LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Lweber
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mar 2009 13:31

KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door Lweber »

Al geruime tijd gebruik ik KPN Internetplusbellen. Ik betaal € 34,95/mnd plus € 2,50/mnd voor onbeperkt gratis bellen naar vaste nummers 's avonds en in het weekend. Ik heb internet: 1,5 mb download en 254 kb upload.

KPN heeft de voorwaarden veranderd: wie nu instapt betaalt € 35,-/mnd, de snelheid is verdubbeld en het gratis bellen 's avonds en in het weekend is standaard inbegrepen.

Helaas kan ik hier pas van profiteren na afloop van mijn contractperiode, eind oktober. Ik betaal dus te veel en krijg te weinig t.o.v. wie later is ingestapt.

Ik heb dit gemeld bij KPN en krijg een standaard mailtje terug: 'downgraden' kan pas aan het eind van mijn contractperiode. Upgraden kan wel meteen, bijv naar onbeperkt bellen met vaste nummers voor € 35,- + € 7,50 en meteen ook die hogere internetsnelheid.

Maar ik wil helemaal niet upgraden, want ik bel voornamelijk s'avonds en in het weekend en de nieuwe voorwaarden betekenen ook geen downgrade: bellen blijft hetzelfde, internet wordt sneller.

Mag dit zo maar?
Laatst gewijzigd door Lweber op 26 mar 2009 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.

GoldenIndy
Berichten: 129
Lid geworden op: 20 jul 2006 13:51

Re: KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door GoldenIndy »

Waarom zou dit niet mogen? U heeft een contract afgesloten met bepaalde voorwaarden, daar ben je mee akkoord gegaan. Nu verandert men de voorwaarden, niet in uw voordeel en dan is het hommeles. Als je een auto koopt en volgend jaar is 'ie afgeprijst en kost de auto opeens 1000 euro minder, ga je toch ook niet meer terug om die 1000 euro terug te vorderen? Je maakt al een hele poos gebruik van het abonnement dus pech.

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik had ook dit probleem bij KPN,

ben er bij weg gegaan toen de termijn verlopen was, het is een degelijk pakket dat KPN aanbied, weinig problemen gekend, telefoon en internet werkte gewoon perfect,

Maar het probleem was die intens trage snelheid van het internet, met max. 160 Kbyte/sec. downloaden is eigenlijk niet meer van deze tijd,

Nu zit ik bij een andere provider en kan nu met max. 1.2 Mbyte/sec downloaden, en de upload van dit pakket is zelfs sneller dan de download van het KPN InternetPlusBellen GO pakket!.

Terecht dat u wilt overstappen naar een "normaal" pakket.

Lweber
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mar 2009 13:31

Re: KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door Lweber »

OK, het mag wel.

Die hogere snelheid krijg ik wel als ik mijn telefoonabonnement uitbreid. Dan laat KPN de oude voorwaarden wel los.
Het is dus niet consequent van KPN dat trouwe klanten (sinds oktober 2006!) op een slakkegang hun termijn moeten uitzitten terwijl nieuwe klanten voor minder geld op dubbele snelheid kunnen internetten.

Dat lijkt me toch wat anders dan een prijsverschil tussen het moment van aankoop en het moment van een aanbieding.

In het verleden heeft KPN herhaaldelijk de internetsnelheid verhoogd en dat werd dan zonder kosten overgenomen door de providers. Ik zat toen bij Planet Internet. Dat is door KPN overgenomen.

Lweber
Berichten: 33
Lid geworden op: 24 mar 2009 13:31

Re: KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door Lweber »

Overstappen is helaas geen optie: ik woon in een Gelders dorp en daar kun je kiezen uit KPN, HetNet of Tele2.
KPN is de enige met 's avonds en in het weekend onbeperkt bellen naar vaste nummers. Alle 3 aanbieders hebben altijd onbeperkt bellen, maar dat is duurder en heb ik niet nodig.

Alle aanbieders kunnen maximaal 3 mb download aanbieden. Ik heb een aanvraag gedaan bij Tele2: die vermelden wel 20mb, maar dat is in mijn dorp technisch niet mogelijk: ligt aan KPN!

Kabel internet hebben we hier ook niet.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: KPN internetplusbellen: wijziging pakket

Ongelezen bericht door queenfan »

Ik zie het probleem niet abonnementen kunnen veranderen en dat jij er pas na het aflopen van je huidige abonnement is logisch.

Gesloten