Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
06 sep 2023 23:11
Wen er toch maar aan. Dit soort all-inclusiviteit zal je de komende jaren nog veel vaker gaan zien, tot niemand meer weet welke winkel wat verkoopt. Blokker schijnt BokkoB te gaan worden of zoiets. En de 'We' wordt 'eWe' (uitspraak: Iewie). Brood haal je straks niet meer bij de Bakker, maar bij de BakkaB.

En de Bol wordt de BoB om het toch nog maar een beetje normaal te houden...

Edit: Volgens mij heb jij dit artikel gelezen: https://www.bright.nl/nieuws/1150979/t- ... erken.html
O, ik zal er wel aan wennen hoor. En tegen die tijd komt er weer een oude merknaam terug. Dat ziu ook niet voor het eerst zijn. (Ben er geweest, niet waar :mrgreen: ).

Dat artikel heb ik overigens niet gelezen, Misschien ben ik wel geraadpleegd :mrgreen: want mijn scherpe analyses worden doorgaans breed en hoog gewaardeerd, en ook van merknamen weet ik het een en ander.

Ik ben wel heel benieuwd naar de "rationale" die de klant gepresenteerd is. Dat is een mooi, dik rapport (of presentatie) waarin uitgelegd wordt waarom juist en uitsluitend déze merknaam precies voldoet aan alle eisen uit de briefing, en die de indruk wekt dat de nieuwe naam het gevolg, het resultaat is van de rationale. In werkelijkheid is de volgorde omgekeerd.

Over dat logo is ook het laatste woord nog niet gezegd. Onlogisch en gemakzuchtig, dat is het vriendelijkste wat in me opkomt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »


witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm..... als ik die supermarkteigenaar was zou ik een licentievergoeding van 0,025 procent van de merkomzet opeisen. Juridische stappen zou ik zeker zetten, juist omdat er niet van tevoren overlegd is. Maar heeft 'Odido' dan ineens toch een of andere betekenis, in het Pools of zo?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Zit even in de vertaalGoogle te kijken. 'Odido' komt blijkbaar in heel wat talen voor. Je kunt niet stellen dat het 'niks' betekent, laat staan dat het staat voor 'inclusiviteit'. Hier de betekenissen in het Nederlands:

Albanees: 'luisteren'
Baskisch: 'ik haat'
Bellarussisch: 'laten we gaan'
Bengaals: 'enz'
Bosnisch: 'ga weg'
Catalaans: 'ik haat'
Cebuano: 'gehaat'
Corsicaans: 'ik haat'
Galicisch: 'gehaat'
Haïtiaans Creools: 'gehoor'
Igbo: 'de situatie'
Italiaans: 'ik haat'
Kroatisch: 'ga weg'
Latijns: 'ik haat'
Luxemburgs: 'een hekel hebben aan'
Nyanja: 'een hekel hebben aan'
Oezbeeks: 'normaal'
Portugees: 'gehaat;
Roemeens: 'een hekel hebben aan'
Servisch: 'ga weg'
Shona: 'liefde'
Sloveens: 'ze vertrekken'
Slowaaks: 'vertrekken'
Soendanees: 'podido', ook al heb ik geen idee wat voor Nederlands woord dat is;
Somalisch: 'oud'
Spaans: 'gehaat'
Tagalog: 'een hekel hebben aan'
Tsjechisch: 'vertrekken'
Welsh: 'natuurlijk'
Xhosa: 'vreemd'
Yoruba: 'geheel'
En als laatste:
Zoeloe: 'verward'

Ik ga mee met het Xhosa: heel Odido, heel 'vreemd' dat ze hiervoor gekozen hebben.

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door PGros »

witte angora schreef:
08 sep 2023 13:51
Hmmm..... als ik die supermarkteigenaar was zou ik een licentievergoeding van 0,025 procent van de merkomzet opeisen. Juridische stappen zou ik zeker zetten, juist omdat er niet van tevoren overlegd is. Maar heeft 'Odido' dan ineens toch een of andere betekenis, in het Pools of zo?
Ik denk dat hij weinig kans maakt. Het is een heel andere branche en dan mogen dubbele namen echt wel.
Hij zal er ook niet echt last van hebben. Ja in Google ziet hij reclame van odido maar dat is betaald. Hij kan zelf ook reclame op Google zetten en als hij meer biedt dan het oude tmoblie dan ziet hij alleen reclame van zijn supermarkt.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Nevyn »

witte angora schreef:
08 sep 2023 14:12
Zit even in de vertaalGoogle te kijken. 'Odido' komt blijkbaar in heel wat talen voor. Je kunt niet stellen dat het 'niks' betekent, laat staan dat het staat voor 'inclusiviteit'. Hier de betekenissen in het Nederlands:

