Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Gioiella65
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2023 21:59

Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door Gioiella65 »

Een dikke week geleden zag ik een 9 karaat bedelarmband, jaren ‘60 op Marketplace ( van Facebook) staan van verkoper: Juan D., hij adverteerde met "woonplaats Leeuwarden". Op facebook staat echter woonplaats: Appingedam.
Ik kocht de armband incl track en trace c. voor 135 Euro, waarna ik betaalde met een tikkie op naam van Patrik P.
Blijkt oplichter.
Ik heb ontdekt dat hij de foto van een verkoper op Etsy heeft. “ gepikt”. Inmiddels politie aangifte gedaan. Wanneer we nu met tenminste 3 personen zijn die aangifte tegen hem hebben gedaan, komt zijn bankrekeningnummer in het LMIO register en
wordt door de bank een aangetekende brief naar hem gestuurd. Reageert hij hierna een week niet op, worden zijn N.A.W. gegevens vrijgegeven. Er hebben zich al een paar gedupeerden bij mij gemeld. Iemand had van hem het adres gekregen voor de aankoop op te halen, maar kwam bij een huis aan, waarvan de eigenaresse aangaf al heel lang last van hem te hebben en dat hij haar adres gebruikt voor zijn oplichtspraktijken. Dus bent U, net als ik, door hem opgelicht? Doe dan a.u.b. politie aangifte, alleen dan kunnen we dit soort praktijken stoppen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door kuklos »

Het beste stoppen we dit soort praktijken door nooit meer op Facebook dergelijke aankopen te doen en signalen als wisselende woonplaatsen niet te negeren. Op plek twee komt aangifte doen nadat het misgegaan is.
Die paar gedupeerden die zich gemeld hebben, hebben die ook al aangifte gedaan?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door BL2 »

Gioiella65 schreef:
15 okt 2023 22:32
van verkoper: Juan D., hij adverteerde met "woonplaats Leeuwarden". Op facebook staat echter woonplaats: Appingedam.Ik kocht de armband incl track en trace c. voor 135 Euro, waarna ik betaalde met een tikkie op naam van Patrik P.Blijkt oplichter.
Go, en kijk je daar zelf niet van op. Zoveel rode vlaggen zie je maar zelden......

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

9 karaat goud??Zonde van je geld
Aangifte doen? hoop dat je dat zelf ook hebt gedaan, hoe meer hoe beter.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door moederslink »

Edelmetalen dienen getaxeerd te worden door een juwelier.
Koop zoiets nooit " blind " op MP oid!
Zonde vh geld!
Hopelijk lukt het om aangifte te doen , maar ik heb er een hard hoofd in , eerlijk gezegd, dat je je geld terugkrijgt.

Er zijn genoeg juweliers die regelmatig wat aantrekkelijke occasions te koop aanbieden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Nep- verkoper Juan D. op Marketplace

Ongelezen bericht door moederslink »

Geen trappen na , maar oprechte waarschuwing ( voor alle meelezers ook) dat men geen edelmetalen ,blind, op MP moet gaan kopen.
Iets dergelijks moet altijd getaxeerd worden voor je ( veel) geld overmaakt.
Plus de tip dat juweliers vaak leuke occasions verkopen van écht goud en zilver.
Laatst gewijzigd door moederslink op 16 okt 2023 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie