LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
fam.abels
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2013 14:43

KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Ongelezen bericht door fam.abels »

Beste medelezers ook van tros Radar,

Hier een verse klant van Telfort.
Waarom wij naar telfort zijn gegaan, was goedkoper in de maandelijke kosten en mooi vonden wij met oog op interactieve tv wat je op je tablet en of telefoon kan kijken.

Niets is minder waar, nergens staat dan echt dat het puur voor MERK tablets is zoals sony, samsung, nexus etc...

Dus met volle hoop onze tablets de applicatie op gezet en wat denk je? NIKS INTERACTIEVE TV@@tablet
Alle tablets draaien hier op android 4.1 (dus moet hoog genoeg zijn dacht ik zo)
Op hun eigen forum wordt dit onderwerp ook al druk besproken en zijn er meerdere die overgestapt zijn en iets met interactieve tv hebben van telfort en of kpn maar er wordt geheel niks mee gedaan lijkt wel.

Waarom kan men die app niet aanpassen? of een toevoegende applicatie zodat je het inderdaad kan gebruiken.

Opzeggen kan je niet, want bij aanmelden zie je idd 7 dagen bedenktijd, maar alles komt pas maand later (bedoel je hebt opzegtermijn en alles dusssss beetje vaag)
maar die 7 dagen gaat niet in bij aankomst van de aansluiting en de goederen neeeee joh ben je mal.

iig ze maken dan wel een mooie reclame van luxe mensen naar het simpele leven wat niet zo duur is maar waar je wel alles kan hebben.....nah abonnement is idd niet duur, maar om het allemaal werkend te krijgen waarvan ook de reden is dat je overgestapt bent, wordt het toch wel heel duur....
3 tablets hier in huis, geen laptop .....en dus?? dat interactieve tv werkt niet, dus we zijn er niks mee opgeschoten.


Ik zoek dus medemensen met dit probleem en hopelijk wordt er ook iets met/in radar mee gedaan. Of reageert er inderdaad een ontwikkelaar van kpn of telfort (daar het familiemaatschappijen zijn, dochter van)

Afwachtend wat voor antwoord hier zou komen, hierover.

daar android 4.2 ook voor de deur staat maar niet voor elke tablet komt en dus?????? we weer een nieuwe tablet moeten aanschaffen...beetje jammer. Want er zijn idd mensen die niet 200 tot 500 euro per tablet kunnen betalen.


Met vriendelijke groet,
Henriette Abels :evil: :evil:

ppga
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2013 16:51

Re: KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Ongelezen bericht door ppga »

Sinds dec 2012 hebben wij interactieve tv, internet en telefoon, via Telfort. Gelokt door hun advertenties en ster-reklames voor de vaste lage prijs van € 38,50 pmnd.
Al vanaf het begin tot op heden steeds storingen. beeld, geluid en internet vallen zomaar weg minuten lang. Volgens de helpdesk, die erg moeilijk bereikbaar is a raison van € 0,10 p/min., ligt het aan de elektrice situatie bij ons thuis. Deze installatie is helemaal nieuw dus tip-top in orde.

Nu blijkt ook nog eens dat deze "vaste lage prijs" exclusief btw is. Dus de vaste lage prijs is: €45,83, i.p.v. €38,50.
In hun advertenties en ster-spotjes staat nergens vertoont exclusief btw.

Ik voel me lelijk dubbel bij de neus genomen (om het maar heel netjes te zeggen) ten eerste het slechte geleverde product en ten tweede de verzwegen btw.

-0-0-0-

Ben vandaag ( het bovenstaande bericht was van gisteren), naar de telefoonwinkel geweest en ze hebben het e.e.a. nagekeken. Het klopt wel, het bedrag is inclusief telefoon kosten. Ik had begrepen dat deze appart gefactureerd zouden worden. De verbinding is nu ook weer ok, nadat ik wat aansluitingen veranderd heb.
Ben nu weer helemaal tevreden.
Laatst gewijzigd door ppga op 30 jan 2013 12:23, 1 keer totaal gewijzigd.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Ongelezen bericht door sjohie »

Het is zo dat sommige goedkope tablets weliswaar Android 4.x draaien, maar een low-end videochip bevatten, die een bepaalde (OpenGL 2.0) video-acceleratie niet kan, welke voor dit soort apps noodzakelijk is. Enkel een tablet met die android versie is dus niet afdoende, dit speelt ook voor de Ziggo app bijvoorbeeld, maar daar staat het er netjes bij vermeld. A-merk tablets hebben meestal iets nieuwere hardware aan boord, en zullen dit soort problemen minder hebben.

