Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
jeroen140
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 apr 2019 08:53

Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door jeroen140 »

Het begon in de zomer van 2021; diverse telefoontjes van een bedrijf dat kandidaten zocht voor een televisieprogramma en wilden mij die unieke kans bieden mijn bedrijf te promoten. Ik heb meteen kenbaar gemaakt dat ik het heel vervelend vond dat ze me steeds bellen en dat dit ook verboden is via de nieuwe marketingwet. Nee hoor! Ja hoor zei ik. Ik zei dat niet meer gebeld wilde worden, uit het bestand wilde en diende na drie keer een klacht in bij de ACM. Onlangs werd ik weer gebeld door ze, zelfde verhaal.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Deze wet geldt alleen voorn natuurlijke personen en dus niet voor bedrijven.
U kuint het telefoonnummer blokkeren dan wordt u ook niet meer lastig gevallen.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb meteen kenbaar gemaakt dat ik het heel vervelend vond dat ze me steeds bellen en dat dit ook verboden is via de nieuwe marketingwet.

Als u geen bedrijf zou zijn heeft u gelijk maar dat bent u wel.
Altijd goed om eerst de regels te lezen voor dergelijke uitspraak te doen ze mogen u gewoon bellen en dat doen ze ook.

PVK
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 aug 2008 09:01

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door PVK »

Zowel juliomariner en henk51 slaan de plank lelijk mis. Als je iets schrijft of reageerd moet het kloppen.
Ze mogen u NIET bellen als u geen toestemming geeft!

Let op: ook eenmanszaken, VOF’s, CV’s en maatschappen mag u niet zomaar bellen. Dat mag alleen als zij bij hun telefoonnummer duidelijk aangeven dat het bedoeld is voor telemarketing. Alleen de vermelding van een telefoonnummer in het KvK-Register is dus onvoldoende om te mogen bellen.

Bron
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... emarketing

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

U hoeft niet direct zo van de hoge toren te blazen. Wie denkt u wel niet wie u bent?
Dat u mij corrigeerd helemaal prima maar dat hoeft niet op zo'n onfatsoenlijke manier.
Ik zie dat de laatste keer dat u gereageed hebt in juli 2008 was. Bent u een trol of zo die een account heeft overgenomen?

kuklos
Berichten: 9774
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door kuklos »

PVK schreef:
27 feb 2023 11:44
Zowel juliomariner en henk51 slaan de plank lelijk mis. Als je iets schrijft of reageerd moet het kloppen.
Ze mogen u NIET bellen als u geen toestemming geeft!

Let op: ook eenmanszaken, VOF’s, CV’s en maatschappen mag u niet zomaar bellen. Dat mag alleen als zij bij hun telefoonnummer duidelijk aangeven dat het bedoeld is voor telemarketing. Alleen de vermelding van een telefoonnummer in het KvK-Register is dus onvoldoende om te mogen bellen.

Bron
https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... emarketing
ReageerT, met een t dus. Als je zo graag mensen wil corrigeren, doe dat dan ook zonder taalfouten.
Jouw 'verbetering' van hetgeen Juliomariner and Henk51 schreven klopt echter niet. Jouw link gaat nadrukkelijk over consumenten. iemand met een bedrijf is geen consument. Eenmanszaak, VOF, CV en maatschap geldt het inderdaad ook voor.
Doch aangezien TS niet duidelijk maakt welke rechtsvorm zijn bedrijf heeft kan daar geen uitspraak over worden gedaan.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

De link gaat dus niet nadrukkelijk over consumenten. Er wordt zoals u in uw vervolgpost zelf aangeeft een duidelijk voorbehoud gemaakt voor enkele ondernemingsvormen. Dat er ook andere ondernemingsvormen zijn pleit u en anderen niet vrij voor de ingenomen stelligheid dat het alleen voor consumenten geldt.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Maar is dat een reden om zo onfatsoenlijk te reageren? Lijkt me niet.
Dit is een forum waarin gediscuteerd wordt. Kenmerk van een forum dat er meningen over allerlei onderwerpen worden gegeven en dat de gegeven antwoorden dus wel eens onjuist kunnen zijn.
Het geeft geen pas om dan als een ouderwetse schoolmeester op een onfatsoenlijke manier te reageren. Deze schoolmeester heeft in totaal 2 reacties op dit forum gegeven waarvan de voorlaatste keer in 2008. Ik zie niet in waarom ik dit gedrag van hem zou pikken.
Van u zijn we het gewend dat u de boel probeerd op te stoken maar uw reacties zullen mij aan een bepaald lichaamsdeel oxideren.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

juliomariner schreef:
27 feb 2023 13:17

Van u zijn we het gewend dat u de boel probeerd op te stoken maar uw reacties zullen mij aan een bepaald lichaamsdeel oxideren.
Over fatsoen gesproken....

