Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Weer een kogel door de kerk: T-Mobile is ineens Odido geworden. Afgelopen weekend schijnen in één keer alle 120 winkels van T-Mobile om te zijn gebouwd. Geen idee of het een verbetering is. Lijkt in ieder geval wel een trendsetter te zijn, dan wel de ontwikkelingen in de markt en maatschappij goed kunnen volgen. Maar zou de dekking zijn verbeterd? Voorheen was dat niet overal even goed. Dat lijkt mij het belangrijkste.

https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... ieuwe-naam

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Aan de dekking verandert door de naamswijziging niets.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Voor klanten met een lopend abonnement van Tele2 of T-Mobile verandert er voorlopig niets. Er komt een nieuwe naam op de factuur en de naam van de provider in de telefoon zal veranderen. Bij verlenging van hun abonnement kunnen ze kiezen voor de nieuwe varianten die Odido biedt.”

Bron: AD.nl

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
05 sep 2023 10:34
Aan de dekking verandert door de naamswijziging niets.
Dus als je in een gebied woont met een slechte dekking heb je er nog steeds niks aan.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
05 sep 2023 10:39
Dus als je in een gebied woont met een slechte dekking heb je er nog steeds niks aan.
Haha, what’s in a name?

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
05 sep 2023 10:39
ZeerPrivé schreef:
05 sep 2023 10:34
Aan de dekking verandert door de naamswijziging niets.
Dus als je in een gebied woont met een slechte dekking heb je er nog steeds niks aan.
Zo slecht is de dekking van TM niet hoor. https://www.providers.nl/mobiel/dekkingskaart/t-mobile/

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

In mijn vorige woonplaats is de dekking kennelijk verbeterd. Maar ik verbaas me over KPN. Hier zou de dekking minder moeten zijn, maar nergens last van. Toch een prima kaart, zeker voor de keuze van een mogelijk toekomstige woonplaats.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
05 sep 2023 11:21
In mijn vorige woonplaats is de dekking kennelijk verbeterd. Maar ik verbaas me over KPN. Hier zou de dekking minder moeten zijn, maar nergens last van. Toch een prima kaart, zeker voor de keuze van een mogelijk toekomstige woonplaats.
Als je simkaart erg oud is, kan een slecht bereik ook daarmee te maken hebben. Je zou je mobiel eens mee kunnen nemen als je bijv. naar de randstad gaat en kijken of daar het bereik wel goed is. Is het daar ook slecht, is de kans groot dat het aan je simkaart ligt. Misschien zit die sim ook in een oud mobieltje?

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Het was indertijd de reden om over te stappen naar het KPN-netwerk. Dus ik kan dat nu niet meer uittesten.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door rwolters »

ZeerPrivé schreef:
05 sep 2023 10:34
Aan de dekking verandert door de naamswijziging niets.
Niet door de naamswijziging maar wel doordat ze het netwerk aan het vervangen zijn met een andere leverancier. Ze willen de beste mobiele provider ter wereld in de Umlaut test worden (overigens staan alle 3 de Nederlandse providers al heel erg hoog in die lijst).

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
05 sep 2023 12:00
Het was indertijd de reden om over te stappen naar het KPN-netwerk.
En laat KPN nu juist aangekondigd hebben haar tarieven flink te gaan verhogen..

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Net zoals Vodafone overigens ook gaat doen.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Net even naar de tarieven gekeken, maar ik vind Odido maar verwarrend. Je hebt kennelijk een apart abonnement voor je internet en tv. Maar daar zeggen ze eigenlijk weinig over.

Net dus geprobeerd - nog net niet - internet te bestellen, maar heb nog geen optie voor de tv gezien. Op zich was het niet duur, internet is 35 of 45 euro, afhankelijk van de glasvezelverbinding, Tv is 12,50, moet dus apart besteld worden. Bij de goedkopere verbinding ben je goedkoper uit als bij KPN, bij de duurdere verbinding volgens mij duurder.

https://assets.odido.nl/x/50d95111d2/pr ... net-tv.pdf

KPN mag duur zijn, maar ik blijf toch maar even zitten.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Qua prijs schelen ze maar een paar euro met het pakket van KPN dat ik nu heb (tijdelijke aktie niet meegerekend). Maar met dat verschil dat ik bij KPN meer krijg buiten het normale pakket om (zoals gratis internet op vakantieparken, veiligheidspakketten voor de laptop). Voor een paar euro stap ik niet over.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
05 sep 2023 11:21
In mijn vorige woonplaats is de dekking kennelijk verbeterd. Maar ik verbaas me over KPN. Hier zou de dekking minder moeten zijn, maar nergens last van. Toch een prima kaart, zeker voor de keuze van een mogelijk toekomstige woonplaats.
De dekkingskaart van providers.nl laat 5G zien.
Link 1: Dekking 3G 4G 5G Odido
Link 2: Dekking 2G 4G 5G KPN
Link 3 zou Vodafone moeten zijn, maar die laat bij mij een lege pagina zien. Iets met nieuwsgierige koekjesmonsters, gok ik.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Even gecheckt, maar de verbinding van Odido is in de vorige woonplaats inderdaad verbeterd. In de mogelijke toekomstige is het daarentegen drama. De huidige is thuis niet slecht, maar moet niet al te ver weg gaan merk ik.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Moneyman »

Die naam - ik kan er niet aan wennen…

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Okido... :lol:

Erthanax
Berichten: 9700
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jarenlang investeren in verschillende merknamen, merken bouwen, merken laden, merkbeleving creëren, en wat al niet. Dat schuif je op een achternamiddag allemaal aan de kant -- de klanten (ja, die van de customer journey) zien het wel in de media en kun je dus later nog wel een mailtje sturen -- voor een de naam van een kinderdagverblijf met een logo waar niet goed over is nagedacht. Wat een prutswerk.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Odido/T-Mobile/Tele2Mobiel

Ongelezen bericht door witte angora »

Wen er toch maar aan. Dit soort all-inclusiviteit zal je de komende jaren nog veel vaker gaan zien, tot niemand meer weet welke winkel wat verkoopt. Blokker schijnt BokkoB te gaan worden of zoiets. En de 'We' wordt 'eWe' (uitspraak: Iewie). Brood haal je straks niet meer bij de Bakker, maar bij de BakkaB.

En de Bol wordt de BoB om het toch nog maar een beetje normaal te houden...

Edit: Volgens mij heb jij dit artikel gelezen: https://www.bright.nl/nieuws/1150979/t- ... erken.html

Plaats reactie