Gezien de hoeveelheid tablets die er in omloop zijn, is dat niet iets waar Telfort nou extreem veel aan kan doen. Die streaming video techniek vereist gewoon wat "pk's" onder de motorkap, en die videochips zijn nou nét een van de dingen waarop die C-merk fabrikanten in China bezuinigen.

cornish rex
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2013 20:56

Re: KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Ongelezen bericht door cornish rex »

Heel apart. Tv op tablet 4.1.1 Lukt wel met kpn maar niet met telfort.
Zou volgens telfort liggen aan het merk, zou samsung moeten zijn. Telfort is kpn waarom werkt de kpn wel dan?
Monteur geweest, klopt helemaal niks van de modem email enz. Binnen 7 dagen mail gestuurd met een rapport van monteur. Bellen met klantenservice werd ik tot twee keer opgehangen. Met zeer onbeschofte medewerkers aan de lijn.
In de eerste mail kreeg ik keurig reactie. Nu krijg ik nergens geen reactie meer op.
Van te voren aangegeven wat ik nodig heb i.v.m bedlegerig en was allemaal keurig geregeld volgens telfort. Nu blijkt het volgens de monteur die ze zelf gestuurd hebben veel mis te zijn met de server. Wat is hun antwoord? Wij doen geen zaken met dit bedrijf. Die kunnen wij niet gestuurd hebben. U kunt niet opzeggen moet het jaar volmaken. Dit pakket is telefonisch besteld en heb binnen 7 dagen een opzeg mail en opzeg telefoontjes gepleegd.
Het is voor mij nu klaar' ga nu gerechtelijke stappen ondernemen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: KPN/TELFORT Interactieve tv en ANDROID

Ongelezen bericht door sjohie »

cornish rex schreef:Heel apart. Tv op tablet 4.1.1 Lukt wel met kpn maar niet met telfort.
Zou volgens telfort liggen aan het merk, zou samsung moeten zijn. Telfort is kpn waarom werkt de kpn wel dan?
Monteur geweest, klopt helemaal niks van de modem email enz. Binnen 7 dagen mail gestuurd met een rapport van monteur. Bellen met klantenservice werd ik tot twee keer opgehangen. Met zeer onbeschofte medewerkers aan de lijn.
In de eerste mail kreeg ik keurig reactie. Nu krijg ik nergens geen reactie meer op.
Van te voren aangegeven wat ik nodig heb i.v.m bedlegerig en was allemaal keurig geregeld volgens telfort. Nu blijkt het volgens de monteur die ze zelf gestuurd hebben veel mis te zijn met de server. Wat is hun antwoord? Wij doen geen zaken met dit bedrijf. Die kunnen wij niet gestuurd hebben. U kunt niet opzeggen moet het jaar volmaken. Dit pakket is telefonisch besteld en heb binnen 7 dagen een opzeg mail en opzeg telefoontjes gepleegd.
Het is voor mij nu klaar' ga nu gerechtelijke stappen ondernemen.
Het zijn aparte bedrijven, met aparte bedrijfsvoering, marktbenadering, marktpositie en aparte TV apps in de play store. Daarnaast is het zo dat voor het afspelen van TV streams via zo'n app, er hardwarematige eisen kunnen zijn (een videochip met openGL 2 of hoger) mbt de gebruikte tablet, en het kan zijn dat de ene app daar wat meer gevoelig voor is. Dat heeft dus niks te maken met welke android versie op de tablet draait. En sommige, nee zelfs de meeste, budgettablets bezuinigen nou net op die videochip.

Gesloten