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Mijn uitspraak was geen feit maar gewoon een mening en naar mijn mening heb ik 100% gelijk wat betreft het opstoken van de boel.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Misschien moet u uw eigen teksten eens beter lezen:
juliomariner schreef:
27 feb 2023 13:17
Dit is een forum waarin gediscuteerd wordt. Kenmerk van een forum dat er meningen over allerlei onderwerpen worden gegeven
Blijkbaar vind u dus dat iedereen zijn mening mag geven behalve als de mening u niet uitkomt want dan moet hij zijn mond houden en wordt de boel opgestookt. En dat geeft u weer het recht om een ander te cancellen op welke manier dan ook zoals onderstaande:
juliomariner schreef:
27 feb 2023 13:17

Van u zijn we het gewend dat u de boel probeerd op te stoken maar uw reacties zullen mij aan een bepaald lichaamsdeel oxideren.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Net zoals ik mag u ook uw mening geven. Maar net zoals ik uw mening naast mij neerleg mag u dat met de mijne doen. Helemaal geen probleem mee.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door angel1978 »

J. Deltoer schreef:
27 feb 2023 13:58
Misschien moet u uw eigen teksten eens beter lezen:
juliomariner schreef:
27 feb 2023 13:17
Dit is een forum waarin gediscuteerd wordt. Kenmerk van een forum dat er meningen over allerlei onderwerpen worden gegeven
Blijkbaar vind u dus dat iedereen zijn mening mag geven behalve als de mening u niet uitkomt want dan moet hij zijn mond houden en wordt de boel opgestookt. En dat geeft u weer het recht om een ander te cancellen op welke manier dan ook zoals onderstaande:
juliomariner schreef:
27 feb 2023 13:17

Van u zijn we het gewend dat u de boel probeerd op te stoken maar uw reacties zullen mij aan een bepaald lichaamsdeel oxideren.
Ach daar is het stokpaardje weer..

Helemaal gelijk wat betreft het stoken en misschien eens naar je eigen cancel-gedrag kijken..

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Tja, en zo wordt er weer op mijn persoon gespeeld in plaats van op de inhoud. Over stokpaardjes van sommigen gesproken.

anne-jo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2023 13:21

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door anne-jo »

Met respect maar u wijst er anderen regelmatig op dat ze hun "eigen teksten beter moeten lezen" maar lezen is bij u nou ook niet uw sterkste kant en al zeker niet als het gaat om wat u zélf schrijft. Iets met hand en boezem.
Er zit overigens een wereld van verschil tussen aangevallen worden en je aangevallen voelen.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

anne-jo schreef:
27 feb 2023 14:18
Met respect maar u wijst er anderen regelmatig op dat ze hun "eigen teksten beter moeten lezen" maar lezen is bij u nou ook niet uw sterkste kant en al zeker niet als het gaat om wat u zélf schrijft. Iets met hand en boezem.
Er zit overigens een wereld van verschil tussen aangevallen worden en je aangevallen voelen.
U bent hier sinds gisteren geregistreerd en u komt na een hele dag al meteen met dit soort stellingen en aanvallen op mijn persoon zonder enige onderbouwing. Een woord: Schiedam?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door angel1978 »

En weer een cancel poging..
Zoveelste persoonlijke aanval en dat voor iemand die continu anderen de maat neemt.

anne-jo
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 feb 2023 13:21

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door anne-jo »

J. Deltoer schreef:
27 feb 2023 14:33
anne-jo schreef:
27 feb 2023 14:18
Met respect maar u wijst er anderen regelmatig op dat ze hun "eigen teksten beter moeten lezen" maar lezen is bij u nou ook niet uw sterkste kant en al zeker niet als het gaat om wat u zélf schrijft. Iets met hand en boezem.
Er zit overigens een wereld van verschil tussen aangevallen worden en je aangevallen voelen.
U bent hier sinds gisteren geregistreerd en u komt na een hele dag al meteen met dit soort stellingen en aanvallen op mijn persoon zonder enige onderbouwing. Een woord: Schiedam?

Alweer een niet zo'n bijster snuggere reactie, ik lees hier al een aantal jaren mee en pas gisteren een account aangemaakt. Er is namelijk geen account nodig om het hele forum te kunnen lezen. En die Schiedammer en zijn vele aliassen ken ik ook juist omdat ik al jaren lees hier.
U was dus wederom te voorbarig 8)
Laatst gewijzigd door anne-jo op 27 feb 2023 14:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door Moneyman »

anne-jo schreef:
27 feb 2023 14:44
En die Schiedammer en zijn vele aliassen ken ik ook juist omdat ik al jaren lees hier.
Die Schiedammer heeft nog nooit van z'n leven zulke samenhangende en correcte posts weten te produceren als jij hier laat zien, dus de verdachtmaking dat jij die Schiedammer zou zijn is op zichzelf al even triest als lachwekkend.
Laatst gewijzigd door Moneyman op 27 feb 2023 14:50, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Word steeds gebeld om mijn bedrijf te promoten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Behalve het pot/ketel krijg ik nu ook een boemerang gevoel.

Plaats reactie