Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
dhdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jan 2023 11:00

Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door dhdejong »

Ik heb op mijn mobiele telefoon met Android versie 8, de melding gekregen, dat vanaf 3 april 2023 mobiel bankieren met deze app niet meer ondersteund wordt, en dat ik maar een nieuwe telefoon moet kopen. Of anders via de computer met een E-Identifier. Dus geen betaling in de winkel of Tikkies met mijn mobiel.
Is dit bij anderen ook al bekend en is er een andere oplossing

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Android 8 komt uit 2017 en er zullen nog weinig telefoons zijn die van voor 2017 zijn en niet meer ge-update kunnen worden. Op een gegeven moment zijn er weinig gebruikers en kost het verhoudingsgewijs enorm veel om iets in de lucht te houden.
Als uw telefoon niet ge-update kan worden, dan zit er niets anders op dan een nieuwe telefoon te kopen. U zal ook meer apps hebben die uiteindelijk niet meer ondersteund gaan worden.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ja eens zult u toch uw telefoon moeten vervangen . Kan niet in uw portemonnee kijken maar bijvoorbeeld Motorola levert al een vrij goede goedkope basis telefoon waar u weer jaren mee vooruit kunt.
En zo zijn er meer merken.

witte angora
Berichten: 30799
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch wel apart. Ik heb mijn foontje een paar maanden geleden gekocht, maar Samsung beloofde 5 jaar lang upgrades. Maar vervolgens gaat blijkbaar de bank moeilijk doen?

(Samsung A32 is voor iets meer dan 200 euro een prima toestel, wel basic, maar als het toereikend is?)

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Het is of een nieuwe mobiel of overstappen naar ING, daar kun je nog terecht met Android 6. Nieuwe mobiel lijkt mij na 6 jaar geen weggegooid geld.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
18 jan 2023 15:13
Toch wel apart. Ik heb mijn foontje een paar maanden geleden gekocht, maar Samsung beloofde 5 jaar lang upgrades. Maar vervolgens gaat blijkbaar de bank moeilijk doen?

(Samsung A32 is voor iets meer dan 200 euro een prima toestel, wel basic, maar als het toereikend is?)
Dat gaat over beveiligingsupdates, dat is wat anders dan Android updates. De A32 draait nu op versie 13, daar kun je de komende jaren echt wel mee vooruit.

Edit: zie dat de A32 is uitgebracht met Android versie 11, kan zijn dat hij niet verder geüpdatet wordt dan versie 13. Beveiligingsupdates eindigen in 2025 voor dit toestel.

bennie02
Berichten: 41
Lid geworden op: 18 nov 2018 12:15

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door bennie02 »

"ouderwets" met je pas betalen kan natuurlijk ook nog, heb je geen nieuwe telefoon nodig.
Laatst gewijzigd door bennie02 op 18 jan 2023 15:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door mahadma »

samsung a13 koop je al voor 149 euro

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

bennie02 schreef:
18 jan 2023 15:43
"ouderwets" met je pas betalen kan natuurlijk ook nog, heb je geen nieuwe telefoon nodig.
Maar TS wil ook Tikkies versturen, dat lukt echt niet met je pinpas.

Eres
Berichten: 296
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:31

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Eres »

