LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mobizu.com oplichters

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Messina
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:00

Mobizu.com oplichters

Ongelezen bericht door Messina »

Via een of andere enquete heb ik meegedaan voor een prijsvraag -hierbij moest ik dan mijn mobile tel. invullen. Er verder niet meer bij stilgestaan maar op een gegeven moment kwamen er opeenvolgend 8 sms binnen. Heb er enkele van geopend en dan werd ik verbonden met iets op internet terwijl ik geen internet op mijn gsm heb. Verder niks mee gedaan en eigenlijk vergeten, Tot ik de week ernaa weer 9 sms binnen kreeg. Vertrouwde dit niet. en heb het eens opgezocht. OOk in mijn vodafone ingelogd - tot mijn verbazing zag ik dat ik voor 85 euro buiten mijn bel bundel had gebruikt !!! Normaal onmogelijk.. hier klopt dus iets niet. :evil:
Kan hier iets aan gedaan worden- aantonen dat dit fraude is bij Vodafone?

Heeft nog iemand dit ondervonden of ervaring mee ?


Het is afkomstig van Mobizu.com

P.O. Box 440, Victoria, Mahé
SEYCHELLES
E-Mail: [email protected]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mobizu.com oplichters

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Fraude - nee, helaas - je hebt je mobiele nummer opgegeven :(

En het bedrijf is een typisch voorbeeld van 'schimmig' en 'verdacht' - aangezien ze zich hebben laten registreren buiten Nederland (zullen ze niet voor niets doen)

MAAR...
de WHOIS geeft wel aan dat er een contactadres in Nederland zit:
http://www.networksolutions.com/whois-search/mobizu.com
en het telefoonnummer op hun eigen contactpagina is ook in Nederland:
Tel: +31 85 888 0373

Je zou het eens met een jurist moeten overleggen - maar echt 100% kosjer is het niet....

Messina
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2011 12:00

Re: Mobizu.com oplichters

Ongelezen bericht door Messina »

Dank je voor de reactie..
heb inmidels een reactie ontvangen van Vodafone dat ze mijn klacht nader gaan bekijken - ben benieuwd.

Erik Wannee
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2009 15:20

Re: Mobizu.com oplichters

Ongelezen bericht door Erik Wannee »

Ik kreeg eergisteren een spammail binnen, met als afzender e-mailkings, waarin aangekondigd staat dat je een bon van €1500 voor MediaMarkt kunt winnen. Meteen geklaagd bij MediaMarkt. Reactie: zij zijn hiervoor niet verantwoordelijk en hebben geen toestemming gegeven voor deze actie; het is volgens hen zeer waarschijnlijk Mobizu. Even verder zoeken op internet leert dat deze oplichters, die zogenaamd gevestigd zijn op een eilandenrijkje in de Indische Oceaan, vergelijkbare acties hebben gedaan waarbij ze kadobonnen voor Ikea van €1500 aanboden (lees de waarschuwing op de Ikea web site maar) en vandaag was ook Albert Heijn aan de beurt met een spam-actie waarbij voor een groot bedrag boodschappen bij hen in het vooruitzicht wordt gesteld. Ook AH is aan het kijken wat ze tegen deze club kunnen doen.
En nu maar hopen dat deze bedrijven - die in feite ook gedupeerd zijn, net als de gewone klanten - mogelijkheden zien om de daders in de kraag te grijpen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Mobizu.com oplichters

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Erik -

aanpakken? Omdat ze 'gevestigd' zijn in een of ander vaag landje, word dat lastig.
Het enige wat je kan doen in zo`n geval is via Spamcop elke spammail van deze gasten melden- en dan komen ze vanzelf op de diverse blacklists.

Gesloten