Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door sjohie »

Onkruid71 schreef:
18 jan 2023 20:36
Je ziet vaak dat de devs van de fabrikanten er geen tijd en geld meer insteken om nieuwere versies van android te creëren, zodat de klanten uiteindelijk over moeten stappen naar een nieuwere telefoon.
Soms is het wel mogelijk om via andere wegen je beveiligings patches en Android weer naar een nieuwer niveau te brengen, maar dat vergt wel wat kennis.

Ik ben bang dat je helaas niet overstappen naar een nieuwere telefoon, met een meer up2date android.
"devs" bepalen dat niet zelf, die volgen een op veel hoger niveau besloten beleid, die hebben geen geld/middelen om iets zelf te beslissen.

En ja. als je weet wat je doet, kan je sommige telefoons zelf voorzien van een nieuwere Android versie, maar niet alle toestellen kunnen dat, en wát je er dan op zet is op zichzelf weer een veiligheidsrisico, want je weet niet waar die broncode vandaan komt, zeker niet als het om wat obscure telefoons gaat. Los daarvan zijn sommige bankier-apps weer niet te installeren op telefoons waar een eigen geïnstalleerde versie OS op staat.

Als TS daar kaas genoeg van gegeten had om dit veilig te doen, was dit een topic op tweakers of XDA geweest.

rwolters
Berichten: 1546
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

sjohie schreef:
19 jan 2023 08:11
Onkruid71 schreef:
18 jan 2023 20:36
Je ziet vaak dat de devs van de fabrikanten er geen tijd en geld meer insteken om nieuwere versies van android te creëren, zodat de klanten uiteindelijk over moeten stappen naar een nieuwere telefoon.
Soms is het wel mogelijk om via andere wegen je beveiligings patches en Android weer naar een nieuwer niveau te brengen, maar dat vergt wel wat kennis.

Ik ben bang dat je helaas niet overstappen naar een nieuwere telefoon, met een meer up2date android.
"devs" bepalen dat niet zelf, die volgen een op veel hoger niveau besloten beleid, die hebben geen geld/middelen om iets zelf te beslissen.

En ja. als je weet wat je doet, kan je sommige telefoons zelf voorzien van een nieuwere Android versie, maar niet alle toestellen kunnen dat, en wát je er dan op zet is op zichzelf weer een veiligheidsrisico, want je weet niet waar die broncode vandaan komt, zeker niet als het om wat obscure telefoons gaat. Los daarvan zijn sommige bankier-apps weer niet te installeren op telefoons waar een eigen geïnstalleerde versie OS op staat.

Als TS daar kaas genoeg van gegeten had om dit veilig te doen, was dit een topic op tweakers of XDA geweest.
Veel hoger valt wel mee. Meestal is het de product manager die direct met het dev team werkt die bepaalt of er budget beschikbaar is. Hoger management houdt zich niet met deze details bezig.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

witte angora schreef:
18 jan 2023 15:13
Toch wel apart. Ik heb mijn foontje een paar maanden geleden gekocht, maar Samsung beloofde 5 jaar lang upgrades.
Upgrades of Updates?

Edit: had ik zelf ook kunnen Googelen. 4 upgrades en 5 jaar updates. Zou voldoende moeten zijn.

Kees007
Berichten: 56
Lid geworden op: 06 okt 2014 22:24

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Kees007 »

ZeerPrivé schreef:
18 jan 2023 15:54
bennie02 schreef:
18 jan 2023 15:43
"ouderwets" met je pas betalen kan natuurlijk ook nog, heb je geen nieuwe telefoon nodig.
Maar TS wil ook Tikkies versturen, dat lukt echt niet met je pinpas.
Tikkie is een andere app, daar heb je volgens mij de ABN app niet voor nodig.

Plaats reactie