Albanees: 'luisteren'
Baskisch: 'ik haat'
Bellarussisch: 'laten we gaan'
Bengaals: 'enz'
Bosnisch: 'ga weg'
Catalaans: 'ik haat'
Cebuano: 'gehaat'
Corsicaans: 'ik haat'
Galicisch: 'gehaat'
Haïtiaans Creools: 'gehoor'
Igbo: 'de situatie'
Italiaans: 'ik haat'
Kroatisch: 'ga weg'
Latijns: 'ik haat'
Luxemburgs: 'een hekel hebben aan'
Nyanja: 'een hekel hebben aan'
Oezbeeks: 'normaal'
Portugees: 'gehaat;
Roemeens: 'een hekel hebben aan'
Servisch: 'ga weg'
Shona: 'liefde'



Sloveens: 'ze vertrekken'
Slowaaks: 'vertrekken'
Soendanees: 'podido', ook al heb ik geen idee wat voor Nederlands woord dat is;
Somalisch: 'oud'
Spaans: 'gehaat'
Tagalog: 'een hekel hebben aan'
Tsjechisch: 'vertrekken'
Welsh: 'natuurlijk'
Xhosa: 'vreemd'
Yoruba: 'geheel'
En als laatste:
Zoeloe: 'verward'

Ik ga mee met het Xhosa: heel Odido, heel 'vreemd' dat ze hiervoor gekozen hebben.
Als ik dit lees, zit er veel haat in deze naam

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

PGros schreef:
08 sep 2023 14:17
witte angora schreef:
08 sep 2023 13:51
Hmmm..... als ik die supermarkteigenaar was zou ik een licentievergoeding van 0,025 procent van de merkomzet opeisen. Juridische stappen zou ik zeker zetten, juist omdat er niet van tevoren overlegd is. Maar heeft 'Odido' dan ineens toch een of andere betekenis, in het Pools of zo?
Ik denk dat hij weinig kans maakt. Het is een heel andere branche en dan mogen dubbele namen echt wel. (...)
Inderdaad. Een bekend voorbeeld is het merk Ajax, dat bekend is van blusmiddelen, allesreinigers en een volkssport.

Een Poolse supermarkt lijkt me niet conflicterend met een telecomprovider. Als het een belwinkel zou zijn geweest, zou hij meer kans maken.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik lees dat dat odido van oorsprong Grieks is en “ik luister” betekent.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
08 sep 2023 17:50
Ik lees dat dat odido van oorsprong Grieks is en “ik luister” betekent.
Heeft u deze reactie daarop ook gelezen: “ Onzin, het is geen Oudgrieks en heeft niets met horen te maken.”

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Op volkabulaire.nl (ja, met volk- !) staat zelfs nog: Odido is een van oorsprong Grieks woord. De betekenis van odido is ‘ik hoor’, van het werkwoord akouein dat horen betekent..
Welke grammaticale regel je moet volgen om akouein te vervoegen als odido blijft helaas onbesproken. Jammer, want ik ben heel benieuwd naar deze taalkundige vernieuwing van het Oudgrieks.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
08 sep 2023 17:41
PGros schreef:
08 sep 2023 14:17
witte angora schreef:
08 sep 2023 13:51
Hmmm..... als ik die supermarkteigenaar was zou ik een licentievergoeding van 0,025 procent van de merkomzet opeisen. Juridische stappen zou ik zeker zetten, juist omdat er niet van tevoren overlegd is. Maar heeft 'Odido' dan ineens toch een of andere betekenis, in het Pools of zo?
Ik denk dat hij weinig kans maakt. Het is een heel andere branche en dan mogen dubbele namen echt wel. (...)
Inderdaad. Een bekend voorbeeld is het merk Ajax, dat bekend is van blusmiddelen, allesreinigers en een volkssport.

Een Poolse supermarkt lijkt me niet conflicterend met een telecomprovider. Als het een belwinkel zou zijn geweest, zou hij meer kans maken.
Maar wat als hij prepaid-kaarten van KPN verkoopt?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Erthanax schreef:
08 sep 2023 18:53
Op volkabulaire.nl (ja, met volk- !) staat zelfs nog: Odido is een van oorsprong Grieks woord. De betekenis van odido is ‘ik hoor’, van het werkwoord akouein dat horen betekent..
Welke grammaticale regel je moet volgen om akouein te vervoegen als odido blijft helaas onbesproken. Jammer, want ik ben heel benieuwd naar deze taalkundige vernieuwing van het Oudgrieks.
Ik krijg een grote advertentie te zien van Pokémon kaarten. Geen enkele mogelijkheid om die onzin weg te klikken. Wel 2 google-advertenties kunnen verwijderen met het gebruikelijke gezeik.

