LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] raar maar waar

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
elma64
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 17:25

raar maar waar

Ongelezen bericht door elma64 »

De laatste dagen hebben wij last van iemand of iets die ons belt.
Als wij opnemen krijgen wij deze tekst - over enkele seconden wordt u doorverbonden, u wordt doorverbonden met uw correspondent een ogenblik geduld aub - wij leggen dan meteen op omdat wij het niet vertrouwen. Dit gebeurt met de vaste telefoonaansluiting en vanmiddag ook op mijn mobiel. We kunnen niet zien wij ons belt!!! Heeft iemand dezelfde problemen?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat is dus een computer van een bedrijf. En die moet U kennen anders hadden ze het mobiele nummer niet.

elma64
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2008 17:25

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door elma64 »

Het kan inderdaad een bedrijf zijn.
Maar onze vaste telefoonaansluiting is niet dezelfde als de mobiel aansluiting daarom vind ik het zo gek!

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door queenfan »

bel anders met uw provider, niet uw mobile provider maar voor je vaste aansluiting

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door agro »

waarom niet eens geheel afluisteren, er kan toch niets gebeuren door alleen maar af te luisteren.
Het is zeer wel mogelijk dat je dan wel er achter komt door wie of wat je wordt gebeld.

WillemV
Berichten: 1285
Lid geworden op: 10 mar 2007 01:23

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door WillemV »

Geplaatst op 06 Jun 2008 16:36 door elma64

Als wij opnemen krijgen wij deze tekst - over enkele seconden wordt u doorverbonden, u wordt doorverbonden met uw correspondent een ogenblik geduld aub - wij leggen dan meteen op omdat wij het niet vertrouwen. Dit gebeurt met de vaste telefoonaansluiting en vanmiddag ook op mijn mobiel. We kunnen niet zien wij ons belt!!! Heeft iemand dezelfde problemen?
Toevallig had ik afgelopen week precies hetzelfde. Weliswaar alleen op mijn vaste aansluiting. Ik heb wel afgewacht wat er gebeurde en kreeg iemand aan de lijn die vroeg of ik 20% op mijn energierekening wilde besparen. :wink: Ik heb niet gehoord welk bedrijf het was aangezien ik direct aangaf niet geïnteresseerd te zijn en het gesprek beëindigd heb. Hiermee is natuurlijk niet gezegd dat jij door ditzelfde of een ander soortgelijke organisatie gebeld bent.

lisa11
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2008 07:13

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door lisa11 »

hallo

ook ik heb gisteren van die telefoontjes gehad,vreemd hoor, ik heb wel gewacht maar na een paar seconden krijg je een ingesprekstoon,ik heb de provider gebeld,maar die weten niet wat het is,het is mijn vaste aansluiting,
ik blijf het vreemd vinden.

Els Geuzebroek
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:11

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Els Geuzebroek »

Het zal weer niet zo zijn. Ik werd ook net gebeld door een antwoordapparaat ('Goedendag.... u wordt doorverbonden met uw correspondent... wij vragen u een ogenblik geduld te hebben'). Gooide natuurlijk meteen de hoorn op de haak en dacht direct aan de Usual Suspects.
Even googelen, en ja hoor, ik lees het bericht van WillemV:
"en kreeg iemand aan de lijn die vroeg of ik 20% op mijn energierekening wilde besparen."

Dat is dus de Nederlandse Energiemaatschappij, een criminele organisatie die helemaal nergens voor terugdeinst om mensen via bedriegen en terroriseren tot hun klant te maken. Ik word nu volgens mij al twee jaar lastig gevallen door deze bende, ik heb er slapeloze nachten en nachtmerries van.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u weer gebeld wordt door wat voor telemarketer dan ook, zorg dat u weet voor welk bedrijf hij/zij belt. Geeft daarna aan dat u op de lijst van mensen die niet meer door dit bedrijf gebeld mogen worden wilt worden geplaatst.
Als u dan toch nog gebeld wordt kunt u een klacht indienen.
Telemarketing:
U kunt een klacht indienen:
hier
en
hier

Zie ook de meest recente wet
http://www.consumentenautoriteit.nl/Act ... u_verboden
hier wet oneerlijke handelspraktijken down te loaden.

latudrie
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2008 13:03

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door latudrie »

Ook ik werd vandaag 18 november gebeld op mijn mobile telefoon met een soort computerstem die zei: een ogenblik u wordt doorverbonden met uw correspondent.Na even wachten kreeg ik een ingesprektoon.

Ik vind dit heel vreemd want mijn mobiele nummer is maar bij een paar mensen bekend.
groetjes

k-i-m-f
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2008 13:06

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door k-i-m-f »

Vandaag werd ik ook twee keer gebeld en ik kreeg dezelfde computerstem te horen; u wordt doorverbonden met uw correspondent , even geduld a.u.b. Daarna werd de verbinding verbroken.

