LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
reneedelaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 12:46

KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door reneedelaat »

Mijn dochter en ik hebben hetzelfde abo nement. Zij heeft blijkbaar in november extreem veel met haar nummer gebeld en ik kreeg daar 13 dec de rekening van. Meteen kpn gebeld met verzoek haar uigaande verkeer te blokkeren en betalingsregeling voor rekening. Betalingsregeling kon nog niet omdat incasso nog niet had plaatsgevonden. Advies betaling storneren en na twee dagen contact opnemen voor betalingsregeling. Na twee dagen gebeld . Was nog niet zichtbaar in systeem dus kon beter wachten op bericht kpn. Op 23 dec opeens afgesloten zonder bericht. Klantenservice niet bereikbaar. Via chat gevraagd hoe dit kon. Ik was volgens hun niet afgesloten vanwege betalingsachterstand maar vanwege hoog risico omdat lopende rekening al hoger was dan vorige. Zei dat dat niet kon omdat uitgaand verkeer al sinds 13 dec geblokkeerd was. Dat konden ze idd zien maar waren niet bereid dit uit te zoeken. Ondertussen geld geleend om factuur te betalen. Opeens volgende dag sms dat telefoon gedeblokkeerd was na betaling. Ook het nummer van mijn dochter dat ik op 13 dec geblokkeerd had om hoge kosten verder te voorkomen. Weer opnieuw geblokkeerd( haar nummer). Nu bleek dat tel 13 dec alleen voor buitenland was geblokkeerd terwijl ik toch heel duidelijk al het uitgaande verkeer had laten blokkeren. Op 23 dec heb ik 4 uur lang geprobeerd iemand te pakken te krijgen die wilde luisteren. Niet gelukt. Advies was klacht sturen per mail. Gedaan. Antwoord was dat ze me via mail niet konden helpen. Dat ik via chat of tel contact op moest nemen met klantenservice die overigens per telefoon nog steeds niet te bereiken was. :cry: iemand herkenbare ervaringen?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 dec 2016 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door GJvdZ »

En je hebt niet met je dochter gesproken over haar telefoongedrag? Het is zeker helemaal de schuld van KPN dat jullie niet communiceren?

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

reneedelaat schreef:Mijn dochter en ik hebben hetzelfde abo nement. Zij heeft blijkbaar in november extreem veel met haar nummer gebeld en ik kreeg daar 13 dec de rekening van. Meteen kpn gebeld met verzoek haar uigaande verkeer te blokkeren en betalingsregeling voor rekening. Betalingsregeling kon nog niet omdat incasso nog niet had plaatsgevonden. Advies betaling storneren en na twee dagen contact opnemen voor betalingsregeling. Na twee dagen gebeld . Was nog niet zichtbaar in systeem dus kon beter wachten op bericht kpn. Op 23 dec opeens afgesloten zonder bericht. Klantenservice niet bereikbaar. Via chat gevraagd hoe dit kon. Ik was volgens hun niet afgesloten vanwege betalingsachterstand maar vanwege hoog risico omdat lopende rekening al hoger was dan vorige. Zei dat dat niet kon omdat uitgaand verkeer al sinds 13 dec geblokkeerd was. Dat konden ze idd zien maar waren niet bereid dit uit te zoeken. Ondertussen geld geleend om factuur te betalen. Opeens volgende dag sms dat telefoon gedeblokkeerd was na betaling. Ook het nummer van mijn dochter dat ik op 13 dec geblokkeerd had om hoge kosten verder te voorkomen. Weer opnieuw geblokkeerd( haar nummer). Nu bleek dat tel 13 dec alleen voor buitenland was geblokkeerd terwijl ik toch heel duidelijk al het uitgaande verkeer had laten blokkeren. Op 23 dec heb ik 4 uur lang geprobeerd iemand te pakken te krijgen die wilde luisteren. Niet gelukt. Advies was klacht sturen per mail. Gedaan. Antwoord was dat ze me via mail niet konden helpen. Dat ik via chat of tel contact op moest nemen met klantenservice die overigens per telefoon nog steeds niet te bereiken was. :cry: iemand herkenbare ervaringen?
Wat wilt u precies dat KPN nu voor u doet ?
Wat heeft het voor nut om een telefoonabonnement te hebben als alle uitgaande nummers worden geblokkeerd ( mocht dit al technisch mogelijk zijn) ?

U kunt beter de telefoon van uw dochter innemen, of een prepaid abonnement voor haar aanschaffen.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door thecure »

Hoe hoog is die rekening dan wel niet dat er meteen weer een betalingsregeling moet worden afgesproken?

en inderdaad, als kinderen niet ermee kunnen omgaan, kun je beter een prepaid afsluiten.

gelukkig is ie al gequote... ik voel een delete aankomen...

Miss Simran
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jan 2017 11:37

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door Miss Simran »

Ik heb ook een tiener. Ook die heeft een abonnement ,maar wel bij Simpel. Ideaal voor kinderen ,belplafont instellen, je krijgt een sms als de belplafont bereik is en hij kan mij altijd bellen als hij zijn belplafont heeft bereikt.
Misschien een tip voor ouders die geen hebben op hun kinderen wat betreft bellen

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door Esceha »

Mijn echtgenote en ik hebben een mobiele telefoon met KPN prepaid.
Ik doe drie jaar met een tientje beltegoed en mijn echtgenote belt voor €0,30 per half jaar, zijnde de belkosten om het tegoed van kracht te laten blijven.

Zo kan het dus ook.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Zo een dochter kreeg van ons nooit meer een telefoon ze moet er maar een nemen als ze zelf geld verdient !!!!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door sjohie »

Esceha schreef:Mijn echtgenote en ik hebben een mobiele telefoon met KPN prepaid.
Ik doe drie jaar met een tientje beltegoed en mijn echtgenote belt voor €0,30 per half jaar, zijnde de belkosten om het tegoed van kracht te laten blijven.

Zo kan het dus ook.
Da's fijn voor jullie, maar heeft niks te maken het probleem van TS, of het belgedrag van de dochter. :wink:

TS, ik denk dat je nu, na de feestdagen en als de callcentra etc weer volledig bemenst zijn, meer succes zal hebben. Gewoon het bellen blijven proberen, dat kan bij KPN, hoe ironisch, even wat moeite kosten, maar dit is een redelijk speciale situatie, eentje waar ze bij de online help vermoedelijk niet de kennis en kunde voor hebben. Anders probeer je of je kan worden doorverbonden vanaf het algemene hulpnummer?

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door Esceha »

Citaat: "heeft niks te maken het probleem van TS, of het belgedrag van de dochter".

Just wèl; me dunkt.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door thecure »

en ts zwijgt weer eens....

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: KPN: hoge telefoonrekening en geblokkeerd

Ongelezen bericht door Esceha »

breien schreef: Niet iedereen heeft hetzelfde belgedrag.Er zijn mensen die de mobiele telefoon gebruiken om te bellen. Wilt u eens uitleggen wat uw belgedrag te maken heeft met deze OP? Het ging in de OP om een jongedame die te veel heeft gebeld.
Retorische vraag.

Gesloten