Dhdejong, een erg consument vriendelijke bank de ABN, maar niet heus.
Heb je een oudere smartphone of tablet, jammer dan simpel een nieuwe kopen om dit over misschien 5 jaar weer te moeten herhalen.
Het is nogal gangbaar, dat een toestel vanaf een paar honderd euro, maar 5 jaar probleemloos bruikbaar is.
Van de E-identifier stapt de ABN ook binnenkort af.
Dit probleem is eerder een topic geweest.
ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Eres schreef:
18 jan 2023 16:09
ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
Te makkelijk. Oude methodes zoals de E.dentiefer en oude telefoons zoals die van TS zijn juist vanwege de steeds beperktere groep gebruikers en achterhaalde techniek te duur om veilig te houden. ABN kiest dan, net als de andere banken doen, voor de manieren die de grootste groep gebruikers
bedienen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Sorry hoor maar wat een gezeur. We willen dat de bank een veilige manier van bankieren aanbied. Nu doen ze dat en dan gaan we weer lopen mauwen dat het weer niet goed is.
De techniek gaat gewoon snel en de hackers dus ook.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Eres schreef:
18 jan 2023 16:09
Dhdejong, een erg consument vriendelijke bank de ABN, maar niet heus.
Heb je een oudere smartphone of tablet, jammer dan simpel een nieuwe kopen om dit over misschien 5 jaar weer te moeten herhalen.
Het is nogal gangbaar, dat een toestel vanaf een paar honderd euro, maar 5 jaar probleemloos bruikbaar is.
Van de E-identifier stapt de ABN ook binnenkort af.
Dit probleem is eerder een topic geweest.
ABNAMRO jaagt klanten op kosten door uitfaseren E.dentifier
En als het met die ouwe meuk dan fout gaat omdat het biet veilig genoeg meer is zeker weer gaan klagen over de bank?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Precies wt ik bedoel. En de kosten om de oude zooi in de lucht te houden moeten dan dus ook maar door alle rekeninghouders betasld worden?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

juliomariner schreef:
18 jan 2023 16:56
Precies wt ik bedoel. En de kosten om de oude zooi in de lucht te houden moeten dan dus ook maar door alle rekeninghouders betasld worden?
Dat laatste ook. Maar sommige dingen zijn technisch gewoon niet meer mogelijk. Oudere encryptietechnologieen zijn makkelijker te kraken maar de oude hardware kan zomaar problemen hebben met moderne encryptie waardoor het erg traag wordt (en misschien wel time outs krijgt waardoor het niet meer werkt).

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een geheugen van een telefoon is ook niet oneindig. Soms zit een oude telefoon gewoon aan de max. Dan kan je wel de schuld geven aan de bank, maar dan ligt het echt aan de telefoon hoor.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Je ziet vaak dat de devs van de fabrikanten er geen tijd en geld meer insteken om nieuwere versies van android te creëren, zodat de klanten uiteindelijk over moeten stappen naar een nieuwere telefoon.
Soms is het wel mogelijk om via andere wegen je beveiligings patches en Android weer naar een nieuwer niveau te brengen, maar dat vergt wel wat kennis.

Ik ben bang dat je helaas niet overstappen naar een nieuwere telefoon, met een meer up2date android.

Arizonakid
Berichten: 1129
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Die oudere apparatuur is simpelweg niet meer 100% veilig, dus wees blij dat ze stoppen met de ondersteuning.
Koop een goedkoop nieuw toestel, kan je weer een paar jaar vooruit.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door rwolters »

Onkruid71 schreef:
18 jan 2023 20:36
Je ziet vaak dat de devs van de fabrikanten er geen tijd en geld meer insteken om nieuwere versies van android te creëren, zodat de klanten uiteindelijk over moeten stappen naar een nieuwere telefoon.
Soms is het wel mogelijk om via andere wegen je beveiligings patches en Android weer naar een nieuwer niveau te brengen, maar dat vergt wel wat kennis.

Ik ben bang dat je helaas niet overstappen naar een nieuwere telefoon, met een meer up2date android.
Je kunt er wel tijd insteken maar op een gegeven moment stopt het gewoon. Nieuwere Android versies stellen hogere eisen aan hardware. Dan kan je het wel proberen op een verouderd apparaat, en misschien krijg je het aan de praat, maar dan heb je een vreselijke user experience.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Mobiel bankieren ABNAMRO werkt niet meer met Android versie 8: wat nu?

Ongelezen bericht door juliomariner »

rwolters schreef:
18 jan 2023 21:33
Device, user experience.
Wat een vrezelijke woorden.
Is toestel en gebruikservaring niet goed genoeg?

Plaats reactie