De derde keer, 10 minuten later, kreeg ik meteen iemand aan de telefoon van Energie Direct (als ik het goed herinner) . Ik gaf aan dat ik zojuist twee keer was gebeld en een computerstem hoorde. De telefonische verkoper zei dat het kon kloppen, er was waarschijnlijk iets misgegaan met doorverbinden. Hij bood zijn excuses daarvoor aan.

Dit is dus gewoon een technische fout van de telemarketing-afdeling van, in dit geval, energieleveranciers. Irritant! Dit soort fouten werken vast niet in hun voordeel.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door TdeHond »

Hier past maar 1 reactie ( in mijn geval) een verzoek mij te plaatsen op de lijst van mensen die niet meer gebeld willen worden door dit bedrijf.
Ik vind telemarketing al iets wat verboden zou moeten zijn, maar dan ook nog 2 x voor niets naar de telefoon. :evil:

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Ben net ook gebeld. Zeer storend. Heb 2× de bezettoon gekregen.

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Misschien helpt dit wel: http://www.bel-me-niet.nl

friezin1984
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jan 2009 10:24

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door friezin1984 »

elma64
ik heb het een tijdje terug ook gehad ik werd tot vervelens aan toe gebeld op mijn mobiel ik kreeg ook te horen dat ik doorverbonden werd ,maar nadat dit gebeurde werd de verbinding verbroken, het heeft ook maar 1 dag geduurd en daarna is het nog niet weer gebeurd !
en de dag erna werd ik gebeld door een of andere dierenverzekering of ik ook een verzekering af wilde sluiten !

nance84
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jan 2009 17:54

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door nance84 »

Dit is een heel bekend verhaal.

Het is of UPC die u probeert te bellen of ZIGGO.

Ik heb precies hetzelfde gehad!

Sterkte ermee....

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

ik heb het nu ook, net twee keer achter elkaar...en ben gaan googelen en lees dit topic, maar wordt hier ook niet veel wijzer van..een callcenter begint gewoon met een verkooppraatje, maar ik krijg daarna een ingesprekstoon..ik denk dat iemand ergens mee bezig is om gegevens te achterhalen, ik weet het gewoon niet, het is dus heel raar en waar...maar wat is het en wie zit erachter? dat lees ik hier niet

Onlyliesbeth
Berichten: 8
Lid geworden op: 22 jan 2009 19:20

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Onlyliesbeth »

en natuurlijk over UPC of Ziggo...ik ben klant van UPC en dan...waarom die ingesprekstoon dan? hoezo dan bekend? wat is er dan zo bekend dan? :roll:

MountainQueen
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 jan 2009 15:53

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door MountainQueen »

Ook wij worden relmatig gebeld. Laatste dagen zonder computerstem, maar wel alsof je doorverbonden wordt. Ik heb hier geen zin in en hang op. Na een aantal keer wordt ik gebeld door een telemarketeer die zegt van de "Vastenlastenclub" te zijn. Willen je helpen te voorkomen om ingewenst gebeld te worden. Ja, hahaha, dat deed zij dus ook. Ik vertel dat ik niet lastig gevallen wil worden door mensen of producten die ik niet ken en verbreek de verbinding.
Vanmiddag weer in een kwartier 3 keer gebeld zonder iemand aan de lijn en vervolgens weer 'de vastenlastenclub' Aangegeven dat ik niet meer door deze mansen benaderd wilde worden; had ik vandaag toch al een keer verteld?

Ik denk dat ze een 'slim' spelletje spelen; eerst een aantal keer bellen zonder reactie en daarna aanbieden dat zij iets kunnen doen aan het ongewenst bellen (ja; gewoon niet meer bellen...) Maar hoeveel mensen trappen wel in dit spelletje?

Op internet kan ik niks van deze 'club' vinden. Iemand die er meer van weet?

Laborantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 17:37

Re: raar maar waar

Ongelezen bericht door Laborantje »

Afgelopen maanden wordt ook ik, zoals velen merk ik nu, lastig gevallen door dit soort telefoonterreur.
Nog nooit ben ik daadwerkelijk doorverbonden met "mijn" correspondent.
Met de digitale criminaliteit die tegenwoordig de pan uit stijgt, kreeg ik tot ik deze reacties las een nog al intimiderend gevoel, nu blijkt dat het waarschijnlijk om een stelletje tele-pipo's gaat, is het toch enig angstige gevoel voor oplichtingspraktijken in ieder geval bij me weg genomen...

Groetuh,

Een burger die zijn centjes op een fatsoenlijke manier binnen haalt...

Gesloten