Uiteindelijk toch wat meer kunnen vinden, en dit is volkabulaire. Niet echt superbetrouwbaar dus:
Inhoud

Er is geen claim of garantie dat de inhoud in VVT correct en/of up-to-date is. Integendeel, auteurs kunnen zelfs volledig onrealistische inhoud produceren. Aangezien er niet wordt ingegrepen in de inhoud van VVT, behalve in de gevallen vermeld in de rubriek ‘illegale inhoud en klacht’ hierboven, kunnen alle informatie, opmerkingen, suggesties, grappen, ironie, het delen van ervaringen en soortgelijke inhoud in de VVT worden veroorzaakt door verwijzing (indirect willen we u erop wijzen dat wij niet direct verantwoordelijk zijn voor uw materiële en/of morele verliezen).


https://volkabulaire.nl/wat-is-volkabulaire/

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
08 sep 2023 19:33
Erthanax schreef:
08 sep 2023 17:41
PGros schreef:
08 sep 2023 14:17
Ik denk dat hij weinig kans maakt. Het is een heel andere branche en dan mogen dubbele namen echt wel. (...)
Inderdaad. Een bekend voorbeeld is het merk Ajax, dat bekend is van blusmiddelen, allesreinigers en een volkssport.

Een Poolse supermarkt lijkt me niet conflicterend met een telecomprovider. Als het een belwinkel zou zijn geweest, zou hij meer kans maken.
Maar wat als hij prepaid-kaarten van KPN verkoopt?
Dan krijgt hij gratis extra klandizie. Winst, dus.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Moneyman schreef:
08 sep 2023 19:48
witte angora schreef:
08 sep 2023 19:33
Erthanax schreef:
08 sep 2023 17:41
Inderdaad. Een bekend voorbeeld is het merk Ajax, dat bekend is van blusmiddelen, allesreinigers en een volkssport.

Een Poolse supermarkt lijkt me niet conflicterend met een telecomprovider. Als het een belwinkel zou zijn geweest, zou hij meer kans maken.
Maar wat als hij prepaid-kaarten van KPN verkoopt?
Dan krijgt hij gratis extra klandizie. Winst, dus.
Nee, want die klanten wilden geen Odido, maar KPN. Wat ik op Trustpilot lees liegt er ook niet om:

https://nl.trustpilot.com/review/odido.nl

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan nog is dat natuurlijk geen probleem.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Laat ik het zo zeggen: voor mij is het geen probleem. Of het voor de supermarkteigenaar een probleem is weet ik niet. Hij gaf zelf aan gerechtelijke stappen te overwegen, dus het zit hem vermoedelijk niet zo heel lekker. Maar wat hij doet is zijn keuze, en hij zal dat ongetwijfeld zelf kunnen motiveren.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
08 sep 2023 19:38
(...) Uiteindelijk toch wat meer kunnen vinden, en dit is volkabulaire. Niet echt superbetrouwbaar dus: (...)
Dat kan ik helemaal beamen.
Wat opvalt als je zoekt op de vermeende betekenis van odido, is dat kennelijk (bijna) iedereen een onzinnige verklaring overneemt zonder ook maar iets te controleren.

Als ik de reacties op trustpilot zie, vraag ik me af hoe lang ik nog mijn voorheen-Tele2 abo houd.

Erthanax
Berichten: 9697
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
08 sep 2023 20:04
Laat ik het zo zeggen: voor mij is het geen probleem. Of het voor de supermarkteigenaar een probleem is weet ik niet. Hij gaf zelf aan gerechtelijke stappen te overwegen, dus het zit hem vermoedelijk niet zo heel lekker. Maar wat hij doet is zijn keuze, en hij zal dat ongetwijfeld zelf kunnen motiveren.
Ik hoop dat hij een goede en eerlijke advocaat treft die hem duidelijk maakt dat het een kansloze zaak is.
Als hij zelf nog het domein odido.nl gehad zou hebben, dan had hij nog wat om te onderhandelen, maar nu? Echt helemaal niets.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Zat nog even naar dat lijstje van betekenissen te kijken. Krijg toch een beetje een paarse Smurfen gevoel.

Ik vind het odido odido dat ze voor Odido gekozen hebben. Met name de OdidoSmurf komt nadrukkelijk in beeld. Ik voel me odido. Afijn, odido, welterusten.

Odido allemaal!

Meer dan 20 talen in vijf zinnen, wie doet me dat na? :D

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er klopt natuurlijk helemaal niets van die vertalingen via Google translate.
Het vertalen is niet toegepast zoals het moet. Gehaat in het Spaans is bijv. odiado.
Er staat ook telkens bij: vertalen uit het igbo. Dat betekent dat dat de enige taal is waarin eventueel het woord odido gebruikt wordt.
Laatst gewijzigd door Lowieze op 09 sep 2023 08:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie