je kunt op het begin van het gesprek aangeven als je hier niet aan wilt meewerken, dit kun je niet opeens achteraf herroepen.

Als KPN niet gediend is van TS haar "dreigende toon" dan nemen ze afscheid van haar als klant, dit kunnen ze gewoon conform hun algemene voorwaarden. Kan je echter aangeven dat dit niet zomaar gebeurd en je het wel heel bont moet maken. Als providers elke klant die dreigende taal uitkraamt, er zijn heel wat malloten die denken op deze wijze iets te bereiken, dan zouden ze veel klanten verliezen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 941
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sylvesterb schreef:
01 feb 2021 15:57
Ik_weet_niet_alles schreef:
01 feb 2021 13:49
Ik zou in ieder geval de opnames van de telefoongesprekken opvragen bij KPN. Ik vrees dat KPN meer gebruik gaat maken van de "dreigende" toonzetting omdat dit nu waarschijnlijk in uw bestand staat opgeslagen. Ik zou eerst de opnames beluisteren en als er inderdaad niets van een dreigende taal te horen is sommeren om deze informatie uit uw dossier te laten verwijderen.
Op welke basis wil je dat eisen dan? Je hebt geen enkel recht om de gesprekken op te vragen of te eisen dat ze verwijderd worden, de gesprekken worden voor trainingsdoeleinden opgenomen en je kunt op het begin van het gesprek aangeven als je hier niet aan wilt meewerken, dit kun je niet opeens achteraf herroepen.

Als KPN niet gediend is van TS haar "dreigende toon" dan nemen ze afscheid van haar als klant, dit kunnen ze gewoon conform hun algemene voorwaarden. Kan je echter aangeven dat dit niet zomaar gebeurd en je het wel heel bont moet maken. Als providers elke klant die dreigende taal uitkraamt, er zijn heel wat malloten die denken op deze wijze iets te bereiken, dan zouden ze veel klanten verliezen.
Gesprekken mogen opgevraagd worden. Als KPN de gesprekken heeft opgenomen hebt u als klant daar recht op. Ik heb het er niet over dat gesprekken verwijderd moeten worden maar wel eventuele verkeerde aantekeningen.
Dreigende taal hoeft niet van toepassing te zijn maar een (call center) medewerker kan dat zo opvatten of zo registreren. Dan hoeft het nog niet waar te zijn. Vandaar mijn advies om de gesprekken op te vragen.

Ik neem aan dat KPN zal moeten bewijzen dat een klant dreigende taal heeft geuit. Zeker als dat tot gevolg heeft dat KPN geen service meer wenst te leveren aan een bepaalde klant of een klacht niet meer af wil behandelen.

V045
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 sep 2020 02:21

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door V045 »

Het is een dual sim telefoon. Heeft u beide sim-kaart sloten al geprobeerd nu het probleem lijkt te zijn dat de sim-kaart niet gevonden wordt?

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Justmeagain »

AliceG schreef:
01 feb 2021 10:07
Bedankt voor je reactie D34mon. Ik zal zo meteen gebruik van je link maken. Daar heb ik wat aan!

En Justmeagain. Jammer van je te vlot getrokken conclusies. Het blijkt dat je mijn post niet goed hebt gelezen. Er was niets mis met onze wifi verbinding of de router. De telefoon is stuk: er is daarom een nieuw moederbord geplaats. De telefoon werkt nu nog steeds niet, want nu werkt de wifi wel, maar wordt de simkaart niet meer gelezen. Gelukkig zijn er mensen die wel op een zinvolle manier kunnen reageren!

Ooh nee, ik heb prima gelezen. U echter niet. Als ik 49 wifi devices heb draaien en een vriendin van mijn dochter wil ivm haar kleine databundel op onze wifi,,,,, gaat niet lukken. Haar Huawei werkt niet op mijn Asus router.
Precies dit kan bij u ook gebeuren. Routers kunnen willekeurige toestellen blocken, geen ip adres geven of een Mac conflict hebben.
Maar ja Sony.....ze maken mooie televisies maar in telefonie land zijn het Apple, Samsung, Xiaomi, Oppo die de dienst uitmaken. Een hardware probleem in de Sony ze me ook niet verbazen

A. Kensen
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2018 09:05

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door A. Kensen »

Ik heb dat ook een keer meegemaakt met KPN, heb toen wel netjes een nieuwe geleverd gekregen. Maar niet voordat ik flink wat online "reuring" had gemaakt. Want als je klacht ook via sociale kanalen wordt verspreid lijkt de bereidwilligheid toch wel een stuk groter om je klacht op te lossen...

[De moderator heeft de mogelijk commerciële link weggehaald.]

Erthanax
Berichten: 9692
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: KPN-abonnement: kapotte telefoon geleverd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit riekt naar reclame voor de genoemde website, die overigens niet veel meer lijkt dan een betaalde doorverbind- of doorstuurservice. Ik kan ook niet zien hoe de als "opgelost" gemelde klachten dan opgelost zijn, maar dat zal wel aan mij liggen.

Gesloten